söndag 17 april 2011

DM GULD DM GULD DM GULD !

Ja det var jätteroligt att vinna DM guld i fredags. Vi hade mött IKSU 3 ggr tidigare i år och det stod 2 - 1 till IKSU dessutom visade det sig att Basketbollförbundet hade köpt in de snyggaste DM medaljerna som jag någonsin sett så de ville vi ha. Vi startade matchen bra och hade 15 - 6 efter första perioden. den andra slutade 15 - 10 till oss alltså 30 - 16 och alla 10 spelarna hade fått speltid. De rutinerade rävarna Erika Åström, Sara Granberg, Sara Sundström, Lotta Sylvan och Julia Hamre spelade mycket bra och fick mellan varven välbehövlig vila när de unga kom in. 14 åriga Emma Järvholm gjorde 2 poäng i sin senior DM debut. I andra halvlek kom IKSU ut och krigade hårt och de närmade sig till 46 - 37 och efter 5 minuter i den 4:e perioden 53 - 48 men närmare än så kom man aldrig. Slutresultatet skrevs till 58 - 51. /TB

tisdag 5 april 2011

Sponsormatchen!

Den 13e april spelar Comets sin nästa sista hemma match. Tror ingen har missat att vi anordnar en sponsormatch då ( Japp, jag är ganska tjatig av mig). Hittils har vi 11 sponsorer klara så har ni någon som ni kan kontakta gör det och hör av er innan fredag.

Detta är vad vi behöver hjälp med till matchen.

Baka till kiosken.
Hjälpa till under matchen (spots, kiosk, gissningslek etc...)
Dela ut flyers

Just nu har vi Eve, Emma N, Sanna och Ofelia som bakar och Sofia kan hjälpa till under matchen.

Lotta(universitetet), Sanna(universitetet), Ofelia och Adine har sagt att dom kan dela ut flyers.

Så vi behöver mest av allt fler som kan hjälpa till under matchen och fler som kan dela ut flyers.
Flyers kan delas ut på valfri tid och plats nästa vecka där det passerar mycket folk. Kanske t.ex. utanför någon stor mataffär (Men man kanske ska kolla med dom först att det är ok).

Sen hoppas jag så klart att alla kommer på matchen och tar med sig så många som bara går. Sponsringen är ju per åskådare så det gäller att vi får dit mycket folk.

Hör av er till mig eller skriv en kommentar här ifall ni kan hjälpa till med något.

/Jenny