Som ni (dom flesta i alla fall) redan vet så har vi en gemensam blogg för alla som försäsongstränar. Ni hittar den här. Men nya inlägg visas även i högra kolumnen i våran blogg. Allt som rör sommarträningen kommer skrivas där. Så kan ni inte komma på träning eller har andra frågor skriv dom där. Kan dock vara bra att hålla lite koll på vår egen blogg också ifall det är nån info som bara rör vårat lag. (typ lag middag eller kubbspel eller nått som vi borde styra upp snart!)
Ses ikväll!
/Jenny
tisdag 8 juni 2010
måndag 7 juni 2010
Tider idag
Ingen samling innan träningen. Vi kör individuell basket 18.00-19.00 och sen går vi ner i gymmet och går igenom styrkeprogrammet. Eftersom att vi inte fått några taggar än så ska Carro snacka med Vaktis så alla kommer in i gymmet. Men sen måste alla ha en egen tagg. Det är sista chansen att köpa gymkort via Cometerna på torsdag. Efter det får man fixa det själv (då blir det dubbelt så dyrt).
Ses ikväll!
/Jenny
Ses ikväll!
/Jenny
söndag 6 juni 2010
Träning vecka 23
Måndag 18.00 - 19.00 Ind Basket Gammlia 19.00-20.00 Styrka
Tisdag 17.30 Löpning 18.30 - 19.30 Mix Scrimmage Gammlia
Torsdag 18.00 Löpning 19.00 - 20.00 Damer Scrimmage Gammlia
Torsdag 19.00 Löpning 20.00 - 21.00 Herrar Scrimmage Gammlia
Fredag 16.00 - 17.00 Ind Basket Gammlia 17.00-18.00 Styrka
Så här tränar vi i veckan. Och förhoppningsvis resten av sommaren. Vi kommer att köra alla basketpass tillsammans med killarna eftersom att vi är för få för att köra själva. Men dom övningar som vi är tillräckligt många tjejer för att köra själva kommer vi så klart att göra det.
Löpningen blir förmodligen också gemensam. Men alla springer ju ändå i sin egen takt. Ifall någon har något att invända mot upplägget kan vi ta det innan eller efter någon träning.
På torsdag denna veckan är det lite speciellt eftersom att det kommer en ny tjej och ska provspela. Då kör vi tjejer för sig. Hoppas många kan vara där då så vi kan spela.
Vi ska troligtvis träffas lite tidigare på måndag och gå igenom upplägget. Vet inte helt vilken tid än dock. Men håll utkik så lägger jag upp info så fort jag vet.
/Jenny
Tisdag 17.30 Löpning 18.30 - 19.30 Mix Scrimmage Gammlia
Torsdag 18.00 Löpning 19.00 - 20.00 Damer Scrimmage Gammlia
Torsdag 19.00 Löpning 20.00 - 21.00 Herrar Scrimmage Gammlia
Fredag 16.00 - 17.00 Ind Basket Gammlia 17.00-18.00 Styrka
Så här tränar vi i veckan. Och förhoppningsvis resten av sommaren. Vi kommer att köra alla basketpass tillsammans med killarna eftersom att vi är för få för att köra själva. Men dom övningar som vi är tillräckligt många tjejer för att köra själva kommer vi så klart att göra det.
Löpningen blir förmodligen också gemensam. Men alla springer ju ändå i sin egen takt. Ifall någon har något att invända mot upplägget kan vi ta det innan eller efter någon träning.
På torsdag denna veckan är det lite speciellt eftersom att det kommer en ny tjej och ska provspela. Då kör vi tjejer för sig. Hoppas många kan vara där då så vi kan spela.
Vi ska troligtvis träffas lite tidigare på måndag och gå igenom upplägget. Vet inte helt vilken tid än dock. Men håll utkik så lägger jag upp info så fort jag vet.
/Jenny
fredag 4 juni 2010
Tester imorgon
För dom som vill vara med och köra fys/löptester med Per är det samling kl 13 imorgon på gammlia. Är inga jobbig tester, bra att kolla hur man ligger till i början av försäsongen så man kan kolla om man har förbättrats i slutet.
Ta på er kläder för att vara ute.
/Jenny
Ta på er kläder för att vara ute.
/Jenny
onsdag 2 juni 2010
USM för 93/94
Här kommer information som jag fått från Tobbe om vad som gäller inför kommande säsong.
Inget lag från KFUM Umeå får delta i vare sig div 2 eller div herrar och damer i Norrbotten till hösten.
Endast de lag som har deltagit i Norrbotten i fjol får fortsätta (ej div 3 damer) i t.ex H & DU18, H & DU16, H & DU 15
Pojkar födda 1993-1994 har beslutat sig för att delta i USM. Kanske skall även flickor födda 1993-1994 med hjälp av någon 95:a också anmäla sig till U 18 SM-.
Anmälningstiden är förlängd till 6 juni.
Som ni ser är det inte så lång tid kvar ifall vi vill vara med. Så vad säger ni, vill vi spela USM? Jag tycker det är en bra chans att få spela bra matcher. Vill man utvecklas som basketspelare är det viktigt att få möta bra motstånd. Ifall vi vill vara med blir det föräldramöte på söndag där Tobbe informerar om vad som gäller. Så skriv så fort som möjligt om ni tycker vi ska anmäla oss eller inte.
/Jenny
Inget lag från KFUM Umeå får delta i vare sig div 2 eller div herrar och damer i Norrbotten till hösten.
Endast de lag som har deltagit i Norrbotten i fjol får fortsätta (ej div 3 damer) i t.ex H & DU18, H & DU16, H & DU 15
Pojkar födda 1993-1994 har beslutat sig för att delta i USM. Kanske skall även flickor födda 1993-1994 med hjälp av någon 95:a också anmäla sig till U 18 SM-.
Anmälningstiden är förlängd till 6 juni.
Som ni ser är det inte så lång tid kvar ifall vi vill vara med. Så vad säger ni, vill vi spela USM? Jag tycker det är en bra chans att få spela bra matcher. Vill man utvecklas som basketspelare är det viktigt att få möta bra motstånd. Ifall vi vill vara med blir det föräldramöte på söndag där Tobbe informerar om vad som gäller. Så skriv så fort som möjligt om ni tycker vi ska anmäla oss eller inte.
/Jenny
Träning torsdag
Imorgon är det först löpning kl 18 och sedan basket 19-21. Var i tid så vi kan börja springa tidigt och får längre återhämtning mellan passen.
Killarna kommer köra löpning i backe. Vi springer fartlek i spåret. Ta med nått att äta mellan löpningen och basketen.
Dom som vill ha gym kort tar med 200 kr och ger Per innan löpningen börjar (han kommer inte vara med på basketen).
Ses imorgon!
/Jenny
Killarna kommer köra löpning i backe. Vi springer fartlek i spåret. Ta med nått att äta mellan löpningen och basketen.
Dom som vill ha gym kort tar med 200 kr och ger Per innan löpningen börjar (han kommer inte vara med på basketen).
Ses imorgon!
/Jenny
tisdag 1 juni 2010
Bra träning igår!
Kul att det var några från vårat lag som kom på träningen igår (Bra där Sofia, Erika, A-K och Julia!). Och så hade ju Carro tagit med sig en kompis så nu börjar det jämna ut sig lite i könsfördelningen :D
Hoppas det kommer fler på basketen ikväll! Nu var det länge sedan jag såg vissa av er, saknar er ju!!
Ses!
// Jenny
PS. Bra Evve också som tränade själv. Kul med rullskidorna!
Hoppas det kommer fler på basketen ikväll! Nu var det länge sedan jag såg vissa av er, saknar er ju!!
Ses!
// Jenny
PS. Bra Evve också som tränade själv. Kul med rullskidorna!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)