lördag 29 maj 2010

Nästa veckas träningar

Måndag 19.00 Löpning/fys

Tisdag 18.30-20.30 Basket

Torsdag 18.00 Löpning 19.00-21.00 Basket

All träning är på Gammlia. Vi kommer inte springa en timme på torsdag utan det blir ett ganska lugnt pass för att vänja kroppen vi en högre träningsdos. Jag rekommenderar er att ta med någonting att äta mellan löpningen och basketen. Det kommer finnas tid mellan löpningen och basketen för återhämtning.

Hoppas det kommer någon tjej på löpningen, sist var jag ensam med alla killar...

Ses!

/Jenny

torsdag 27 maj 2010

Yran jobb

Vi har fått möjlighet att jobba in lite pengar under yran. Här är infon som jag fått av Mona. Om någon kan meddela det så fort som möjligt.

10 st stängselvakter som ska skydda området från olaga intrång

Krav: Fysik och pondus men det gick bra ifjol med varannan dam varannan herre och även någon junior, den huvudsakliga uppgiften är att stå och se så att ingen försöker smita över stängslet, inträffar något så får vi hjälpas åt några att avstyra försöket

2st trafikvakter som ska dirigera folkströmningarna utanför området

fre 28/5

tider: 18.30-02.30 samling vid Trädgård i norr
totalt får vi 5000:- för jobbet som vi fördelar ut till resp lagkonto för de lag som ställer upp med folk.

Eftersom det är långa pass kan ni även vara två som delar på ett pass (den ena tar 18:30 – 22:30 och den andra 22:30 – 02:30) men då behövs ju fler än 12 personer totalt.

onsdag 26 maj 2010

Träning torsdag

Det har blivit lite omkastat med tiderna på Torsdag.

Basket 18.30-20.00

Löpning 20.00

Var en kul träning igår (även om mitt lag förlorade alla(!) matcher). Hoppas bara det kommer lite fler tjejer nästa gång. Igår var vi 6 tjejer och en massa killar.

/Jenny

söndag 23 maj 2010

Träningstider för nästa vecka

Nästa vecka har vi 2 gemensamma träningstider med killarna:


tisdag 25/5 kl 18.30 – 20.00 Gammlia Löpning före

torsdag 27/5 kl 18.30 – 20.00 Gammlia Löpning före

Det här är all info jag har fått. Tror löpningen börjar 45 min före basketen. Så 17.45 alltså.

På tisdag kommer jag förhoppningsvis kunna vara med igen! Ses då!! :D

/ Jenny

torsdag 20 maj 2010

Träning idag på Gammlia

Basketträning idag 18.30-19.30 på gammlia. Idag blir det nog mest vårat lag. Amy är i Stockholm och Carro pluggar.
Så för er som kommer kan ni nog räkna med att det blir mkt individuell träning, vi har ju inte direkt varit många på dom sista träningarna :)

Troligtvis kör försäsongsträningen igång på måndag. Har inte fått det bekräftat 100% dock. Ska ha tränar möte på söndag. Men hoppas att ni ska få info ifall det blir på måndag snabbare än det.

/ Jenny

tisdag 18 maj 2010

Träning idag

Basket träning idag på Gammlia 18.30-19.30.

Kommer en ny tjej och ska testa träna med oss så vore bra ifall så många som möjligt kan komma. Jag vet att det är väldigt mycket fram och tillbaka och kort framförhållning just nu, men försök ha tålamod ett litet tag till :)

/Jenny

måndag 17 maj 2010

Dagens träning inställd!

Ok, Totte har precis meddelat att han inte heller kan komma ikväll. Och eftersom att det är många som inte kan så ställer vi helt enkelt in. Dom som vill och har egen boll kan ju åka dit och skjuta lite ändå.

Skriver så fort jag vet när nästa träning blir.

Jenny

Sommarträning

Är lite oklart om hur det blir med sommarträningen än. Så just nu vet vi inte hur vi tränar i veckan.

Just nu när jag skriver detta har vi inga tider i hall bokade. Vi ska försöka hör ifall vi kan behålla våra vanliga tider fram till sommarträningen börjar, men det är inte säkert att det går.

Så dagens träning kan hända att den blir utomhus på Teg. Jag kan inte komma. Har städ dag med min bostadsrättsförening, jiipii! Men Totte kommer vara där.

Det är som vanligt 18-19.30. Men tag med skor och kläder så att ni både kan vara utomhus och inomhus.

En annan sak också. Det vore bra ifall n som inte kommer på träningarna kunde meddela detta. Igår var det bara A-K och Elin som kom. Några av er hade hört av er så det var bra, men långt ifrån alla. Bättring!

Fortsätt hålla koll på bloggen så kommer information om träningar och tider så fort jag får veta mer.

/ Jenny

lördag 15 maj 2010

Träning söndag

På söndag tränar vi 14.30-16.00. Vi har tid i hallen från kl 14 ifall det är någon som vill komma och träna lite individuellt innan.

/ Jenny

torsdag 13 maj 2010

Tidig träning!

Träning 15.30-17.00 idag!

Ses!!

/Jenny

söndag 9 maj 2010

Sen träning måndag!

Glöm inte bort att vi tränar 19.30-21.00 imorgon!

Ses då :)

/ Jenny
I have been back at home, in Belfast, for almost 2 weeks now.

My brother picked me up from the airport. Before that, I stood at the baggage carousel waiting for my 3 suitcases to roll on past.

I waited... and waited... and waited.

Not one of my cases showed up!

(Great start, right?)

So, Paddy drove me home... eventually. On the way home, we were on the motorway, a major road, overlooking the city. Cars were zooming past us as we looked at one of the front tires - it was FLAT! Uh-oh!

We were stuck there for an hour or two!

(So far, a great return home!)

We got home, sat down in front of the fireplace and ate Dominoes Pizza. Happy days!

As I rushed to get home from Sweden (family reasons), I didn't really have the time to say all my goodbyes in the way I would liked to have said them.

Now, I'm home, running around seeing old friends, having real pints of Guinness and I am only beginning to appreciate the experience that I just had living in your country!

I don't know if I have said it enough but I care about you all and will miss you all dearly.

I will never forget the great memories we shared together; practices at Teg, travelling to away games, team building at Megazone or Elin's house, and, of course, the surprise day out on my birthday!

I am so grateful to have met you all. You have helped me develop as a coach, learn as a teacher, and improve as a person. I have never met such a group of kind, self-less, considerate, welcoming people.

Thank-you for an amazing year.

I hope I will see you all soon - either in Sweden or Ireland!

Love - Tony

lördag 8 maj 2010

Försäsongs träning

Den preliminära veckoplaneringen för första träningsveckan på försäsongen ser ut så här:

Må 17/5 start 17.30-19 Löpning & cirkelträning, TC

Ti 18/5 18.00- 19.30 Gammlia Löpning & basket

On 19/5 Långlöpning ev. gym Gammlia

To 20/5 18.00-19.30 Löpning & basket

Fr 21/5 16.00-17.30 Löpning & Gym Gammlia

Lö Individuell fys

Sö Vilodag

Hoppas ni hade kul på filmkvällen! Ses imorgon :)

/Jenny

fredag 7 maj 2010

Filmkväll ikväll!

En del i laget ska träffas och se på film ikväll och alla som vill vara med är välkomna till bangatan 15 E efter middagen.

Om ni undrar nått eller behöver färdbeskrivning kan ni skriva här eller höra av er till Elin.

/Jenny

onsdag 5 maj 2010

Träningstider + lite info om försäsongsträningen

Det här är dom träningstider vi har innan försäsongsträningen startar:

Tors 6/5 19.30-21.00 Teg
Sön 9/5 14.30-16.00 Teg
Mån 10/5 19.30-21.00 Teg
Tors 14/5 15.30-17.00 Teg
Sön 16/5 14.00-16.00 Teg


Här är den informationen jag fått än så länge ang försäsongsträningen:

För att få delta i KFUM´s verksamhet skall de aktiva vara medlem ha betalat avgifterna under 2009/2010 samt beredd att skriva på ett papper att spelaren kommer att spela med KFUM Umeå under kommande säsong. Detta gäller alla spelare födda 1993 och tidigare.

KFUM kommer att ta ut en avgift på 200 kr pp för att kunna erbjuda alla personlig tillgång till Gymmet på Gammliahallen (ord.pris 400 kr för 3 månader).

Avgiften skall betalas kontant i samband med utlämnande av nyckeltagg. ALLA som deltar i träningen måste ha egen tagg. Att ta in kompisar som ej har rätt att delta/träna på gymmet på Gammlia bestraffas med avstängning från all träning.

Ge Era spelare information om förutsättningarna. De som vill delta i försäsongsträningen skall meddela det till respektive tränare snarast. Upplägget blir preliminärt som sagts tidigare måndag-fredag under ledare samt lördag som individuell dag. Träningsstarten blir v 20 och på www.umeacomets.se hittar alla den mer detaljerade information de behöver.


Start för spelarna måndag den 17 maj

17.30 Fys Damer Tegs C Uteskor & inneskor

18.30 Fys Herrar Tegs C Uteskor & inneskor


Vi ska ha tränar möte 11/5 så efter det hoppas jag att vi ska veta exakt vilka tider som gäller. Men dom av er som vill vara med på försäsongsträningen kan anmäla sig här eller till mig.
Jag rekommenderar alla som kan att vara med. Det är både roligt och ett perfekt tillfälle att få träna med en utbildad fystränare. Man måste så klart inte vara med på alla pass men det är en fördel ifall man är med så mycket som möjligt.

Ses ikväll!

/ Jenny