tisdag 11 oktober 2011

OBS! Träningstider u18!

Dessa är träningstiderna som gäller för u18:

Måndag 19.30-21.00
Tisdag 17.00-18.30
Torsdag 18.00-19.30

Om man vill spela gäller det att träna!
//Ak

onsdag 14 september 2011

Träningstider damer div2

Hej!
Träningstiderna är följande:

Tisdag 18.30-20.00
Torsdag 19.30-21.00
Fredag 16.00-17.00

torsdag 2 juni 2011

Kick-off för årets sommarträning...

...måndag 6 juni 15.00-17.00, Nydala lägergård

Alla spelare, ledare och styrelseledamöter är välkommen på denna kick-off inför sommarens basketträning. Vi kommer att grilla först så ta med hamburgare, parisare eller liknande. Dryck, ketchup och senap finns på plats.

Efter vi har ätit kommer vi att gå igenom sommarträningens upplägg och hur det kommer att se ut.
Vi kommer att träna på Tegshallen tisdagar och torsdagar mellan kl 18.00-20.00. Delar av träningen kommer att vara gemensam och delar uppdelat tjejer och killar. Ta med utomhus och inomhus skor och kläder för vi tränar i alla väder.

Kostnaden är 100:- för sommarträning, t-shirt och en vattenflaska. Ta gärna med pengar denna dag om du har möjlighet.

Har du frågor kontakta Torbjörn Järvholm 070-644 49 46.

Sommarträningsbloggen är igång igen och den finns på samma ställe som ifjol. Kicka gärna in där och skriv en kommentar ifall ni vill vara med å träna!

Hälsningar
Barn- och ungdomsgruppen, KFUM Basket

tisdag 31 maj 2011

Träning idag tisdag 31 maj kl 17.00 - 18.00

Jag kan inte säga hur det blir med träningarna efter Kristi Himmelsfärdshelgen. Ni får vända Er till KFUM´s Ungdomsavdelning med en förfrågan.

Jag vill tacka för säsongen som har passerat. Med tanke på hur det såg ut från början så har det varit en helt OK säsong. Hela 24 spelare har funnits på min närvarolista. Närvaron har varierat mellan 7 - 17 st. Jag vill framföra ett särskilt tack till Massoud som har hjälpt mig. Jag önskar Er alla lycka till med livet och påminner om att om Ni siktar på att bli en riktigt bra basketspelare då gäller det att träna seriöst året runt.

Coach TB

lördag 14 maj 2011

Öppen träning för alla flickor 1998 till seniorer

Under vecka 20
Ti 17.00 - 18.30 TC
To 17.00 - 18.30 TC

Tränare: Lisa Å alt TB alt Massoud

söndag 17 april 2011

DM GULD DM GULD DM GULD !

Ja det var jätteroligt att vinna DM guld i fredags. Vi hade mött IKSU 3 ggr tidigare i år och det stod 2 - 1 till IKSU dessutom visade det sig att Basketbollförbundet hade köpt in de snyggaste DM medaljerna som jag någonsin sett så de ville vi ha. Vi startade matchen bra och hade 15 - 6 efter första perioden. den andra slutade 15 - 10 till oss alltså 30 - 16 och alla 10 spelarna hade fått speltid. De rutinerade rävarna Erika Åström, Sara Granberg, Sara Sundström, Lotta Sylvan och Julia Hamre spelade mycket bra och fick mellan varven välbehövlig vila när de unga kom in. 14 åriga Emma Järvholm gjorde 2 poäng i sin senior DM debut. I andra halvlek kom IKSU ut och krigade hårt och de närmade sig till 46 - 37 och efter 5 minuter i den 4:e perioden 53 - 48 men närmare än så kom man aldrig. Slutresultatet skrevs till 58 - 51. /TB

tisdag 5 april 2011

Sponsormatchen!

Den 13e april spelar Comets sin nästa sista hemma match. Tror ingen har missat att vi anordnar en sponsormatch då ( Japp, jag är ganska tjatig av mig). Hittils har vi 11 sponsorer klara så har ni någon som ni kan kontakta gör det och hör av er innan fredag.

Detta är vad vi behöver hjälp med till matchen.

Baka till kiosken.
Hjälpa till under matchen (spots, kiosk, gissningslek etc...)
Dela ut flyers

Just nu har vi Eve, Emma N, Sanna och Ofelia som bakar och Sofia kan hjälpa till under matchen.

Lotta(universitetet), Sanna(universitetet), Ofelia och Adine har sagt att dom kan dela ut flyers.

Så vi behöver mest av allt fler som kan hjälpa till under matchen och fler som kan dela ut flyers.
Flyers kan delas ut på valfri tid och plats nästa vecka där det passerar mycket folk. Kanske t.ex. utanför någon stor mataffär (Men man kanske ska kolla med dom först att det är ok).

Sen hoppas jag så klart att alla kommer på matchen och tar med sig så många som bara går. Sponsringen är ju per åskådare så det gäller att vi får dit mycket folk.

Hör av er till mig eller skriv en kommentar här ifall ni kan hjälpa till med något.

/Jenny

lördag 5 mars 2011

22 - 84 Seger mot GT

Jag vill tacka Er som ställde upp till match idag. Vi var 8 tappra och unga 13, 14, 15, 16, 16, 16, 17 och slutligen lite rutin 42. Vi spelade 1 front och 2 front set till matchup och gjorde det riktigt bra. GT kastade bort många bollar på halvplan och vi fick 2-1 och enkla poäng. Jenny A och Emma J de två yngsta var våra stora glädjeämnen. Alla gjorde poäng och alla tog returer och alla spelade ungefär lika mycket.

Johan Gruffman delade ut årets prestations medalj och den fick Elin Lindblom pga att hon har varit med i alla matcher, varit på nästan varje träning och dessutom har utvecklats mycket under säsongen.

Träning ti 18.30 - 20.00 samt to 18.30 - 20.30 även under sportlovsveckan.

fredag 25 februari 2011

Förlust mot IKSU 51 - 58

Lagen följdes åt i den första och andra perioden. Under sista 3 gick IKSU ifrån med 4 - 8 till halvtidsresultatet 26 - 33. Jag vet inte vad som gick snett i pausen. Kanske hade vi focus på helt fel saker för vi var inte redo. Missade allt och IKSU körde över oss med 0 - 13 på 7 minuter.
29 - 48 efter tre perioder och matchen var slut trodde nog många. Äntligen får vi igång ett tuffare aggressivare försvar och skyttet som är vårt adelsmärke börjar fungera och efter 6 trepoängare är vi ikapp 51 - 56. IKSU var väldigt skärrade av vår press sista fem och slängde bort massor av bollar men de samlade ihop sig och kunde avsluta bra och vinna matchen. De sista 12 min av matchen vann vi med 27-12 och sättet vi avslutade på kändes trorts allt bra för självförtroendet. Det var härlig stämning i hallen. Minst 80-100 personer levde om rejält.

OBS ! Frivillig träning på söndag 14.30-16.00 TC

/TB