fredag 24 december 2010

GOD JUL!

GOD JUL!
Hoppas ni alla får en underbar dag, käka mycket god mat sen springer vi bort det på söndag!

söndag 19 december 2010

VBDF

Om ni vill läsa matchreferat från våra matcher och alla andra matcher som spelas i västerbotten så kan ni kolla in VBDFs sida.

Här finns matchreferatet från vår match mot iksu.

På VBDFs sida finns också en aktivitetskalender där man kan se när alla matcher (dam och herr) spelas. Det finns också skytteliga för herrar. Damer kommer inom kort så om ni vill veta hur ni ligger till i den så kan ni kolla där.

Länk till VBDF finns även i kolumnen till höger.

Bra spelat alla som var med på matchen igår! Ses på tisdag!

/Jenny

onsdag 15 december 2010

Sekretariat på söndag 11.15

Det blev mycket nu, men vi har sekretariat på söndag också kl 11.15 på teg.

Vilka kan sitta?

/Jenny

Sekretariat på lördag 10.30

En till påminnelse. Vi har sekretariat på lördag kl 10.30.

När jag skrev inlägget om detta så kunde Hillevi och Evve sa kanske.

Så vi behöver 1 eller 2 till beroende på om Evve kan eller inte.

/Jenny

Julfest!

Ni har väl inte glömt att det är julfest ikväll!? Här kommer i alla fall lite info om den.
Hoppas så många som möjligt kan komma. Det är vårat damlag som står för luciatåget!


Plats: GS (Gamla Slakteriet) på Teg, Bölevägen 44
Onsdag den 15/12 kl 18,00-ca 20,00

Vi bjuder på lättare tilltugg samt glögg/kaffe & pepparkaka

Tipsrunda med fina priser (bla 1 lägervecka på Nydala, luncher på våra
restauranger mm!) • Luciatåg • Musikunderhållning • Fiskdamm för alla
barn • Ansiktsmålning • Pyssel-hörna • Bildspel från våra olika verksamheter
Prova-på-aktiviteter (innebandy, basket, gyro, dricka-backs-klättring,
klättervägg). Uppvisningar av Roller-derby och Capoeira

Varför en julfest på Gamla Slakteriet?
Föreningen har en längre tid jobbat för att skapa ett all-aktivitetshus i
Umeå och just nu pågår ett intensivt arbete för att detta ska bli verklighet
i Gamla Slakteriet. Inget är klart i dagsläget men vi och våra samarbetspartners
hoppas att vi innan jul ska ha ett besked.

Ta med hela familjen, mor- och farföräldrar till en trevlig och aktiv kväll!
Tänk på att vi skall vara i en lagerlokal så även om vi kommer värma upp
lokalen kan det vara bra med en extra tröja!

måndag 13 december 2010

Nya träningstider

Från och med nu tränar vi 18.30-20.00 på tisdagar och torsdagar och 14.30-16.00 på söndagar. Har uppdaterat tiderna i högra kolumnen också så att dom stämmer.

Om någon vill träna extra så kan man göra det på måndagar 19.30-21.00. Vet inte helt vad det är för tid men tror att det kan vara med Bosses gäng.

Ses imorgon 18.30! Sista träningen före Iksu-matchen, nu kööör vi!!

/Jenny

tisdag 7 december 2010

Sekretariat 18/2

Lördag 18 december har vi sek till matchen mellan Umeå Fl 97/98 – Skellefteå DJ.
Matchen startar kl 10.30.

Vilka kan sitta då?

/Jenny

lördag 20 november 2010

Tack till er som ställde upp på EBC basketen!!

Jag tycker det gick riktigt bra och alla barn och ledare verkade nöjda och glada. Bra jobbat!!

Träning imorgon, hoppas alla kommer.

/Jenny

fredag 19 november 2010

Lördag

Ok, vi har delat upp passet så att man kan vara på Haga antingen 9.30-11.15 eller 11.15-13.30. Det behövs minst 3 personer på varje pass.

Hittills har vi detta:

9.30-11.15
Elin
Evve

11.15-13.30
Sofia
Ofelia
Adine

Som ni ser behöver vi minst en till på det tidiga passet. Om vi kan hitta någon som kan sälja fika under dagen också så är det bra.

/Jenny

onsdag 17 november 2010

EBC-basket på lördag

I helgen anordnas EBC i Umeå på Gammlia och Haga.

Det behövs domare till dom matcher som spelas på Haga. Där spelar dom som är 7-10 år så det är inga superdomar insatser som krävs, mer att man är matchledare och ser till att ingen springer med bollen eller slår någon annan eller liknande. ALLA kan göra det.

Det är tre planer och spelas matcher mellan 10-13.30, en matchledare till varje match behövs. Jag kommer vara där och Sebastian är där så det finns alltid någon att fråga om det skulle vara nått man undrar.

Vilka kan ställa upp och vilka tider? Ifall det är fler så behöver man ju inte vara där hela tiden. Det rör sig om en hel del pengar som klubben tjänar på att anordna EBC så det vore bra om vi fick det att fungera. Jag för min del tycker då att det är roligare att göra något sånt här än att sälja massa olika saker.

Skriv här så fort som möjligt vilken tid ni kan vara där.

/Jenny

fredag 12 november 2010

Skjuts?

Hej!
jag funderade på en sak. Skulle vi fixa föräldrar som skjutsar oss till skellefteå på söndag? isåfall måste folk meddela om deras föräldrar kan skjutsa eller inte!

Kul med så många på träning!!

12 st på träningen igår, och 3 på bänken! Måste vara någon form av rekord! Super kul i alla fall.

Jag tycker att det är jätte bra att Erika och Sara är med och kör med oss. Det bli lite annat spel och vi kan lära oss massor genom att spela med dom. Hoppas att ni andra håller med. Om ni sitter på bänken, titta gärna lite extra på hur dom rör sig när dom spelar. Dom är båda två smarta rutinerade spelare som vet var luckorna och returerna kommer.

Håller tummarna för att vi blir lika många på lördag :)

/Jenny

lördag 6 november 2010

Musik till uppvärmningen

Kan någon människa förbarma sig över Tegs musikutbud och bränna en cd med bra uppvärmningsmusik till imorgon??

Om någon kan fixa det skriv det här och alla andra kan ju få komma med förslag kanske?

Jag som är lite "mer rutinerad" ;) vill ha med dom gamla klassiska uppvärmningslåtarna Eye of the tiger och can't touch this. BÄSTA!!!!

Ses på matchen i eftermiddag? Dags för första vinsten nu (Christoffer har ju lovat i VK och allt som står i tidningen är ju sant så vi får hoppas på det). Blir nog en bra match i alla fall. GOOOOOOO COMETS!!!!!!!!

/Jenny

torsdag 4 november 2010

Bowling imorgon?

Någon som är sugen på att åka och bowla med mig och Tony imorgon kl 20.00?

Kommentera ifall ni vill hänga med, kan hända att man måste boka banor eftersom att det är fredag.

Lisa, du får följa med och vara hejarklacksledare ;)

/Jenny

söndag 31 oktober 2010

LAGMIDDAG

Hej!
eftersom vi har lov i veckan så funderade vi på en lagmiddag. Skriv en kommentar och ge förslag på vilken dag som skulle passa bäst!

SEN måste ALLA komma på träning nu!! annars kommer vi inte får behålla våra träningstider!!!!

Vintertid!

Idag tränar vi kl 14.30 på teg. Glöm inte bort att man ska ändra till vintertid idag.

Hoppas så många som möjligt kan komma.

/Jenny

torsdag 28 oktober 2010

Det fattas 2 personer till på lördag.

Ok, rätta mig om jag har fel men tror det var så här vi bestämde:

4 st till spotlights (AK, Erika, Shanie & Ofelia)
1 st på varje kortsida till golvsopning (Evve + ?)
2 st i entrén med basketkastet för kids (Sofia + Elin)
2 st som hjälper ICA Supermarket Teg med hamburgergrillning (Adine + ?)

eller?

Dom som sköter spotlights och sopning behöver bara vara där 30 min före matchstart. Ifall ni inte vill komma och äta hamburgare innan ;) Tror det skulle vara väldans billigt.
Dom andra 1,5 timme innan.

2st ? betyder att vi behöver 2 till personer. Om ingen annan kan måste jag göra det, annars har jag andra grejer jag behöver hjälpa till med på matchen. Så ifall någon som inte var på träningen kan ta något av ? vore det bra, skriv det här så fort som möjligt då i så fall.

Bra träning idag i alla fall ni som var med. Vi behöver springa lite så vi får lite kondis!

Ses imorgon.

/Jenny

Vår tur att hjälpa till på Damligamatchen

Nu blev det många inlägg på en gång här.

Det är i alla fall vår tur att hjälpa till på A-lagets match nu på lördag.
Det som behövs är följande:

4 st till spotlights
1 st på varje kortsida till golvsopning
2 st i entrén med basketkastet för kids
2 st som hjälper ICA Supermarket Teg med hamburgergrillning just utanför hallen.

Alla skall vara på plats 1½ timme före matchstart alltså 11.30 på lördag.

Fjolårets KFUM T-shirt skall vara på.

Alltså minst 9 personer, spelare eller föräldrar eller vad vi nu kan skrapa ihop. Dom flesta ska väl se matchen i alla fall!?

Tony kommer imorgon och stannar till den 7e!!!! Så om inte annat så träffar ni honom om ni kommer på matchen :)

Sen har jag lagt upp en ny länk till VBDFs sida under länkar. Där finns vårat spelschema och info om det mesta som händer inom basketen i Västerbotten. Kortare matchreferat till dom flesta matcher (står lite om våran mot IKSU).

Mycket info. Påminn mig om att ta upp det på träningen någon pls :)

/Jenny

Kvällens träning

Hoppas så många som möjligt kommer på träningen ikväll. Både ni som kan vara med och träna och ni som sitter på sidan. Ifall folk har tid att stanna efteråt ett litet tag så kan vi prata lite om allt som har tagits upp efter matchen.

Ses ikväll!!

/Jenny

tisdag 26 oktober 2010

KOLLA HIT

Okej, jag gissar att alla sett kommentarer hit och dit på bloggen senaste dagarna?

Jag tycker att det är jättetråkigt att det ska bli på det här sättet och förstår båda ''parter'' eller hur det kallas, men det känns inte som att detta gäller några personer utan detta innefattar hela laget, för vi är ju ett lag!
Jag hoppas verkligen att ingen vill sluta eller något liknande för jag tycker om alla jättemycket i vårat lag och skulle tycka det var väldigt tråkigt om någon/några känner på det sättet och om det är något jag kan göra för att hindra er så säg till! Basket är trots allt en lagsport och om jag inte minns fel så ska alla i laget+coach respektera varandra och detta är mitt sätt att visa respekt för er och det känns bara fel att lämna ouppklarade problem, bättre om vi alla i laget pratar om det. Annars kommer problemen bara staplas på varandra och stämningen blir sämre för det känns som att stämningen blivit väldigt dålig, vilket den inte varit förut! Jag vet att det är fler än jag som känner på detta sätt och hoppas att detta inte blir så allvarligt att någon slutar! Hoppas ni förstår något jag skrivit och jag kan inte hålla det jag känner inne för ingen verkar vilja säga något alls, om jag får skit för att jag tycker att vi borde ta upp problemet så får det väl vara så men jag har iaf sagt något och skulle BLI GLAD om någon fler som har åsikter kan dela med sig. Det finns ju trots allt ett kommentarfält och en sak till.. vi spelar basket för att det är KUL och basket är inte kul när det blir såhär. Nu blev texten väldigt allvarlig men.. ville bara säga att jag alltid kommer ställa upp för er och om någon har en åsikt/problem så ska detta tas upp.

Kraaaaaam på er allaaaaa och VI SES PÅ TORSDAG!:)
Jag riktar inte detta inlägg till någon utan allmänt till laget.

måndag 25 oktober 2010

Nästa match framflyttad

Matchen mot Gametime som var schemalagd till den torsdag 4/11 har blivit flyttad till söndag den 7/11 kl 14.00.

Så planera in match den 7e och glöm inte att meddela publiken om ändringen ;)

/Jenny

fredag 22 oktober 2010

MATCH IMORGON!

Hej!
Match imorgon brudar, nu kör vi!
Skriv en kommentar om någon ni känner kan skjutsa till matchen, det behövs kanske minst 3 bilar som kan skjutsa oss för tobbe kunde ju skjutsa några!

Sista träningen före match

Idag repeterar vi och kör ett lättare pass inför matchen imorgon.

/Jenny

onsdag 20 oktober 2010

HAGA igen ikväll!

Glöm inte bort att vi tränar 19.30-21.00 på Haga ikväll!

3 träningar kvar till match, ni kööööör vi!!!!!

/Jenny

PS. Om det är någon som känner sig osäker på något (baseline inkast, sidoinkast, anfall: passningsöppning, dribblingsöppning vänster/höger, head etc) skriv en kommentar här så vi vet hur vi ligger till så vi vet vad som måste repeteras. Viktigt att alla känner sig säkra på vad det är vi gör.

tisdag 19 oktober 2010

Träningen inställd ikväll

Hej alla,

Ikväll kan varken Tobbe eller Massod komma på träningen så lagträningen blir inställd. Tiden finns dock kvar ifall det är några som vill åka och träna individuellt.

Istället för kvällens träning har vi träning imorgon (onsdag) kl 19.30-21.00 på HAGA. Hoppas alla kan komma då!

/Jenny

måndag 18 oktober 2010

Träning på HAGA ikväll!

Hej hopp!

Glöm inte att vi har en extra träning på HAGA ikväll.

/Jenny

fredag 15 oktober 2010

Tuff vecka för Div 2 Damer !

Hej ! Kommande vecka 42 tränar vi enligt nedan :

Måndag 20.30 - 22.00 Hagahallen
Tisdag 19.45 - 21.00 Tegshallen
Torsdag 18.15 - 19.45 Tegshallen
Fredag 16.00 - 17.00 Tegshallen /Förberedelser för match/
Lördag 10.30 Samling KFUM för vidare transport till IKSU och match kl 12.00
Söndag Ledigt

Håll koll på bloggen, Jag kommer att lägga in extrapass då och då när det går.

Till matchen tar jag ut de som börjar 1. kunna vårt spel, 2. springer fort i korridorerna fram & tillbaka och 3. de som jobbar hårt i försvar och 4. kämpar efter returerna. Närvaron är inte det viktigaste.

TB

onsdag 13 oktober 2010

Golv jobb

Detta är den info jag har fått av Mona:

"Vi skall alltså bygga golv och scen inför konserten Champions of Rock. Vi börjar fre kl 21:00 på Umeå Arena och håller på tills det är klart, förhoppningsvis max 4 tim. Vi är f n 4 st föräldrar från F97/98 samt jag och Maria (+ ev Stefan en stund) men vi behöver 4-5 st till för att få ihop de antal personer vi behöver vara. Damligalaget har fått passet på söndagmorgon"

Pengarna vi drar in går till våran lagkassa och ett evt slutspel i Bothnialigan ifall vi skulle hamna där. Just nu finns ingen budget för något slutspel för oss så det vore ju bra om vi kunde dra in lite pengar. Går vi inte till slutspel så kan vi ju använda pengarna till något annat roligt. Vet att det är många som vill åka på cup eller träningsläger t.ex.

Så vilka kan komma och jobba? Skriv i en kommentar ifall ni kan eller inte. (Vet redan att Evve inte kan.) Desto fler som kommer ju snabbare går det ju som vanligt.

/Jenny

måndag 11 oktober 2010

Inför sériestarten

Hej !

Om Ni inte har betalat medlemsavgiften för 2010 (100 kr) så gör det snarast. Betala gärna 150 kr i familjeavgift och ta med hela familjen gratis på Umeå Comets matcher i Damligan.

Träningsavgiften för ht 2010 är 600 kr. Betala även den snarast. De av Er som inte har betalat full avgift under förra säsongen kommer att få en faktura på resternade belopp om Ni inte betalar in fjolårsavgiften vid detta betalningstillfälle. KFUM Umeå Bg 5933 - 9093 Märk: 891

För att få spela i div 2 krävs att du:

1. Har betalat avgifterna både i fjol och i år
2. Kan vårt spel någorlunda bra
3. Deltar på de flesta träningarna

Inom kort lägger jag in vårt spelprogram. Vi startar borta mot IKSU lördag den 23/10 kl 12.00

/TB

Ny bloggare

Nu kommer även Tobbe att lägga ut information som rör laget på bloggen. Så håll ögonen öppna så ni inte missar något viktigt!

/Jenny

fredag 8 oktober 2010

Laguppvärmning och musik!

Hej!
Kom på en sak som jag och Lisa pratade om, vi måste ha en uppvärmning till alla matcher och sedan måste vi ha en skiva!!!! orkar inte lyssna på all skitmusik på teg!
Vet ej hur vi ska komma överens om musik och sånt, om alla ska få önska en låt var eller om vi ska utse en person med BRA musiksmak som fixar låtar. Kom med förslag på hur vi ska göra med både uppvärmning och musik. Vi måste ju se lite proffsiga ut på våra hemmamatcher, haha

Som sagt ingen träning nu på söndag men hoppas att alla kommer på tisdag då vi ska gå igenom vårat sidoinkast så även om ni är sjuk, KOM!

torsdag 7 oktober 2010

INGEN TRÄNING SÖNDAG 10/10

INGEN träning på söndag p.g.a matcher!
Men kom gärna och kolla på matcherna och heja på de yngre!
Första matchen är 13.00 och det är 95-tjejerna som spelar!
träning som vanligt imorgon fredag.

onsdag 6 oktober 2010

5-5 imorgon!

Hej hopp!

Hoppas alla kan komma imorgon så vi kan spela 5-5. Nu börjar vi ju närma oss seriestart så det är bra om vi kan spela igenom våra anfall och inkast så att alla kan dom.

Ses imorgon!

/Jenny

måndag 4 oktober 2010

INGET LAGMÖTE

okej nu ger jag upp hoppet om ett lagmöte, ingen verkar kunna komma imorgon så vi får väl skjuta upp det!!

LAGMÖTE TISDAG?

Hej!
Det verkar som att alla kunde tisdag eller torsdag så vi kör imorgon innan träningen tycker jag, jag vet inte hur länge alla vill snacka men minst 45minuter innan träning tycker jag vi borde vara där för att prata!
Så 19.00 imorgon på teg innan träningen, funkar det?

Nytt inkast

Hej alla,

Vi gick igenom att nytt inkast på söndagsträningen. Vi kommer att repetera det på tisdag men sedan förväntas alla kunna det. Om det är någon som inte var där i söndags (eller om någon vill repetera) som vill gå igenom inkastet kan ni komma lite tidigare på tisdag så går vi igenom det innan träningen. Bra ifall ni säger till här så man vet ifall man ska komma tidigare eller inte :)

Nu finns träningstiderna upplagda i högra kolumnen.

/Jenny

söndag 3 oktober 2010

LAGMÖTE

Hej!
Bra tränat alla tappra människor som kom dit haha..
Jag och Jenny tycker att vi ska ha ett spelarmöte nu den här veckan som kommer och förslaget är att vi pratar en stund efter fredagsträningen eller efter söndagsträningen. Även om ni inte hinner till själva träningen så kan ni ju försöka komma till spelarmötet. Skriv en kommentar vilken dag som passar er bäst. Efter fredagsträningen eller söndagsträningen!!

fredag 1 oktober 2010

Funktionärsutbildning på söndag!

Hej!
Alla som anmälde sig till funktionärsutbildningen ska vara på folkets hus mellan 10-14 på söndag!!! Lunch serveras där!

torsdag 30 september 2010

Träning både fredag och söndag!

Hej!
bra kämpat idag på träningen allihopa!

Vi bestämde på träningen att det kommer bli träning både fredag och söndag, eftersom många utav söndagsträningarna kommer försvinna p.g.a matcher.
Försök även att komma på så många träningar ni kan!

onsdag 29 september 2010

SPELPROGRAM 2010/2011

Hej!
Nu har jag fått tag på spelprogrammet som ligger uppe här: http://iof1.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=22399

Som ni ser då har vi våran första match söndag den 17:e Oktober mot 95-tjejerna!

Hur blev det förresten med Fredag och söndagsträningarna? Bestämde vi någon dag?
Jag vill inte ändra andras åsikter men tänkte bara säga att de flesta av våra matcher ligger på söndagar så i princip alla söndagsträningar kommer försvinna så vad jag tycker är att vi borde träna fredagar också eftersom de flesta söndagsträningar ändå kommer försvinna.


tisdag 28 september 2010

Spelprogram!?

Hej!
Bra tränat alla tjejer!
Jag efterlyser en sak!
Någon som har spelprogrammet eller vet alla datum på matcherna!?
Kommentera om ni vet, skulle vara bra att veta nu!

fredag 24 september 2010

Fredag eller söndag?

Hej allihopa, trevligt att vi alla kunde träffas ikväll och jag hoppas alla kommer och stöttar comets imorgon på deras matcher!

Nu till saken, det verkar som att det inte är så många som kan träna på fredagar och tobbe undrar om vi vill byta till att ha fredagsträningen på en söndag istället klockan 14.30-16.00.
Skriv en kommentar och säg vilken dag som passar er bäst så vi kan meddela tobbe!

onsdag 22 september 2010

Uman cup

Här kommer matchprogrammet för Uman cup:

Fredag
20.30 Iksu - Jämtland

Lördag
10.00 Comets - Sundsvall
14.00 Sundsvall - Jämtland
16.00 Iksu - Comets

Söndag
10.00 Sundsvall - Iksu
12.00 Jämtland - Comets

Jag tror att lördagens match Comets - Sundsvall kan bli bra. Sundsvall gick ju i konkurs och hamnade i div 2 men dom har fortfarande några av sina spelare kvar och ambitionen att kvala upp i ettan. T.ex så spelar Shannon Daly och Anna Höglund fortfarande kvar.

Iksu - Jämtland på fredag kan nog också bli jämn. Nu kommer inte Jämtland med sitt bästa lag pga sjukdom och skador men kan bli bra ändå. Intressant för oss att se Iksu också eftersom att vi kommer möta dom i serien.

Sundsvall - Jämtland kunde varit intressant ifall Jämtland kommit med fullt lag. Det är förmodligen dom två lagen som kommer att slåss om en kval plats upp i ettan i sin serie.

Jag sitter i sek på fredag, lördag 10.00 och ev lör 14.00 så kommer bli en del basket för min del. Kul om ni andra också kom och tittade på några matcher.

Om vi skyndar oss att duscha efter träningen på fredag hinner vi nog hem till Elin och äta och sedan gå och se matchen mellan Iksu-Jämntland. Vad tror ni om det?

Glöm inte att skriva här ifall ni kan/inte kan vara med på fredag. Just nu är det Elin, ev A-K, Evve och jag som kan och Lisa Å kan inte. Vad jag vet i alla fall.
Ni andra, lämna besked så fort som möjligt.

Ses imorgon på träningen!

/Jenny

Hur blir det?

Hej!
Hur blir det på fredag med lagkvällen allihopa?
Jag kanske kan komma, är inte säker. Men kommentera gärna om ni kan komma eller ej. Om ingen kan komma så skjuter vi upp det!

fredag 17 september 2010

Lagkväll

Heeeej allihopa!
Nästa fredag efter träningen så är alla välkomna till Elin för pizza och annat gott. Typ film och sånt också!
Ni kan ju meddela här i bloggen om ni kan komma och om ni har något förslag på vad vi kan göra!

torsdag 16 september 2010

Nu börjar det likna nått!

Bra träning alla som var där ikväll. Kul att se att det går framåt :)

Det var visst några som inte kom på träningen för att dom var och tränade med killarna istället. Här måste jag nog hålla med Tobbe i att (om det nu var så) det inte är ok. Är man med i ett lag åker man inte och tränar med ett annat lag på egen träningstid. Jaja nog sagt om det.

Imorgon verkar det bli lite färre på träningen men hoppas dom som missade idag kan vara där så kan Tobbe repetera vårt offence. Det såg bra ut idag, kul kul!

Nä nu ska jag läsa lite .net programmering innan jag kollapsar i säng. Sov gott på er!

/Jenny

tisdag 14 september 2010

Träning 19.45

Ikväll tränar vi 19.45-21.00 på teg.

Jag är sjuk (jäkla luftkonditionering på bussen)så kommer inte var med. Men jag kommer mest troligt dit och tittar på.

Ses ikväll!

/Jenny

torsdag 9 september 2010

Ingen träning imorgon fredag!

godkväll på er! Bra tränat idag!
Vi bestämde idag på träningen att det ej är träning imorgon fredag, p.g.a brist på spelare. Men på tisdag kör vi igen!

Måste bara berätta en rolig och ganska tragisk sak, min bror kom nyss hem genom dörren och såg ut som att han blivit misshandlad typ, han hade gipsad arm, sydd läpp, skrapsår överallt och såg allmänt hemsk ut. Det visade sig att han hade vurpat med cykleln rejält! Det jag vill säga med detta är att snälla var förståndiga då ni cyklar(okej nu lät jag som en mamma men allvarligt det är så sjukt onödigt!!)
goodnight!

Träning Idag!

Hej! jag kanske var lite väl brutal mot Tony.. sorry! (Slutar väl som kissie om jag inte lägger ner hahaha)

Men idag är det träning 18.15-19.45 på teg! ALLA ska vara där!
Bjuder på en lite trevligare bild idag!


Vi ses ikväll!






en VÄLDIGT gammal lagbild..


tisdag 7 september 2010

Payback nr1

chachaaaa bloggen;) eller nått sånt....
Bra träning idag alla tjejoooor! kul att se så många där, hoppas att vi kan få ihop lite fler:)

Tänkte påbörja min payback på Tony genom att vissa denna extremt snygga bild på honom, dör man inte hur sexig han är?
Payback is a BITCH Tony!
Ni kan vara lugna det här är bara början....
''I know you want me..''

Vem är detta?

Heeej, jag tänkte vara lite rolig och lägga in en fin bild!
Är det någon som kan se vem detta är? En väldigt ny bild;)

TRÄNING IDAG...

...19.45 på teg!!! (men kom gärna och värm upp en kvart innan. Har hört att löpskolning är grymt bra uppvärmning...)

Jaja, ville bara påminna ifall någon missat de 2 tidigare inläggen O:)...

Ses!

/Jenny

måndag 6 september 2010

Träning tisdag!

Wazzzzup AK47 hääär, nu blir det äntligen lite fart på den här bloggen;) uppdateringen tidigare har väl inte varit så där hemskt bra, eller vad tycker du Jenny?;)
Jag har ingen aning hur man gör med sånna här bloggar men när jag lärt mig hur man gör så kommer jag lägga ut bilder så då kommer ni får se lite finfina bilder!

Aja, nu till saken! Imorgon är det ju träning 19.45 på teg!!! hoppas att jag ser ALLA där, tobbe hälsade också att man helst ska vara där en kvart innan träningen för uppvärmning och sånt..

Vi ses imorgon!
peace ouuuuut

Träning imorgon tisdag.

Imorgon tränar vi på teg 19.45-21.00.

Be there or be square! (Är jag cool eller vad?!!?)

Har även en stor nyhet att dela med mig av. A-K kommer börja göra inlägg här på bloggen. Yeeeooooo!! Då kanske den blir lite bättre uppdaterad...Så håll utkik, och framför allt, gör inga dumheter, hon kommer ju ta mig tusan ihåg ALLT...

Ses imorgon!

/Jenny

torsdag 2 september 2010

Träning ikväll!

Ikväll tränar vi 18.15 på Teg.

Vi var visst en hel del som hade missat att det var träning igår. Hoppas vi blir desto fler idag istället!

Ses snart!

/Jenny

lördag 28 augusti 2010

Middag på söndag

Middag för alla som vill vara med på Söndag kl 18.00.

Restaurang Venezia, Östra Norrlandsgata 57.
För dom som inte hittar dit går/cyklar Gurra dit från Gammliahallen 17.55. Bäst kanske att höra av sig till honom innan ifall man vill gå med så han inte åker ifrån någon.

Ses då!

Jenny

torsdag 26 augusti 2010

Träningstider

Här är våra träningstider för i höst.

Träningstider ht 2010 – Damer i Tegshallen – start 30/8

måndag
18.00 – 19.00 F 97 Tobbe Järvholm/Thomas Wirtig
19.00 - 20.00 F 95 Bo Ågren-Malm
20.00 – 21.00 F 96 Erika Åström/Ellinor Wäppling
tisdag
17.00 – 18.30 F 95 Bo Ågren – Malm Ej 31/8 pga Inventering
18.30 – 19.45 F 96 Erika Åström/Ellinor Wäppling
19.45 – 21.00 D2 TB Ej 31/8 pga Inventering
torsdag
17.00 – 18.15 F 96 + 97 Tobbe J, Erika m.fl
18.15 – 19.45 D2 TB
19.45 – 21.00 F 95 Bo Ågren-Malm
söndag
12.00 – 13.30 F 97 Tobbe J
13.30 – 14.30 Öppen tid mix
14.30 – 16.00 D2 TB


Inventeringen är 16.00 och fram till dess att det blir klart. Vi måste vara minst 30 personer så det är super om någon kan få med sig någon fler som kan hjälpa till.

Jo just ja, glömmer ju jämt att säga det på träningen, men Tony hälsar så mkt till alla!!!

/Jenny

måndag 23 augusti 2010

Pizza?

Vi skulle ju ha någon form av avslutningsmiddag för försäsongsträningen, men nu blir det mer av en uppstartsmiddag för säsongen. Då kan ju alla vara med, även dom som inte varit så mycket på sommarträningen :)
Så fundera lite på ifall någon kväll i veckan hade passat bra så kollar vi på träningen ikväll när flest kan å sen kollar jag upp med killarna ifall den kvällen passar dom också. (Ni kan ju ha lite koll på när vi/dom tränar så det inte krockar)

Måste också få veta vilka som kan vara med på inventeringen på Ica Gourmet tis 31/8 16-20. ju fler vi är desto fortare går det.

Påminn mig gärna att fråga om båda dessa grejer. Är ju gammal å förvirrad så jag kan lätt glömma ;)
Eller ännu bättre, skriv här ifall ni kan komma på inventeringen.

Hoppas fler kommer ikväll. Evve verkar ju i alla fall vara på G, kul!

Ses!

/Jenny

torsdag 19 augusti 2010

Kul att ses igen!

Bra träning igår dom som var där. Kul att träffa Anna och Erika E igen! (Kul att träffa er också A-K och Erika J, men er har jag ju träffat under sommaren med)Hoppas det kommer fler från vårt lag idag.

Jag har fortfarande inte fått tag i Julia, Evve och Lisa Å. Så om någon pratar med dom kan ni ju säga att det är träningar.

Nä nu ska jag plantera om blommor och fålla upp gardiner, hur vuxet är inte det!?!?

Ses ikväll!

/J

PS Hoppas det inte blev så farligt med foten Erika. DS

söndag 15 augusti 2010

Träningtider för kommade veckor

Ursäkta förseningen av träningtiderna, har varit i stugan utan internet. Här är iaf tiderna, hoppas alla kan komma. Ses till veckan!!


All träning i Tegshallen fram till 30/8
Måndag 19.00 - 20.30 Damer/Tjejer
Tisdag 17.00 - 18.30 Herrar/Killar
Onsdag 17.00 - 18.30 Damer/Tjejer
Torsdag 17.00 - 18.30 Herrar/Killar
Torsdag 18.30 - 20.00 Damer/Tjejer
Fredag 16.30 - 18.00 Herrar/Killar

Träningen är öppen för alla KFUM spelare från seniorer till födda 1996

/Jenny

torsdag 12 augusti 2010

Snart dags igen... :)

Har fortfarande inte fått helt klart vilka tider det är som gäller för nästa vecka. Men tror det skulle spikas imorgon så då lägger jag upp dom.

Ville bara säga att det är jätte kul att nästan alla i vårat lag kommer fortsätta spela i år :D yeeeeeiiiiii!!!

Linda M har tyvärr slutat och Binta har valt att spela med Gametime. Nu när vi ska spela samma serie kan man ju inte träna med båda längre. Jätte kul dock att Shanie kommer fortsätta spela med oss!!

Evve, Julia och Lisa Å har jag inte fått tag i än, men jag hoppas att alla dom 3 fortsätter spela.

Ofelia har fortfarande mkt med fotbollen så hon kommer börja komma när skolan börjar.

Allt som allt verkar det som att alla har haft en bra sommar :) Det var super kul att höra av alla igen!

Skriver mer om träningstider imorgon som sagt.

/Jenny

söndag 4 juli 2010

Försvunna spelardräkter

Vi har gått igenom lagets speldräkter och vi saknar följande:

Vit linne # 6 och # 8 förmodligen även shorts & skottjackor.

Vem har dom? Kan ni komma och lämna dom på någon träning?

Hoppas alla har haft en bra sommar hittills och att vi ses på någon träning snart!

/Jenny

tisdag 8 juni 2010

Sommarträningsblogg

Som ni (dom flesta i alla fall) redan vet så har vi en gemensam blogg för alla som försäsongstränar. Ni hittar den här. Men nya inlägg visas även i högra kolumnen i våran blogg. Allt som rör sommarträningen kommer skrivas där. Så kan ni inte komma på träning eller har andra frågor skriv dom där. Kan dock vara bra att hålla lite koll på vår egen blogg också ifall det är nån info som bara rör vårat lag. (typ lag middag eller kubbspel eller nått som vi borde styra upp snart!)

Ses ikväll!

/Jenny

måndag 7 juni 2010

Tider idag

Ingen samling innan träningen. Vi kör individuell basket 18.00-19.00 och sen går vi ner i gymmet och går igenom styrkeprogrammet. Eftersom att vi inte fått några taggar än så ska Carro snacka med Vaktis så alla kommer in i gymmet. Men sen måste alla ha en egen tagg. Det är sista chansen att köpa gymkort via Cometerna på torsdag. Efter det får man fixa det själv (då blir det dubbelt så dyrt).

Ses ikväll!

/Jenny

söndag 6 juni 2010

Träning vecka 23

Måndag 18.00 - 19.00 Ind Basket Gammlia 19.00-20.00 Styrka

Tisdag 17.30 Löpning 18.30 - 19.30 Mix Scrimmage Gammlia

Torsdag 18.00 Löpning 19.00 - 20.00 Damer Scrimmage Gammlia
Torsdag 19.00 Löpning 20.00 - 21.00 Herrar Scrimmage Gammlia

Fredag 16.00 - 17.00 Ind Basket Gammlia 17.00-18.00 Styrka

Så här tränar vi i veckan. Och förhoppningsvis resten av sommaren. Vi kommer att köra alla basketpass tillsammans med killarna eftersom att vi är för få för att köra själva. Men dom övningar som vi är tillräckligt många tjejer för att köra själva kommer vi så klart att göra det.
Löpningen blir förmodligen också gemensam. Men alla springer ju ändå i sin egen takt. Ifall någon har något att invända mot upplägget kan vi ta det innan eller efter någon träning.

På torsdag denna veckan är det lite speciellt eftersom att det kommer en ny tjej och ska provspela. Då kör vi tjejer för sig. Hoppas många kan vara där då så vi kan spela.

Vi ska troligtvis träffas lite tidigare på måndag och gå igenom upplägget. Vet inte helt vilken tid än dock. Men håll utkik så lägger jag upp info så fort jag vet.

/Jenny

fredag 4 juni 2010

Tester imorgon

För dom som vill vara med och köra fys/löptester med Per är det samling kl 13 imorgon på gammlia. Är inga jobbig tester, bra att kolla hur man ligger till i början av försäsongen så man kan kolla om man har förbättrats i slutet.

Ta på er kläder för att vara ute.

/Jenny

onsdag 2 juni 2010

USM för 93/94

Här kommer information som jag fått från Tobbe om vad som gäller inför kommande säsong.

Inget lag från KFUM Umeå får delta i vare sig div 2 eller div herrar och damer i Norrbotten till hösten.

Endast de lag som har deltagit i Norrbotten i fjol får fortsätta (ej div 3 damer) i t.ex H & DU18, H & DU16, H & DU 15

Pojkar födda 1993-1994 har beslutat sig för att delta i USM. Kanske skall även flickor födda 1993-1994 med hjälp av någon 95:a också anmäla sig till U 18 SM-.

Anmälningstiden är förlängd till 6 juni.


Som ni ser är det inte så lång tid kvar ifall vi vill vara med. Så vad säger ni, vill vi spela USM? Jag tycker det är en bra chans att få spela bra matcher. Vill man utvecklas som basketspelare är det viktigt att få möta bra motstånd. Ifall vi vill vara med blir det föräldramöte på söndag där Tobbe informerar om vad som gäller. Så skriv så fort som möjligt om ni tycker vi ska anmäla oss eller inte.

/Jenny

Träning torsdag

Imorgon är det först löpning kl 18 och sedan basket 19-21. Var i tid så vi kan börja springa tidigt och får längre återhämtning mellan passen.

Killarna kommer köra löpning i backe. Vi springer fartlek i spåret. Ta med nått att äta mellan löpningen och basketen.

Dom som vill ha gym kort tar med 200 kr och ger Per innan löpningen börjar (han kommer inte vara med på basketen).

Ses imorgon!

/Jenny

tisdag 1 juni 2010

Bra träning igår!

Kul att det var några från vårat lag som kom på träningen igår (Bra där Sofia, Erika, A-K och Julia!). Och så hade ju Carro tagit med sig en kompis så nu börjar det jämna ut sig lite i könsfördelningen :D

Hoppas det kommer fler på basketen ikväll! Nu var det länge sedan jag såg vissa av er, saknar er ju!!

Ses!

// Jenny

PS. Bra Evve också som tränade själv. Kul med rullskidorna!

lördag 29 maj 2010

Nästa veckas träningar

Måndag 19.00 Löpning/fys

Tisdag 18.30-20.30 Basket

Torsdag 18.00 Löpning 19.00-21.00 Basket

All träning är på Gammlia. Vi kommer inte springa en timme på torsdag utan det blir ett ganska lugnt pass för att vänja kroppen vi en högre träningsdos. Jag rekommenderar er att ta med någonting att äta mellan löpningen och basketen. Det kommer finnas tid mellan löpningen och basketen för återhämtning.

Hoppas det kommer någon tjej på löpningen, sist var jag ensam med alla killar...

Ses!

/Jenny

torsdag 27 maj 2010

Yran jobb

Vi har fått möjlighet att jobba in lite pengar under yran. Här är infon som jag fått av Mona. Om någon kan meddela det så fort som möjligt.

10 st stängselvakter som ska skydda området från olaga intrång

Krav: Fysik och pondus men det gick bra ifjol med varannan dam varannan herre och även någon junior, den huvudsakliga uppgiften är att stå och se så att ingen försöker smita över stängslet, inträffar något så får vi hjälpas åt några att avstyra försöket

2st trafikvakter som ska dirigera folkströmningarna utanför området

fre 28/5

tider: 18.30-02.30 samling vid Trädgård i norr
totalt får vi 5000:- för jobbet som vi fördelar ut till resp lagkonto för de lag som ställer upp med folk.

Eftersom det är långa pass kan ni även vara två som delar på ett pass (den ena tar 18:30 – 22:30 och den andra 22:30 – 02:30) men då behövs ju fler än 12 personer totalt.

onsdag 26 maj 2010

Träning torsdag

Det har blivit lite omkastat med tiderna på Torsdag.

Basket 18.30-20.00

Löpning 20.00

Var en kul träning igår (även om mitt lag förlorade alla(!) matcher). Hoppas bara det kommer lite fler tjejer nästa gång. Igår var vi 6 tjejer och en massa killar.

/Jenny

söndag 23 maj 2010

Träningstider för nästa vecka

Nästa vecka har vi 2 gemensamma träningstider med killarna:


tisdag 25/5 kl 18.30 – 20.00 Gammlia Löpning före

torsdag 27/5 kl 18.30 – 20.00 Gammlia Löpning före

Det här är all info jag har fått. Tror löpningen börjar 45 min före basketen. Så 17.45 alltså.

På tisdag kommer jag förhoppningsvis kunna vara med igen! Ses då!! :D

/ Jenny

torsdag 20 maj 2010

Träning idag på Gammlia

Basketträning idag 18.30-19.30 på gammlia. Idag blir det nog mest vårat lag. Amy är i Stockholm och Carro pluggar.
Så för er som kommer kan ni nog räkna med att det blir mkt individuell träning, vi har ju inte direkt varit många på dom sista träningarna :)

Troligtvis kör försäsongsträningen igång på måndag. Har inte fått det bekräftat 100% dock. Ska ha tränar möte på söndag. Men hoppas att ni ska få info ifall det blir på måndag snabbare än det.

/ Jenny

tisdag 18 maj 2010

Träning idag

Basket träning idag på Gammlia 18.30-19.30.

Kommer en ny tjej och ska testa träna med oss så vore bra ifall så många som möjligt kan komma. Jag vet att det är väldigt mycket fram och tillbaka och kort framförhållning just nu, men försök ha tålamod ett litet tag till :)

/Jenny

måndag 17 maj 2010

Dagens träning inställd!

Ok, Totte har precis meddelat att han inte heller kan komma ikväll. Och eftersom att det är många som inte kan så ställer vi helt enkelt in. Dom som vill och har egen boll kan ju åka dit och skjuta lite ändå.

Skriver så fort jag vet när nästa träning blir.

Jenny

Sommarträning

Är lite oklart om hur det blir med sommarträningen än. Så just nu vet vi inte hur vi tränar i veckan.

Just nu när jag skriver detta har vi inga tider i hall bokade. Vi ska försöka hör ifall vi kan behålla våra vanliga tider fram till sommarträningen börjar, men det är inte säkert att det går.

Så dagens träning kan hända att den blir utomhus på Teg. Jag kan inte komma. Har städ dag med min bostadsrättsförening, jiipii! Men Totte kommer vara där.

Det är som vanligt 18-19.30. Men tag med skor och kläder så att ni både kan vara utomhus och inomhus.

En annan sak också. Det vore bra ifall n som inte kommer på träningarna kunde meddela detta. Igår var det bara A-K och Elin som kom. Några av er hade hört av er så det var bra, men långt ifrån alla. Bättring!

Fortsätt hålla koll på bloggen så kommer information om träningar och tider så fort jag får veta mer.

/ Jenny

lördag 15 maj 2010

Träning söndag

På söndag tränar vi 14.30-16.00. Vi har tid i hallen från kl 14 ifall det är någon som vill komma och träna lite individuellt innan.

/ Jenny

torsdag 13 maj 2010

Tidig träning!

Träning 15.30-17.00 idag!

Ses!!

/Jenny

söndag 9 maj 2010

Sen träning måndag!

Glöm inte bort att vi tränar 19.30-21.00 imorgon!

Ses då :)

/ Jenny
I have been back at home, in Belfast, for almost 2 weeks now.

My brother picked me up from the airport. Before that, I stood at the baggage carousel waiting for my 3 suitcases to roll on past.

I waited... and waited... and waited.

Not one of my cases showed up!

(Great start, right?)

So, Paddy drove me home... eventually. On the way home, we were on the motorway, a major road, overlooking the city. Cars were zooming past us as we looked at one of the front tires - it was FLAT! Uh-oh!

We were stuck there for an hour or two!

(So far, a great return home!)

We got home, sat down in front of the fireplace and ate Dominoes Pizza. Happy days!

As I rushed to get home from Sweden (family reasons), I didn't really have the time to say all my goodbyes in the way I would liked to have said them.

Now, I'm home, running around seeing old friends, having real pints of Guinness and I am only beginning to appreciate the experience that I just had living in your country!

I don't know if I have said it enough but I care about you all and will miss you all dearly.

I will never forget the great memories we shared together; practices at Teg, travelling to away games, team building at Megazone or Elin's house, and, of course, the surprise day out on my birthday!

I am so grateful to have met you all. You have helped me develop as a coach, learn as a teacher, and improve as a person. I have never met such a group of kind, self-less, considerate, welcoming people.

Thank-you for an amazing year.

I hope I will see you all soon - either in Sweden or Ireland!

Love - Tony

lördag 8 maj 2010

Försäsongs träning

Den preliminära veckoplaneringen för första träningsveckan på försäsongen ser ut så här:

Må 17/5 start 17.30-19 Löpning & cirkelträning, TC

Ti 18/5 18.00- 19.30 Gammlia Löpning & basket

On 19/5 Långlöpning ev. gym Gammlia

To 20/5 18.00-19.30 Löpning & basket

Fr 21/5 16.00-17.30 Löpning & Gym Gammlia

Lö Individuell fys

Sö Vilodag

Hoppas ni hade kul på filmkvällen! Ses imorgon :)

/Jenny

fredag 7 maj 2010

Filmkväll ikväll!

En del i laget ska träffas och se på film ikväll och alla som vill vara med är välkomna till bangatan 15 E efter middagen.

Om ni undrar nått eller behöver färdbeskrivning kan ni skriva här eller höra av er till Elin.

/Jenny

onsdag 5 maj 2010

Träningstider + lite info om försäsongsträningen

Det här är dom träningstider vi har innan försäsongsträningen startar:

Tors 6/5 19.30-21.00 Teg
Sön 9/5 14.30-16.00 Teg
Mån 10/5 19.30-21.00 Teg
Tors 14/5 15.30-17.00 Teg
Sön 16/5 14.00-16.00 Teg


Här är den informationen jag fått än så länge ang försäsongsträningen:

För att få delta i KFUM´s verksamhet skall de aktiva vara medlem ha betalat avgifterna under 2009/2010 samt beredd att skriva på ett papper att spelaren kommer att spela med KFUM Umeå under kommande säsong. Detta gäller alla spelare födda 1993 och tidigare.

KFUM kommer att ta ut en avgift på 200 kr pp för att kunna erbjuda alla personlig tillgång till Gymmet på Gammliahallen (ord.pris 400 kr för 3 månader).

Avgiften skall betalas kontant i samband med utlämnande av nyckeltagg. ALLA som deltar i träningen måste ha egen tagg. Att ta in kompisar som ej har rätt att delta/träna på gymmet på Gammlia bestraffas med avstängning från all träning.

Ge Era spelare information om förutsättningarna. De som vill delta i försäsongsträningen skall meddela det till respektive tränare snarast. Upplägget blir preliminärt som sagts tidigare måndag-fredag under ledare samt lördag som individuell dag. Träningsstarten blir v 20 och på www.umeacomets.se hittar alla den mer detaljerade information de behöver.


Start för spelarna måndag den 17 maj

17.30 Fys Damer Tegs C Uteskor & inneskor

18.30 Fys Herrar Tegs C Uteskor & inneskor


Vi ska ha tränar möte 11/5 så efter det hoppas jag att vi ska veta exakt vilka tider som gäller. Men dom av er som vill vara med på försäsongsträningen kan anmäla sig här eller till mig.
Jag rekommenderar alla som kan att vara med. Det är både roligt och ett perfekt tillfälle att få träna med en utbildad fystränare. Man måste så klart inte vara med på alla pass men det är en fördel ifall man är med så mycket som möjligt.

Ses ikväll!

/ Jenny

fredag 30 april 2010

Sponsra Comets

Cometernas hemsida finns det en länk som heter "handla prylar ?". Den ligger under Aktuellt i den vänstra kolumnen.
Om man klickar på den kommer man till sponsorhusets sida där man kan handla grejer online och samtidigt sponsra Comets.

Det som är bra är att det finns ett företag som heter Cint och genomför marknadsundersökningar. För varje anmäld person får Cometerna just nu 5 kr och för varje undersökning man svarar på får vi 5-30 kr.

Så här skriver dom att det funkar:

Här nedan kan du anmäla ditt intresse att delta i olika marknadsundersökningar. En undersökning skulle t.ex kunna vara att Nokia vill veta vad du tycker om deras mobiler. Då och då kommer du i framtiden att få en förfrågan via mail om du vill delta i en undersökning på internet. I detta mail står det hur mycket pengar din förening kommer få om du fyller i undersökningen. Sen är det upp till dig om du vill besvara denna undersökning.
Om du väljer att inte svara på undersökningarna som skickas till dig kommer du per automatik få färre och färre undersökningar, för att till slut upphöra. Om du inte kan deltaga i en undersökning, klicka då på länken för detta ändamål bifogat i varje mail.
Som medlem i Sponsorhusets panel får du även nyheter via mail om erbjudanden, kampanjer, tävlingar, mm.
Du förbinder dig inte till något när du registrerar dig och du kan när som helst avregistrera dig.

Tjäna enkelt 100.000 kr

Räkneexempel
10 medlemmar samlar in 10 Cintmedlemmar var och dessa svarar på en undersökning i månaden så blir det ca: 10.000 kr/år

Tänk om 100 medlemmar samlar in 10 cintmedlemmar var…100.000 kr/år

Jag tycker personligen att det är ett enkelt sätt att hjälpa föreningen att samla in pengar och har blivit medlem. Hoppas att så många som möjligt i laget också gör det och att ni kan få fler av era familjer och vänner att hjälpa oss. 5 kr låter som lite pengar, men många bäckar små...

(Det behövs ju dras in en del pengar ifall vi vill ha tillbaka Tony till nästa år... )

/Jenny

Söndag

Träning 14.00-16.00

Städ av Droskans terrass 18.00

Hoppas så många som möjligt kan komma på båda aktiviteterna! Var en bra träning sist, med hög intensitet. Kul att vi var så många från båda lagen :)

/ Jenny

torsdag 29 april 2010

Träning ikväll

Träning på Teg 19.30-21.00

Vi kommer köra spel och skott träningar nu innan försäsongsträningen börjar den 16e maj. Kanske lite bollbehandling med vem vet. Dom a-lag spelare som vill vara med och spela kommer också vara där.

Ses ikväll!!

/ Jenny

söndag 25 april 2010

Brännboll

I morgon så tänkte vi ha brännbollen kl 13:00 och vi träffas på Östra gymnasiets gympa hall.
Där bakom hallen kan vi kanske spela på gräs annars så finns det en grus plan också om gräset är för blött.
Det är bra att ha det på östra för att Tony har match på gammlia (final) kl 4 som vi tänkte fara och se på och efter det fara ut och äta på något ställe. Om ni har något bättre förslag att vara på som är hyfsat nära Gammlia så är det bara att skriva.

fredag 23 april 2010

Brännboll söndag

Eftersom att Tony åker i början på nästa vecka tänkte vi att vi skulle ha någon slags avslutning så vi får chansen att säga hej då till honom.
Så istället för vanlig träning på söndag träffas vi kl 15 och spelar brännboll och sen går vi och äter middag någonstans.
Är det någon som vet något bra ställe att spela på? Någon som har brännbollsträ?

Hoppas alla kan komma på söndag!

/Jenny

onsdag 21 april 2010

Comets sista kval match ikväll!!!

Nu är det dags, sista matchen i kvalet, vinna eller försvinna. Ok, kanske inte så allvarligt men nästan. Umeå Comets spelar sin sista match i kvalet om en plats i damligan nästa säsong.
Vinner dom är vi klara för ligan. Finns även en chans att spela ligan ifall dom "bara" förlorar med 7 poäng och Kvarnby slår Brahe.

Spännande värre. Hoppas alla kommer och hejar!!!

/Jenny

måndag 19 april 2010

Spelarutvecklings clinic gammlia lördag 09.00-16.00

På lördag 24 april har västerbottens basket distriktförbund i sammarbete med SISU en spelarutvecklingsclinic på gammliahallen 09.00-16.00

Jag skulle önska att så många som möjligt deltar. Det kommer både vara föreläsningar och praktik med övningar i hallen. Det är bra föreläsare och tränare som håller i de olika delarna. Bla kommer Svenska basketbollförbundets fysio Rickard Carnerud och Luleå Baskets tränare Malin Holmqvist att vara där.

Det som kommer vara fokus är de olika träningsprogram och mål som svenska basketbollförbundet har satt upp för spelare i olika åldrar. Bla kommer dom gå igenom basketsmart, spelarutvecklingsplanen och de olika teknikmärkena. Det kommer nog bli en massa intressant information och ett bra träningstillfälle. Sen kommer det komma spelare och tränare från andra lag och föreningar från hela Västerbotten så det är ett perfekt tillfälle att träffa andra basketintresserade.

Om inte allt detta skulle vara nog så blir alla som är med även bjudna på lunch :)

Både Tony och jag kommer vara där. Och hittills har Erika J, Elin, Sofia, Adine och A-K anmält sig. Eg. var sista anmälnings dag idag men vi kan anmäla fler om vi gör det snabbt. Så ifall någon vill vara med säg till så fort som möjligt!

/ Jenny

Match rapport Kalix matchen

Mkt bra genomförd match av hela laget. Det enda lite sämre var kanske att vi hade lite väl många turnovers i början av första kvarten. Men eftersom som att vi spelade bra försvar märktes det inte i poängställningen. Vi blev mkt bättre under resten av matchen och kastade nästan inte bort några bollar alls men vi måste ändå försöka hålla nere turnovers till ett minimum genom hela matcherna.

Som redan nämnt tycker jag att vårt försvarsspel fungerade bra genom hela matchen. Framför allt i sista halvlek spelade vi mkt bra och aggressivt försvar. Jätte kul att se Erika, Erika, A-K och Lisa spela så bra deny försvar! Adines block var också en höjdpunkt.
Deras tränare sa efter matchen (förutom att han tyckte vi hade vunnit välförtjänt och att vi spelat jätte bra basket) att detta var en av deras sämsta matcher och att dom inte fått till något alls i anfall och hade haft svårt att få rörelse och passa bollen. Jag säger att det var vårt försvar som gjorde dom dåliga. Vi spelade tufft på boll och var på rätt positioner, då är det svårt att spela anfall. Vet inte hur många steals vi hade i andra halvan av matchen men att dom bara lyckades göra 2 poäng i sista kvarten talar sitt tydliga språk!

I anfall finns det inte heller så mkt att anmärka på. Vårt zonanfall fungerade bra, vi fick bra rörelse på bollen och hade tålamod att vänta på enkla avslut. Alla som var på planen gjorde det dom skulle. Lisa S hade en riktigt bra dag. 30 poäng (62,5% från straffkastlinjen) och en massa returer. Lisas spel öppnade upp för våra andra inside spelare och stundtals hade vi ett riktigt bra samspel som Kalix inte kunde stoppa. Kul att se Ofelias rörelse utan boll. Både Ofelia och Adine kom in från bänken och gjorde en bra insats i alla sina inhopp. Våra vingar gjorde ett bra jobb med att passa bollen inside, något vi har haft lite problem med tidigare så det var kul att se. Erika J som vanligt bra på fastbreak, andra bästa poängplockare med 14 poäng. Erika E:s skott som avslutade tredje kvarten var kanske inte det bäst tekniska skott jag sett i mitt liv, men det kom i precis rätt tid och det gick i så är helt klart värt ett omnämnande.

Sammanfattningsvis en mkt bra avslutning på vårt seriespel. Det jag tycker känns extra roligt är att det verkligen kändes som en lagseger. Alla var delaktiga i matchen HELA tiden, både på planen och från bänken. Det värmer ett coach hjärta att se att alla gör sitt för att stötta laget. När jag började hjälpa till med laget var det en helt annan stämning på matcherna med en hel del gnäll och folk som klagade på varandra. I det lag som utklassade Kalix i lördags fanns inget sånt. Det är stort! Och något ni ska ta med er och vara stolta över. Inget lag är starkare än sin svagaste länk och ni har verkligen bevisat att ni kan stötta varandra och agera som ett lag. Fortsätt så, så kommer basketen vara något ni har mkt glädje av. Jag är i alla fall glad över att vara en del i vårt lag!!

/ Jenny

söndag 18 april 2010

Practice!

Practice tomorrow.

Monday

Gammlia

6pm - 7.30pm

Vi ses imorgon.

torsdag 15 april 2010

Match lördag

Vi spelar mot Kalix kl 12.00. Efter våran match äter ni nått snabbt i Kalix innan ni åker och plockar upp dom andra lagen i Luleå.

Bussen går 06.30. Samling 06.15. Viktigt att alla är i tid, ett av lagen vi åker med spelar sin match kl 10.00 så bussen har inte tid att vänta ifall någon kommer sent. Dessutom är det troligtvis 4 lag som åker så om ni vill sitta tillsammans var där i god tid.

Vi beräknas vara tillbaka runt 19.

Alla måste betala in sin medlems och träningsavgift. Det är inte säkert att dom so inte har betalat kan följa med på matchen. Ni kan ta med pengar till träningen om ni vill. Eller betala in direkt till klubbens konto. Hör med Tobbe ifall ni är osäkra.

Detta är vad alla har kvar att betala:

Binta: 1350kr (150 medlemsavg, 600 träningsavg HT, 600 träningsavg VT)
Erika E: 700kr (100 medlemsavg, 600 träningasavg VT)
Shani: 1350kr (150 medlemsavg, 600 träningsavg HT, 600 träningsavg VT)
Elin: 600kr (600 träningsavg VT)
Adine: 1350kr (150 medlemsavg, 600 träningsavg HT, 600 träningsavg VT)
Ofelia 150kr (150 medlemsavg.)

Som ni ser är vårat lag skyldigt 6700kr. Det är ganska mkt pengar. Det är inte bara vårat lag som ligger efter med betalningen utan nästan alla lag är skyldiga pengar. Som ni förstår kan inte klubben fungera ifall inte pengarna kommer in.

Ifall ni redan har betalat men står med på listan ändå så leta fram ett kvitto eller kopia på ett kontoutdrag så fixar Tobbe det. Annars vore det bra om alla kunde betala in så fort som möjligt.

Ses på träningen ikväll!

/Jenny

onsdag 14 april 2010

Hjälp till comets matchen på söndag.

Det behövs 2 personer som sitter i entrén på Comets hemma match på söndag. Matchen börjar kl 18.00 och man ska vara där 17.20. Om någon kan ställa upp meddela mig så fort som möjligt!
Ni kommer så klart få hjälp med vad det är ni ska göra när ni kommer dit.

/Jenny

måndag 12 april 2010

Försvunnen Comets jacka

Var det någon som såg ifall det låg kvar någon Comets jacka i hallen efter matchen? Eller nån som tog fel jacka? Ifall någon vet nått, lämna en kommentar eller säg till på träningen.

Ses ikväll!

/Jenny

söndag 11 april 2010

PRACTICE

PRACTICE!

MONDAY 12th APRIL

GAMMMLIA - 6pm - 7.30pm!!!!!

Great Win!

A fantastic win today against a good Bergsvilken team!

We went up early by a lot of points... with lights out shooting performance from AK Blom, who was the games top scorer (15 points) Then it looked like the visiting team woke up! They played some good basketball to bring themselves back into the game.

We had problems executing our offense in the half-court - turning the ball over under pressure and allowing them easy shot opportunities.

The end of first quarter, the score was : 20-8.

The game went on with some great fast-break baskets and dribble-drive moves to the basket by Johannson (10 points). Lisa S (11 points) was a monster on the boards - chasing every missed shot.

Ofelia (3 points), Anna and Julia (6 points) provided great sparks of energy of the bench.

Lindblom (BIRTHDAY GIRL) had some strong performances rebounding the basketball and playing good defense.

They began to put a lot of pressure on the off-guards and we struggled to get into flow on offense in the second half. Good strong rebounding off a freethrow miss, Edstrom (8 points) collected and scored.

However, in the 4th we allowed them to crawl back into the game. Even though we had been in the driving seat the entire game, it looked like Bergsviken were still ready to fight for a win.

It got close in the 4th quarter. However, with our pressure defense we kept our lead and closed out the game with a good 8 point win!

A good performance for our team given the fact we have not had a full practice together in two weeks!

Well done, ladies! I am looking forward to the game away to Kalix!

Cheers

Tony

fredag 9 april 2010

Match Dag

Game time, Ladies.

Team List:

Erika J
Elin L
Erika E
AK Blom
Julia
Lisa S
Sofia E
Anna G
Ofelia W


I hope to see the rest of you there on the bench supporting the team!

See you Sunday at 3pm - Teg!

Cheers

Coach Tony

Efterlyses: 1 par vita shorts

Det fattades ett par vita shorts när vi lämnade in matchställen sist. Är det någon som har dom liggande hemma??

/Jenny

söndag 4 april 2010

GLAD PåSK

Glad Påsk!

It was lovely to see Elin and Anna at practice! We had a fun practice!

Tomorrow - Monday 5th April - practice is on at 6pm - 7.30pm in TEG. Gammlia is closed for Easter.

Hope we can get a lot of people there so we can play and prepare for the game this weekend!

Cheers

lördag 3 april 2010

Öppen träning söndag

För dom som vill komma och träna har vi öppen träning på söndag kl 14.30-16.00. Tony har träning med A-laget före så han kommer vara där.

Det blir träning måndag och torsdag. Vi vet fortfarande inte ifall måndagsträningen blir på Teg eller Gammlia. Men info kommer om det imorgon.

Glad Påsk!!!

// Jenny

onsdag 31 mars 2010

Träning under påsk

Imorgon har vi öppen träning för dom som är hemma. Tony och jag kommer vara där och säkert Paddy också. Så det är ett utmärkt tillfälle om ni har nått ni känner att ni vill ha hjälp med. Ta gärna med era målpapper om det är något av målen ni skulle vilja testa igen.

Så tänk över vad ni vill träna på och om det är några av målen ni skulle vilja att vi testade.

Vi måste bestämma oss ifall vi ska ha träningar under påsk. Dom datum det gäller är 4e, 5e och 8e april. Hur många är hemma? Jag lägger upp en sån där undersöknings gadget så får ni svara på den ifall ni kan komma eller inte. Svara gärna så fort som möjligt så jag kan ge besked till Tobbe.

Ses imorgon!!

/Jenny

söndag 28 mars 2010

PRACTICE CHANGE!

Urgent Notice!!!!

Practice Tomorrow - Monday 29th March

6pm - 7.30pm - GAMMLIA HALLEN!

I realise some of you did not want to (or could not) practice at the later time of 7.30pm - 9pm. I hope that this helps.

This hopefully will solve the problem. The Damligan team will practice after in Gammlia - 7.30pm - 9pm.

Thanks

Any questions or comments, please leave a note. Or please call me or text me.

Coach Tony

fredag 26 mars 2010

Match Imorgon

It was disappointing to only have 8/9 players at practice on Thursday. I wanted to spend time doing 5 v 5 stuff to prepare for game tomorrow.

Those players who participated at training are on the team list for tomorrow.

Team for this weekend:

1. Elin
2. Sofia
3. Binta
4. Linda
5. Shani
6. Anna
7. Erika J
8. Julia

9. Lisa S
10. Evelina
11. Adine
12. Erika E

We will see you tomorrow at 10.30am = HAGA! Bring the basketballs!

Tomorrow will be a tough game but let's be ready to fight! I hope to see you all tonight at Damligan match.

Cheers

Coach Tony

måndag 22 mars 2010

Kvalmatcher

Nu finns schemat för Comets kvalmatcher på hemsidan och här på bloggen.

Första hemmamatchen är nu på fredag kl 19.00. Hoppas ALLA kommer!!! Ta med er alla ni känner :)

/Jenny

söndag 21 mars 2010

Quick note:

Practice is at the later time of:

Monday : 1930 - 2100

Tack

MATCH SUNDAY

WE LEAVE:

SUNDAY 21ST MARCH

9AM (0900)

FROM KFUM BUILDING - SIDE STREET BESIDE MUSIC STORE.

EVERYONE WAS TOLD AT THE LAST PRACTICE.

DRIVERS: LISA SJOSTROM, LINDA (MOTHER), JAN BLOM

onsdag 17 mars 2010

Match i Skellefteå på söndag

Bara så att alla vet, många har ju varit borta från träningen, så har vi match i Skellefteå på söndag.

Vi har en match kl 12.00 mot Kalix och ev en match kl 15.30 mot Överkalix.

Vi kör med egna bilar. Lisa Sj, A-Ks pappa och Lindas mamma kan troligtvis ställa upp och köra. Men ni kan väl kolla ifall någon av era föräldrar skulle kunna ställa upp ifall det behövs. Vi åker 9.00 på söndagsmorgon. När vi kommer hem beror på hur många matcher vi spelar.

Har uppdaterat vårat matchprogram i den högra kolumnen nu också så där står alla matcher vi har inplanerade än så länge.

/ Jenny

söndag 14 mars 2010

Practice Change

Practice time changed for tomorrow - Monday 15th March

TEG: practice starts at 7.30pm and ends at 9pm.

Also: we may have a game (or even two) this weekend on Sunday.

See you tomorrow

Coach Tony

torsdag 11 mars 2010

Framflyttning av mål.

Vi skjuter fram vårat fast-break mål till nästa vecka eftersom att så många är borta.

Ikväll fortsätter vi jobba på riktningsförändringar, power layups och snabba uppspel.

Ses!

/ Jenny

torsdag 4 mars 2010

Söndagen

Bra träning idag tjejer! Funderar på att anmäla oss till nån innebandy serie, vi hade ju KROSSAT! Men då måste alla ha lika snygga glasögon som Erika hade...

Hmm, ok seriöst nu...

Här kommer söndagens program:

12.30 DU14 Umeå Comets - Höken    Tegs Central
14.30 DU15 Umeå Comets - Höken 95 Tegs Central
16.30 HU18 KFUM Umeå - Höken Tegs Central
18.30 Dam Umeå Comets - Jämtland Tegs Central
11.00 HU15 KFUM Umeå - Höken Hagaskolan
13.00 HU14 KFUM Umeå - Höken Hagaskolan
15.00 HU15 KFUM Umeå - Höken 96 Hagaskolan


Vi sitter i sek på H18s match kl 16.30. Dom som sitter är Linda, Anna, Evve och kanske Shanie. Var där minst 20 min innan matchstart.

Hoppas så många som möjligt kommer och tittar på damernas match. Vi måste ju heja på "våra" tjejer!!

Ses på söndag!

Jenny

onsdag 3 mars 2010

golvläggning

Hej alla!

Till slut blev vi riktigt många som kommer och lägger golv.

Torsdag:
Anna (kommer sent)
Erika J
Erika E
Evelina
Julia (till 18)
A-K (kommer sent)
Ofelia
Sofia (kommer sent, ca 16.15)

Fredag:
Elin

Jätte bra!
Jag kan tyvärr inte komma. Men det är bara att gå in på Ishallen så finns Keijo från Umeå Fritid (tror det är vaktmästaren på gammlia) där och berättar för er vad ni ska göra. Mona kommer också dit. Säg till Keijo på en gång att ni bara ska stanna till kl 19.

Ses på träningen sen!

Jenny

Club Fees

Hej alla!

Jag e-post om klubben avgifter / kostnader.

Vi har blivit ombedda att följa upp med dem som inte har betalat hela beloppet ännu.

Avgifterna är så här:

100 per person (medlemsavgift) eller .... 150 per familj
600 per person (höstterminen)
600 per person (vårtermin)

Totalt: 1300kr

Om du inte har betalat hela beloppet, kan ni ta med den till mig (ej Jenny) på måndagen praxis (8 mars).

Om du har några frågor kan du släppa mig ett e-mail!

Thanks a million,

Vi ses snart,

Tony

måndag 1 mars 2010

Golvläggning

Golvläggar jobbet är:

Torsdag 16-19
Fredag 24-02

Man behöver inte vara där båda dagarna.

Minst 5-6 spelare från vårat lag. Pengarna vi får in går till att täcka kostnader vi har med luleåresor etc. Vi får 80kr/person/timme.

Hoppas så många som möjligt kommer så blir det lite roligare.
Skriv här om ni kommer. Måste veta så fort som möjligt så jag kan meddela hur många vi blir.

/Jenny

Funny People!


What can I say?
Do I really touch my beard that much?

Mycket kul Ofelia och Adine!

Helgens bravader

Ok, vet att jag säkert sagt det 1000 gånger redan, men jag måste bara säga det igen. Jag är grymt nöjd med hur vi spelade i helgen, ALLA spelade bra och tog bra beslut. Kommer säkert säga det igen på träningen så det är bara att stå ut :)

Men ok, lite mer konkreta saker då...

Första matchen var en tuff match. Dom spelade ganska aggressivt i försvar och vi hade lite problem med deras press. Men trots det tycker jag att vi gjorde en mkt bra match. Jätte kul att se Erika och A-K spela som dom gjorde. Erikas layup i sista sekunden som tog oss till förlängning var ju helt oslagbar! Vi behöver spelare som tar för sig på matcherna. Jag önskar att alla i vårat lag känner sig tillräckligt säkra för att våga ta avslut. Självklart är det också viktigt att ta rätt avslut. Men enda chansen att lära sig vad rätt avslut är, är ju att fortsätta försöka. Och ju mer man försöker desto bättre blir man och vad som är rätt avslut ökar. Tror ingen coach klagar på spelare som gör mkt poäng, även om den tar en del avslut som inte kommer ur ett balanserat offence. (OBS! Så klart vill jag helst att vi spelar bra offence, ville bara påpeka att ett offence är till för att ge spelare möjligheter. Ett offence i sig själv vinner inga matcher åt oss.)
Vill även lyfta fram Lisa och Sofia som jobbade hårt både i anfall och försvar.

Jag vet att det är surt att förlora en match, och speciellt en jämn match. Men som coach och tränare måste jag ändå vara nöjd med hur vi spelade. Det syntes tydligt att det vi gjort på träningarna givit resultat. Vi var tuffa och gick på korgen trots att dom spelade fysiskt och vi satte många av våra layups och fick många gånger foulen med oss. Vi sköt 27 straffar och satte 15. 55% är ok. Men som ni ser är det viktigt, speciellt i jämna matcher att man sätter sina straffkast.
Det enda lite negativa med första matchen är att vi inte riktigt orkade hålla uppe nivån på spelet i förlängningen. Dom hade momentet eftersom att dom hade jagat och kommit ikapp. Så mentalt hade dom ett överläge och vi orkade inte riktigt ladda om och komma igen efter det.
Men som sagt, jag tycker vi gör en jätte bra match och vi ska absolut inte vara missnöjda.

Andra matchen var jag lite orolig för att vi skulle ha svårt att ladda om när vi kom sent till hallen och fick så kort uppvärmning. Men det var ju absolut inga problem. Är stolt över er att ni klarade av att hålla fokus uppe trots allt!

Vad kan man säga om andra matchen egentligen? Var lite av en perfekt genomförd match från vår sida. Vi började bra och släppte aldrig taget om matchen. Tror inte vi gjorde ett enda felaktigt beslut (ok, jag vet jag vet, ett halvt fel gjorde vi, men det kan jag leva med :) ) i vårat fast-break. Och i defence var alla där dom skulle och spelade tufft. Vi hade en massa steals som ledde till layups. Riktigt kul att se! Tycker Binta och Linda gjorde sin bästa match hittills både försvars- och anfallsmässigt.
Andra som jag vill berömma lite extra är A-K, Erika, Ofelia, Adine och Julia.
A-K hade en tuff match eftersom att inte Lisa kunde vara med och spela. Basket är en komplex sport med många olika roller och det är alltid svårt att växla mellan olika roller, speciellt om man är tvungen att göra det i en och samma match. Men jag tycker att A-K gjorde ett utmärkt jobb både som spelfördelare där hon hjälpte fram sina medspelare och även som poänggörare när det fanns andra erfarna spelare på planen som kunde hjälpa till att styra spelet. Extra plus för att hon aldrig slutade skjuta även fast det gick lite tungt i början. Ibland får man se längre än till själva skottet. Många av våra poäng i matchen kom från returtagningen efter skottet. Vi hade en grym returtagning (mkt bra Ofelia och Adine!)så då är det bara att skjuta på, spelar inte så stor roll om skotten sitter eller inte när vi lägger i returerna. Och fortsätter man bara skjuta så kommer dom börja sitta till slut. Vilket dom också gjorde.
Ofelia och Adine kom in med bra energi i matchen och jobbade super bra i försvar. Dom tog många returer vilket även resulterade i poäng.
Julia är som alltid ett energitillskott. Bra både offensivt och defensivt. Det jag gillar med Julia är att hon inte är rädd att försöka. Hon spelar tufft och med ett högt tempo. I den här matchen tycker jag det märktes att hon alltid ger allt på träningarna. Hon tog många bra beslut och var på rätt ställen vid rätt tidpunkt. Baserat både på de träningar vi haft under veckan och hennes insatts i första matchen tycker jag att hon förtjänat att starta andra matchen och att hon tog väl tillvara på sin speltid.
Även om jag inte nämnt alla vid namn så hoppas jag att ni vet att jag tycker ALLA spelare som var med i helgen har gjort ett jätte bra jobb. Och som lag var detta de två bästa matcher jag sett oss spela sen jag började träna laget! Jätte kul!

Hoppas vi kan hålla uppe samma fokus och intensitet på träningarna i framtiden också så vi får se såna här framsteg ofta!

Ses på träningen 17.45!

/Jenny

fredag 26 februari 2010

Goals

Check out AK and Sofia in Ireland!

Hej Ladies,

Firstly, we will most probably re-assess/test our lay-ups again on Monday. We will postpone the 'Some players will score lay-ups with limited pressure' until the following Monday (8th March).

We will give you some time to practice lay-ups before we test on Monday. Both Jenny and I believe most of you are capable of scoring all lay-ups! However, it looked like some of you were a little 'stressed' when we were testing!

You do not need to stress! We will not kick you off the team if you miss your lay-ups!

Secondly, the fast-break decision making seems to have improved significantly since the last week.

Finally, we still have not received everyone's individual goals. Jenny and I have spent time going through the ones we received. Unfortunately, we did not present a clear idea on how to set goals. These individual goals are for you and we would encourage you to spend time and consider 3-5, well thought-out, SMART goals.

Please see the information below, which will help all of you re-write your goals.

These goals are for your own personal development. They will help keep you motivated on what you are trying to achieve. By making goals, you will be able to improve as a basketball player week by week. You can not improve everything at once! Improvement takes thought, time, planning and hard-work.

All the best this weekend! I wish I was coming with you all to Lulea. Have fun and play hard!

Coach Tony

Coach Jenny


SMART Goals

When considering your individual goals for the remainder of this season, please consider these factors below.

Specific

Give specific details about your goal; try to be clear!

Bad example: Become a better basketball player

Good example: Develop my left-hand lay-up.

Measurable

How do you think you will measure whether or not you have achieved your goal?

Bad example: Become a better basketball player. I will know if I have succeeded if Tony gives me a high five.

Good example: Develop my left-hand lay-up. I will have achieved my goal if I can score 9/10 left-hand lay-ups.

Attainable

Realistic

Make sure that the goals you set for yourself are possible!

Bad example: Become a better basketball player and play in the WNBA, making 100,000,000 sek per month.

Good example: Develop my left-hand lay-up. I will have achieved my goal if I can score 9/10 left-hand lay-ups. As of now, I can score 6/10.

Time-Scale

Give yourself a time for when you will achieve your goal.

Bad example: Become a better basketball player and play in the WNBA. I will achieve this goal sometime in my life.

Good example: Develop my left-hand lay-up. I will have achieved my goal if I can score 9/10 left-hand lay-ups. As of now, I can score 6/10. I hope to achieve my goal by 1st April 2010.

onsdag 24 februari 2010

Torsdagens träning

Imorgon träffas vi 19.15 och kör löpskolning och hopprepsprogram.
Vi kommer göra en liten test av layupsen och se om vi klarat vårat mål. Sen fortsätter vi med snabba uppspelet och lite 5-5 spel.

Utvärderingen av Basketsmart som vi gjorde förra träningen gick över förväntan, alla har förbättrat sig och nästan alla kan nu köra med rätt teknik. Så nästa vecka börjar vi med stegringen av programmet. Ni kan tjuvkika på instruktionsvideon om ni vill.

Glöm inte att ta med er era individuella mål ni som inte redan lämnat in. Imorgon är absolut sista dagen. Jag och Tony ska träffas på fredag och gå igenom era mål så jag kan prata med er om dom när vi är uppe i Luleå. Behövs inte vara något super speciellt. Bara en början som vi kan jobba ifrån.

Dom spelare som vill ha frukost på skolan där vi bor i helgen är:

Adine
Julia
Anna
Evelina
Erika J

Om någon annan vill ha frukost får ni säga till snabbt. Jag kommer maila TB imorgon med en lista så han kan beställa.

/ Jenny

tisdag 23 februari 2010

Boende i Luleå

Vi kommer bo på Sunderby Folkhögskola i helgen. Finns även möjlighet att äta frukost där. Då kostar det 41 kr/person. Dom som vill ha frukost måste säga till mig så fort som möjligt så TB kan beställa. (helst idag, men absolut senast imorgon)

Om någon inte kan följa med är det bra om ni säger till om det också så fort som möjligt. Maila mig eller Tony eller skriv på bloggen.

Blev det några fler än Lisa, Julia och jag som skulle på temakvällen imorgon? Om ni vill att vi ses innan säg till, annars ses vi där :)

/Jenny

måndag 22 februari 2010

Individuella mål

för dom av er som inte lämnat in sina individuella mål än går det bra att maila dom till mig eller Tony. Försök göra det så snabbt som möjligt så vi får lite tid på oss att gå igenom dom så vi kan hjälpa er på bästa sätt.

/Jenny

Försäljning mm

Fick precis ett mail från Mona. Verkar som att det är några lag som ska börja sälja NewBody produkter för att dra in pengar till laget. Är det något som vi också vill göra? Jag tycker det hade varit grymt skoj att åka på någon cup eller träningsläger någonstans. Men det beror ju på vad ni vill och hur mycket tid ni har. Vi kan prata om det på träningen.

Vi kommer utvärdera basketsmart på träningen idag. Dvs. köra samma enkla test vi gjorde en och en för ett tag sedan för att se om det blivit någon förbättring. Jag tycker att det ser bättre ut när vi kör övningarna i all fall, så hoppas att testen blir positiv :)

Idag är sista träningen innan första målet! Så blir en del layups men vi kommer även fortsätta med att bygga upp vårat snabba uppspel.

Vi ses ikväll!

/ Jenny

söndag 21 februari 2010

Virtus vs Vråken 17.30

Hej hopp alla!

Idag spelar Virtus mot Vråken på teg kl 17.30 i Bothnia Ligan. Borde bli en bra match. Sist dom mötes förlorade Virtus med 3p borta. Så har ni tid och lust kom gärna och titta så ses vi där :)

Annars ses vi på träningen på måndag. 17.45. Glöm inte att ta med er hopprep!

/Jenny

lördag 20 februari 2010

Let the good times roll...

Tjena!

Just a quick post to say thank-you to all of you that came last night to the Pizza Party. You were all wonderful company and I enjoyed sharing many laughs (even if the laughter was aimed at me!)

A huge 'TACK' to Elin for hosting us at her lovely place with her big fatboys.

Big game for Damligan today - hope to see you all there!

Coach Tony

fredag 19 februari 2010

Ingen träning på Söndag

Bara en liten påminnelse. Eftersom att Bothnia Ligan spelas i helgen har vi ingen träning på söndag. Men det är en hel del bra matcher som spelas så åka gärna och titta om ni har tid.

Hoppas alla kommer på Comets match på lördag 17.30 i alla fall!

Ses ikväll!

/Jenny

torsdag 18 februari 2010

Blog Master Has Arrived

Guess who can work this blog website now?

You got it.

Tony is in love... with this blog stuff!

Catch you all tomorrow at the Pizza Party.

Coach Tony

P.S. John Stockton - check him out... click here! I will be quizzing you tomorrow!

Vilka kommer på fredag?

Som det ser ut nu är dom som kommer på fredag:

Jenny
Julia Toscana
Shanie kebabpizza
Evelina Hawaii
Elin
Erika E capricciosa m, vitlöksås
Anna
Lisa Å F.Galli
Erika J Vesuvio


Resten har inte svarat. Betyder det att ni inte kan komma? Säg till idag. Jag kommer inte på träningen så det är bäst om ni skriver det på bloggen eller mailar mig. Elin och Anna, vilken pizza vill ni ha.

Ni som kommer, ta med er pengar och lämna till Tony. Om alla tar med 30 kr extra kan jag åka och handla dricka och lite snacks. Vad tror ni om det? Några speciella önskemål??

Har någon pratat med Lisa Sj? Vet inte om hon läser bloggen.

Ok, tjejer. Kör hårt på träningen. Make mama proud ;) Blir ju ingen träning på söndag pga. Bothnia Ligan så det betyder att vi bara har 2 träningar kvar till första målet...

Alla som inte har svarat ang lagmiddagen, pls maila eller skriv på bloggen!!!


/ Jenny

måndag 15 februari 2010

Har jag glömt nått?

Pheeew! Nu tror jag att jag har fått med allt jag skulle... Annars får ni säga till, har minne som en guldfisk :S Finns 3 nya inlägg efter det här, så förbered er på lite läsning ;)

Bra om ni skriver kommentarerna i dom inlägg som dom hör till så blir det enklare att hålla koll på allt.

Hmm, så klart att jag hade glömt nått... individuella mål.

Kolla på de mål vi satt för laget och tänk efter vilka mål du vill uppnå själv. Det kan vara allt ifrån teknik, till fys till att skaffa utrustning eller träna mer på egentid.

Tänk dock på att det ska vara enkelt att se om ni klarat dom mål ni har satt upp. Så omni t.ex vill bli bättre på Mikan drill, skriv inte bara att ni vill bli bättre utan sätt ett mål som är lätt att kolla. T.ex jag vill sätta x antal på en minut.

Man behöver inte följa de mål vi satt för laget. Man kan göra det om man vill, tex kan ett mål vara att vara bland dom "some players" som vi vill ska klara av vissa saker. Men man kan även sätta mål som vi inte har med, t.ex förbättra sitt skott eller vad det nu kan vara.

Tänk efter vad ni behöver träna mer på eller vad ni skulle vilja vara bättre på och försök formulera så exakta mål som möjligt. Tänk också på att tidsbestämma era mål så ni vet när varje mål ska vara uppnått.

Försök sätta realistiska mål. Tänk efter hur mycket tid ni är beredda att sattsa för att nå era mål. På träning och egen tid. Om ni bara kommer träna på våra träningar är det kanske smart att välja mål som stämmer överrens med vad vi har satt som mål för laget, eftersom att det är det vi kommer fokusera på.

Lämna in era mål till Tony på torsdag (behöver inte vara på engelska) eller ta med dom på lag-middagen eller träningen på Söndag. (Senast söndag alltså)
Jag och Tony kommer försöka hitta tid att prata individuellt med alla om era mål och hjälpa er med hur ni ska uppnå dom. Om ni inte är helt säkra på om ett mål är bra eller inte eller hur ni ska formulera det, skriv upp ung. vad ni menar så hjälps vi åt att sätta ett rimligt mål.

OJ, det blev mycket för en kväll. Nu hoppas jag verkligen att jag fått med allt!
Kommentera inläggen och håll koll på bloggen så kommer information om vad vi beslutar i alla frågor.

/Jenny

Bothnia Ligan

I helgen spelas Bothnia Ligan i Umeå. Så lördag och söndag finns det matcher hela dagarna för dom som vill titta på basket.

Spelschema för helgen hittar ni här.

Om det är nån som har lust att gå och kolla på nån match så lämna en kommentar så kanske vi kan gå tillsammans om det är flera som vill se samma match. Jag kommer nog fösöka se minst Virtus matcher.

/Jenny

Björkstaden cup

Björkstaden cup anordnas av KFUM Umeå Comets och spelas 7-9 maj.

Vi kan anmäla ett lag i åldersklassen 93-94.

Det kostar ingenting för oss att vara med och förhoppningsvis får vi spela några bra matcher mot lag från andra städer.

Jag tycker också att det är tråkigt att inte alla kan vara med och spela, men jag tycker ändå att vi ska anmäla ett lag. Det är alltid bra att få match träning och när vi äntligen lyckas annordna en cup här i Umeå tycker jag att alla hemmalag borde ställa upp.

Men det är ni som bestämmer, så lämna en komentar och skriv om ni tycker att vi ska anmäla ett lag eller inte.

/Jenny

Lag-middag

Passar fredagkväll alla?

Damlaget tränar till kl 19. Så tänkte ifall vi andra kunde ses kl 18 eller nått sånt hos Elin(s mamma) på haga. Efter mycket om och men kom vi fram till att det enklaste skulle vara att beställa pizza. Är alla med på det?
Ska vi beställa från den pizzerian som ligger på Haga (kommer inte ihåg vad den heter), eller någon annan? Vi kommer nog ändå behöva åka och hämta alla pizzor med bil. Jag röstar på Robertos på Teg.
Ifall vi kan komma överens om en pizzeria kan jag fixa länk till meny så kan vi bestämma oss innan vad vi vill ha och beställa i god tid så att vi har hämtat pizzorna när dom som tränar med Damlaget kommer.

Robertos meny ;)

Så om alla bestämmer vad dom vill ha och tar med sig pengar till träningen på torsdag så blir det nog smidigast.

Lämna en kommentar och skriv om ni kan komma och ifall ni tycker att tiden och beställningslösningen är ok.
Elin: är det ok tid att komma hem till dig??

/Jenny

söndag 14 februari 2010

Måndagsträningen

På måndag börjar vi med hopprepsprogrammet. Det går att köra utan hopprep också om någon inte har. Men det bästa är så klart att man kör med, så får man med koordinations momentet med. Så alla som har hopprep ta med det till träningen. (Om någon har fler ta med så kan dom som inte har låna.)

1 träning kvar innan Tony kommer tillbaka. Jag har berättat att vi har haft två bra träningar under helgen och att han kan förvänta sig att se förbättringar när han kommer tillbaka. Så imorgon hoppas jag att vi kan ha en bra träning och nöta in bra vanor när det gäller att effektivt genomföra övningar. Med risk för att låta tjatig, men det är detaljerna som gör skillnad ifall en övning ger nått eller inte.

Lite inspiration när det gäller crossovers.





Kolla (förutom så klart på tempoförändringen och explosiviteten) på bollföringen när dom genomför sina crossovers.

Det finns ingen som gör crossovers som Allen Iverson, här har ni en mix på några han har gjort under sin kariär.


Som ni ser är crossovers en grymt effektiv move. Så vill man bli en bra attack spelare bör man lägga ner tid på att bli bra på den.

Ses på träningen imorgon!

/Jenny

lördag 13 februari 2010

Hopprepsprogram

Glömde säga det på träningen men vi ska börja med hopprepsprogrammet nu. Så ta med hopprep till träningen imorgon. Om man inte har något så är det dags att skaffa ett.
Hopprepsprogrammet är till för att förbättra vår kondition, spänst och fotarbete. Vi kommer köra det 1 gång i veckan på träningstid men ni får jätte gärna köra extra på egen tid.
Titta gärna på instruktionsvideon under länkar så ni är förberedda.

/Jenny

Ball handling

Ännu en bra träning. Jag tycker vi är på väg att hitta ett bra träningsklimat och en bra inställning. Jätte kul att se att alla verkligen gör sitt bästa och ger allt på träningarna.

Idag gjorde vi mycket ganska "enkla" övningar, men även i dom enkla övningarna, eller kanske framför allt i dom så märker ni att det finns en hel del att tänka på och mycket detaljer som ska utföras på rätt sätt. Om ni någon gång tränar ett lag själva, eller ni kan titta runt på era lagkamrater, så kommer ni märka att det är jätte stor skillnad på dom spelare som utför övningen med alla delmoment korrekt utförda och dom som bara gör det mest basic. Idag tycker jag alla genomförde övningarna vi gjorde på ett bra sätt, ni såg ut som basketspelare allihopa. Det är sånna spelare som vi tränare drömmer om att ha på träningarna. Kan vi fortsätta träna så, så kommer vi ha en bra utvecklingskurva.

Här kommer en liten inspirationsvideo på bollbehandling. Titta på hur han utför övningarna. Bollbehandling kan/bör vara lika intensiv som vilken annan övning som helst. Försök alltid köra lite snabbare och lite hårdare.



En annan video som visar vad Dre Baldwin tycker är lämpligt att NBA spelare gör VARJE dag. Bollbehandling är inte nått man gör när man är lite och sen kan glömma bort. För att bli en bra spelare krävs det att man håller igång sin bollbehandling hela tiden. Man måste helt enkelt vara vän med bollen. Eller som han sa i den första videon "The ball should be an extension of your hand". Så skaffa en boll eller kör med en gammal fotboll eller vilken boll ni än har tillgänglig. All träning är bättre än ingen träning.



Ses imorgon på träningen! Hoppas vi kan hålla uppe samma koncentration och bra utförande som idag!

/Jenny