På Cometernas hemsida finns det en länk som heter "handla prylar ?". Den ligger under Aktuellt i den vänstra kolumnen.
Om man klickar på den kommer man till sponsorhusets sida där man kan handla grejer online och samtidigt sponsra Comets.
Det som är bra är att det finns ett företag som heter Cint och genomför marknadsundersökningar. För varje anmäld person får Cometerna just nu 5 kr och för varje undersökning man svarar på får vi 5-30 kr.
Så här skriver dom att det funkar:
Här nedan kan du anmäla ditt intresse att delta i olika marknadsundersökningar. En undersökning skulle t.ex kunna vara att Nokia vill veta vad du tycker om deras mobiler. Då och då kommer du i framtiden att få en förfrågan via mail om du vill delta i en undersökning på internet. I detta mail står det hur mycket pengar din förening kommer få om du fyller i undersökningen. Sen är det upp till dig om du vill besvara denna undersökning.
Om du väljer att inte svara på undersökningarna som skickas till dig kommer du per automatik få färre och färre undersökningar, för att till slut upphöra. Om du inte kan deltaga i en undersökning, klicka då på länken för detta ändamål bifogat i varje mail.
Som medlem i Sponsorhusets panel får du även nyheter via mail om erbjudanden, kampanjer, tävlingar, mm.
Du förbinder dig inte till något när du registrerar dig och du kan när som helst avregistrera dig.
Tjäna enkelt 100.000 kr
Räkneexempel
10 medlemmar samlar in 10 Cintmedlemmar var och dessa svarar på en undersökning i månaden så blir det ca: 10.000 kr/år
Tänk om 100 medlemmar samlar in 10 cintmedlemmar var…100.000 kr/år
Jag tycker personligen att det är ett enkelt sätt att hjälpa föreningen att samla in pengar och har blivit medlem. Hoppas att så många som möjligt i laget också gör det och att ni kan få fler av era familjer och vänner att hjälpa oss. 5 kr låter som lite pengar, men många bäckar små...
(Det behövs ju dras in en del pengar ifall vi vill ha tillbaka Tony till nästa år... )
/Jenny
fredag 30 april 2010
Söndag
Träning 14.00-16.00
Städ av Droskans terrass 18.00
Hoppas så många som möjligt kan komma på båda aktiviteterna! Var en bra träning sist, med hög intensitet. Kul att vi var så många från båda lagen :)
/ Jenny
Städ av Droskans terrass 18.00
Hoppas så många som möjligt kan komma på båda aktiviteterna! Var en bra träning sist, med hög intensitet. Kul att vi var så många från båda lagen :)
/ Jenny
torsdag 29 april 2010
Träning ikväll
Träning på Teg 19.30-21.00
Vi kommer köra spel och skott träningar nu innan försäsongsträningen börjar den 16e maj. Kanske lite bollbehandling med vem vet. Dom a-lag spelare som vill vara med och spela kommer också vara där.
Ses ikväll!!
/ Jenny
Vi kommer köra spel och skott träningar nu innan försäsongsträningen börjar den 16e maj. Kanske lite bollbehandling med vem vet. Dom a-lag spelare som vill vara med och spela kommer också vara där.
Ses ikväll!!
/ Jenny
söndag 25 april 2010
Brännboll
I morgon så tänkte vi ha brännbollen kl 13:00 och vi träffas på Östra gymnasiets gympa hall.
Där bakom hallen kan vi kanske spela på gräs annars så finns det en grus plan också om gräset är för blött.
Det är bra att ha det på östra för att Tony har match på gammlia (final) kl 4 som vi tänkte fara och se på och efter det fara ut och äta på något ställe. Om ni har något bättre förslag att vara på som är hyfsat nära Gammlia så är det bara att skriva.
Där bakom hallen kan vi kanske spela på gräs annars så finns det en grus plan också om gräset är för blött.
Det är bra att ha det på östra för att Tony har match på gammlia (final) kl 4 som vi tänkte fara och se på och efter det fara ut och äta på något ställe. Om ni har något bättre förslag att vara på som är hyfsat nära Gammlia så är det bara att skriva.
fredag 23 april 2010
Brännboll söndag
Eftersom att Tony åker i början på nästa vecka tänkte vi att vi skulle ha någon slags avslutning så vi får chansen att säga hej då till honom.
Så istället för vanlig träning på söndag träffas vi kl 15 och spelar brännboll och sen går vi och äter middag någonstans.
Är det någon som vet något bra ställe att spela på? Någon som har brännbollsträ?
Hoppas alla kan komma på söndag!
/Jenny
Så istället för vanlig träning på söndag träffas vi kl 15 och spelar brännboll och sen går vi och äter middag någonstans.
Är det någon som vet något bra ställe att spela på? Någon som har brännbollsträ?
Hoppas alla kan komma på söndag!
/Jenny
onsdag 21 april 2010
Comets sista kval match ikväll!!!
Nu är det dags, sista matchen i kvalet, vinna eller försvinna. Ok, kanske inte så allvarligt men nästan. Umeå Comets spelar sin sista match i kvalet om en plats i damligan nästa säsong.
Vinner dom är vi klara för ligan. Finns även en chans att spela ligan ifall dom "bara" förlorar med 7 poäng och Kvarnby slår Brahe.
Spännande värre. Hoppas alla kommer och hejar!!!
/Jenny
Vinner dom är vi klara för ligan. Finns även en chans att spela ligan ifall dom "bara" förlorar med 7 poäng och Kvarnby slår Brahe.
Spännande värre. Hoppas alla kommer och hejar!!!
/Jenny
måndag 19 april 2010
Spelarutvecklings clinic gammlia lördag 09.00-16.00
På lördag 24 april har västerbottens basket distriktförbund i sammarbete med SISU en spelarutvecklingsclinic på gammliahallen 09.00-16.00
Jag skulle önska att så många som möjligt deltar. Det kommer både vara föreläsningar och praktik med övningar i hallen. Det är bra föreläsare och tränare som håller i de olika delarna. Bla kommer Svenska basketbollförbundets fysio Rickard Carnerud och Luleå Baskets tränare Malin Holmqvist att vara där.
Det som kommer vara fokus är de olika träningsprogram och mål som svenska basketbollförbundet har satt upp för spelare i olika åldrar. Bla kommer dom gå igenom basketsmart, spelarutvecklingsplanen och de olika teknikmärkena. Det kommer nog bli en massa intressant information och ett bra träningstillfälle. Sen kommer det komma spelare och tränare från andra lag och föreningar från hela Västerbotten så det är ett perfekt tillfälle att träffa andra basketintresserade.
Om inte allt detta skulle vara nog så blir alla som är med även bjudna på lunch :)
Både Tony och jag kommer vara där. Och hittills har Erika J, Elin, Sofia, Adine och A-K anmält sig. Eg. var sista anmälnings dag idag men vi kan anmäla fler om vi gör det snabbt. Så ifall någon vill vara med säg till så fort som möjligt!
/ Jenny
Jag skulle önska att så många som möjligt deltar. Det kommer både vara föreläsningar och praktik med övningar i hallen. Det är bra föreläsare och tränare som håller i de olika delarna. Bla kommer Svenska basketbollförbundets fysio Rickard Carnerud och Luleå Baskets tränare Malin Holmqvist att vara där.
Det som kommer vara fokus är de olika träningsprogram och mål som svenska basketbollförbundet har satt upp för spelare i olika åldrar. Bla kommer dom gå igenom basketsmart, spelarutvecklingsplanen och de olika teknikmärkena. Det kommer nog bli en massa intressant information och ett bra träningstillfälle. Sen kommer det komma spelare och tränare från andra lag och föreningar från hela Västerbotten så det är ett perfekt tillfälle att träffa andra basketintresserade.
Om inte allt detta skulle vara nog så blir alla som är med även bjudna på lunch :)
Både Tony och jag kommer vara där. Och hittills har Erika J, Elin, Sofia, Adine och A-K anmält sig. Eg. var sista anmälnings dag idag men vi kan anmäla fler om vi gör det snabbt. Så ifall någon vill vara med säg till så fort som möjligt!
/ Jenny
Match rapport Kalix matchen
Mkt bra genomförd match av hela laget. Det enda lite sämre var kanske att vi hade lite väl många turnovers i början av första kvarten. Men eftersom som att vi spelade bra försvar märktes det inte i poängställningen. Vi blev mkt bättre under resten av matchen och kastade nästan inte bort några bollar alls men vi måste ändå försöka hålla nere turnovers till ett minimum genom hela matcherna.
Som redan nämnt tycker jag att vårt försvarsspel fungerade bra genom hela matchen. Framför allt i sista halvlek spelade vi mkt bra och aggressivt försvar. Jätte kul att se Erika, Erika, A-K och Lisa spela så bra deny försvar! Adines block var också en höjdpunkt.
Deras tränare sa efter matchen (förutom att han tyckte vi hade vunnit välförtjänt och att vi spelat jätte bra basket) att detta var en av deras sämsta matcher och att dom inte fått till något alls i anfall och hade haft svårt att få rörelse och passa bollen. Jag säger att det var vårt försvar som gjorde dom dåliga. Vi spelade tufft på boll och var på rätt positioner, då är det svårt att spela anfall. Vet inte hur många steals vi hade i andra halvan av matchen men att dom bara lyckades göra 2 poäng i sista kvarten talar sitt tydliga språk!
I anfall finns det inte heller så mkt att anmärka på. Vårt zonanfall fungerade bra, vi fick bra rörelse på bollen och hade tålamod att vänta på enkla avslut. Alla som var på planen gjorde det dom skulle. Lisa S hade en riktigt bra dag. 30 poäng (62,5% från straffkastlinjen) och en massa returer. Lisas spel öppnade upp för våra andra inside spelare och stundtals hade vi ett riktigt bra samspel som Kalix inte kunde stoppa. Kul att se Ofelias rörelse utan boll. Både Ofelia och Adine kom in från bänken och gjorde en bra insats i alla sina inhopp. Våra vingar gjorde ett bra jobb med att passa bollen inside, något vi har haft lite problem med tidigare så det var kul att se. Erika J som vanligt bra på fastbreak, andra bästa poängplockare med 14 poäng. Erika E:s skott som avslutade tredje kvarten var kanske inte det bäst tekniska skott jag sett i mitt liv, men det kom i precis rätt tid och det gick i så är helt klart värt ett omnämnande.
Sammanfattningsvis en mkt bra avslutning på vårt seriespel. Det jag tycker känns extra roligt är att det verkligen kändes som en lagseger. Alla var delaktiga i matchen HELA tiden, både på planen och från bänken. Det värmer ett coach hjärta att se att alla gör sitt för att stötta laget. När jag började hjälpa till med laget var det en helt annan stämning på matcherna med en hel del gnäll och folk som klagade på varandra. I det lag som utklassade Kalix i lördags fanns inget sånt. Det är stort! Och något ni ska ta med er och vara stolta över. Inget lag är starkare än sin svagaste länk och ni har verkligen bevisat att ni kan stötta varandra och agera som ett lag. Fortsätt så, så kommer basketen vara något ni har mkt glädje av. Jag är i alla fall glad över att vara en del i vårt lag!!
/ Jenny
Som redan nämnt tycker jag att vårt försvarsspel fungerade bra genom hela matchen. Framför allt i sista halvlek spelade vi mkt bra och aggressivt försvar. Jätte kul att se Erika, Erika, A-K och Lisa spela så bra deny försvar! Adines block var också en höjdpunkt.
Deras tränare sa efter matchen (förutom att han tyckte vi hade vunnit välförtjänt och att vi spelat jätte bra basket) att detta var en av deras sämsta matcher och att dom inte fått till något alls i anfall och hade haft svårt att få rörelse och passa bollen. Jag säger att det var vårt försvar som gjorde dom dåliga. Vi spelade tufft på boll och var på rätt positioner, då är det svårt att spela anfall. Vet inte hur många steals vi hade i andra halvan av matchen men att dom bara lyckades göra 2 poäng i sista kvarten talar sitt tydliga språk!
I anfall finns det inte heller så mkt att anmärka på. Vårt zonanfall fungerade bra, vi fick bra rörelse på bollen och hade tålamod att vänta på enkla avslut. Alla som var på planen gjorde det dom skulle. Lisa S hade en riktigt bra dag. 30 poäng (62,5% från straffkastlinjen) och en massa returer. Lisas spel öppnade upp för våra andra inside spelare och stundtals hade vi ett riktigt bra samspel som Kalix inte kunde stoppa. Kul att se Ofelias rörelse utan boll. Både Ofelia och Adine kom in från bänken och gjorde en bra insats i alla sina inhopp. Våra vingar gjorde ett bra jobb med att passa bollen inside, något vi har haft lite problem med tidigare så det var kul att se. Erika J som vanligt bra på fastbreak, andra bästa poängplockare med 14 poäng. Erika E:s skott som avslutade tredje kvarten var kanske inte det bäst tekniska skott jag sett i mitt liv, men det kom i precis rätt tid och det gick i så är helt klart värt ett omnämnande.
Sammanfattningsvis en mkt bra avslutning på vårt seriespel. Det jag tycker känns extra roligt är att det verkligen kändes som en lagseger. Alla var delaktiga i matchen HELA tiden, både på planen och från bänken. Det värmer ett coach hjärta att se att alla gör sitt för att stötta laget. När jag började hjälpa till med laget var det en helt annan stämning på matcherna med en hel del gnäll och folk som klagade på varandra. I det lag som utklassade Kalix i lördags fanns inget sånt. Det är stort! Och något ni ska ta med er och vara stolta över. Inget lag är starkare än sin svagaste länk och ni har verkligen bevisat att ni kan stötta varandra och agera som ett lag. Fortsätt så, så kommer basketen vara något ni har mkt glädje av. Jag är i alla fall glad över att vara en del i vårt lag!!
/ Jenny
söndag 18 april 2010
torsdag 15 april 2010
Match lördag
Vi spelar mot Kalix kl 12.00. Efter våran match äter ni nått snabbt i Kalix innan ni åker och plockar upp dom andra lagen i Luleå.
Bussen går 06.30. Samling 06.15. Viktigt att alla är i tid, ett av lagen vi åker med spelar sin match kl 10.00 så bussen har inte tid att vänta ifall någon kommer sent. Dessutom är det troligtvis 4 lag som åker så om ni vill sitta tillsammans var där i god tid.
Vi beräknas vara tillbaka runt 19.
Alla måste betala in sin medlems och träningsavgift. Det är inte säkert att dom so inte har betalat kan följa med på matchen. Ni kan ta med pengar till träningen om ni vill. Eller betala in direkt till klubbens konto. Hör med Tobbe ifall ni är osäkra.
Detta är vad alla har kvar att betala:
Binta: 1350kr (150 medlemsavg, 600 träningsavg HT, 600 träningsavg VT)
Erika E: 700kr (100 medlemsavg, 600 träningasavg VT)
Shani: 1350kr (150 medlemsavg, 600 träningsavg HT, 600 träningsavg VT)
Elin: 600kr (600 träningsavg VT)
Adine: 1350kr (150 medlemsavg, 600 träningsavg HT, 600 träningsavg VT)
Ofelia 150kr (150 medlemsavg.)
Som ni ser är vårat lag skyldigt 6700kr. Det är ganska mkt pengar. Det är inte bara vårat lag som ligger efter med betalningen utan nästan alla lag är skyldiga pengar. Som ni förstår kan inte klubben fungera ifall inte pengarna kommer in.
Ifall ni redan har betalat men står med på listan ändå så leta fram ett kvitto eller kopia på ett kontoutdrag så fixar Tobbe det. Annars vore det bra om alla kunde betala in så fort som möjligt.
Ses på träningen ikväll!
/Jenny
Bussen går 06.30. Samling 06.15. Viktigt att alla är i tid, ett av lagen vi åker med spelar sin match kl 10.00 så bussen har inte tid att vänta ifall någon kommer sent. Dessutom är det troligtvis 4 lag som åker så om ni vill sitta tillsammans var där i god tid.
Vi beräknas vara tillbaka runt 19.
Alla måste betala in sin medlems och träningsavgift. Det är inte säkert att dom so inte har betalat kan följa med på matchen. Ni kan ta med pengar till träningen om ni vill. Eller betala in direkt till klubbens konto. Hör med Tobbe ifall ni är osäkra.
Detta är vad alla har kvar att betala:
Binta: 1350kr (150 medlemsavg, 600 träningsavg HT, 600 träningsavg VT)
Erika E: 700kr (100 medlemsavg, 600 träningasavg VT)
Shani: 1350kr (150 medlemsavg, 600 träningsavg HT, 600 träningsavg VT)
Elin: 600kr (600 träningsavg VT)
Adine: 1350kr (150 medlemsavg, 600 träningsavg HT, 600 träningsavg VT)
Ofelia 150kr (150 medlemsavg.)
Som ni ser är vårat lag skyldigt 6700kr. Det är ganska mkt pengar. Det är inte bara vårat lag som ligger efter med betalningen utan nästan alla lag är skyldiga pengar. Som ni förstår kan inte klubben fungera ifall inte pengarna kommer in.
Ifall ni redan har betalat men står med på listan ändå så leta fram ett kvitto eller kopia på ett kontoutdrag så fixar Tobbe det. Annars vore det bra om alla kunde betala in så fort som möjligt.
Ses på träningen ikväll!
/Jenny
onsdag 14 april 2010
Hjälp till comets matchen på söndag.
Det behövs 2 personer som sitter i entrén på Comets hemma match på söndag. Matchen börjar kl 18.00 och man ska vara där 17.20. Om någon kan ställa upp meddela mig så fort som möjligt!
Ni kommer så klart få hjälp med vad det är ni ska göra när ni kommer dit.
/Jenny
Ni kommer så klart få hjälp med vad det är ni ska göra när ni kommer dit.
/Jenny
måndag 12 april 2010
Försvunnen Comets jacka
Var det någon som såg ifall det låg kvar någon Comets jacka i hallen efter matchen? Eller nån som tog fel jacka? Ifall någon vet nått, lämna en kommentar eller säg till på träningen.
Ses ikväll!
/Jenny
Ses ikväll!
/Jenny
söndag 11 april 2010
Great Win!
A fantastic win today against a good Bergsvilken team!
We went up early by a lot of points... with lights out shooting performance from AK Blom, who was the games top scorer (15 points) Then it looked like the visiting team woke up! They played some good basketball to bring themselves back into the game.
We had problems executing our offense in the half-court - turning the ball over under pressure and allowing them easy shot opportunities.
The end of first quarter, the score was : 20-8.
The game went on with some great fast-break baskets and dribble-drive moves to the basket by Johannson (10 points). Lisa S (11 points) was a monster on the boards - chasing every missed shot.
Ofelia (3 points), Anna and Julia (6 points) provided great sparks of energy of the bench.
Lindblom (BIRTHDAY GIRL) had some strong performances rebounding the basketball and playing good defense.
They began to put a lot of pressure on the off-guards and we struggled to get into flow on offense in the second half. Good strong rebounding off a freethrow miss, Edstrom (8 points) collected and scored.
However, in the 4th we allowed them to crawl back into the game. Even though we had been in the driving seat the entire game, it looked like Bergsviken were still ready to fight for a win.
It got close in the 4th quarter. However, with our pressure defense we kept our lead and closed out the game with a good 8 point win!
A good performance for our team given the fact we have not had a full practice together in two weeks!
Well done, ladies! I am looking forward to the game away to Kalix!
Cheers
Tony
We went up early by a lot of points... with lights out shooting performance from AK Blom, who was the games top scorer (15 points) Then it looked like the visiting team woke up! They played some good basketball to bring themselves back into the game.
We had problems executing our offense in the half-court - turning the ball over under pressure and allowing them easy shot opportunities.
The end of first quarter, the score was : 20-8.
The game went on with some great fast-break baskets and dribble-drive moves to the basket by Johannson (10 points). Lisa S (11 points) was a monster on the boards - chasing every missed shot.
Ofelia (3 points), Anna and Julia (6 points) provided great sparks of energy of the bench.
Lindblom (BIRTHDAY GIRL) had some strong performances rebounding the basketball and playing good defense.
They began to put a lot of pressure on the off-guards and we struggled to get into flow on offense in the second half. Good strong rebounding off a freethrow miss, Edstrom (8 points) collected and scored.
However, in the 4th we allowed them to crawl back into the game. Even though we had been in the driving seat the entire game, it looked like Bergsviken were still ready to fight for a win.
It got close in the 4th quarter. However, with our pressure defense we kept our lead and closed out the game with a good 8 point win!
A good performance for our team given the fact we have not had a full practice together in two weeks!
Well done, ladies! I am looking forward to the game away to Kalix!
Cheers
Tony
fredag 9 april 2010
Match Dag
Game time, Ladies.
Team List:
Erika J
Elin L
Erika E
AK Blom
Julia
Lisa S
Sofia E
Anna G
Ofelia W
I hope to see the rest of you there on the bench supporting the team!
See you Sunday at 3pm - Teg!
Cheers
Coach Tony
Team List:
Erika J
Elin L
Erika E
AK Blom
Julia
Lisa S
Sofia E
Anna G
Ofelia W
I hope to see the rest of you there on the bench supporting the team!
See you Sunday at 3pm - Teg!
Cheers
Coach Tony
Efterlyses: 1 par vita shorts
Det fattades ett par vita shorts när vi lämnade in matchställen sist. Är det någon som har dom liggande hemma??
/Jenny
/Jenny
söndag 4 april 2010
GLAD PåSK
Glad Påsk!
It was lovely to see Elin and Anna at practice! We had a fun practice!
Tomorrow - Monday 5th April - practice is on at 6pm - 7.30pm in TEG. Gammlia is closed for Easter.
Hope we can get a lot of people there so we can play and prepare for the game this weekend!
Cheers
It was lovely to see Elin and Anna at practice! We had a fun practice!
Tomorrow - Monday 5th April - practice is on at 6pm - 7.30pm in TEG. Gammlia is closed for Easter.
Hope we can get a lot of people there so we can play and prepare for the game this weekend!
Cheers
lördag 3 april 2010
Öppen träning söndag
För dom som vill komma och träna har vi öppen träning på söndag kl 14.30-16.00. Tony har träning med A-laget före så han kommer vara där.
Det blir träning måndag och torsdag. Vi vet fortfarande inte ifall måndagsträningen blir på Teg eller Gammlia. Men info kommer om det imorgon.
Glad Påsk!!!
// Jenny
Det blir träning måndag och torsdag. Vi vet fortfarande inte ifall måndagsträningen blir på Teg eller Gammlia. Men info kommer om det imorgon.
Glad Påsk!!!
// Jenny
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)