onsdag 31 mars 2010

Träning under påsk

Imorgon har vi öppen träning för dom som är hemma. Tony och jag kommer vara där och säkert Paddy också. Så det är ett utmärkt tillfälle om ni har nått ni känner att ni vill ha hjälp med. Ta gärna med era målpapper om det är något av målen ni skulle vilja testa igen.

Så tänk över vad ni vill träna på och om det är några av målen ni skulle vilja att vi testade.

Vi måste bestämma oss ifall vi ska ha träningar under påsk. Dom datum det gäller är 4e, 5e och 8e april. Hur många är hemma? Jag lägger upp en sån där undersöknings gadget så får ni svara på den ifall ni kan komma eller inte. Svara gärna så fort som möjligt så jag kan ge besked till Tobbe.

Ses imorgon!!

/Jenny

söndag 28 mars 2010

PRACTICE CHANGE!

Urgent Notice!!!!

Practice Tomorrow - Monday 29th March

6pm - 7.30pm - GAMMLIA HALLEN!

I realise some of you did not want to (or could not) practice at the later time of 7.30pm - 9pm. I hope that this helps.

This hopefully will solve the problem. The Damligan team will practice after in Gammlia - 7.30pm - 9pm.

Thanks

Any questions or comments, please leave a note. Or please call me or text me.

Coach Tony

fredag 26 mars 2010

Match Imorgon

It was disappointing to only have 8/9 players at practice on Thursday. I wanted to spend time doing 5 v 5 stuff to prepare for game tomorrow.

Those players who participated at training are on the team list for tomorrow.

Team for this weekend:

1. Elin
2. Sofia
3. Binta
4. Linda
5. Shani
6. Anna
7. Erika J
8. Julia

9. Lisa S
10. Evelina
11. Adine
12. Erika E

We will see you tomorrow at 10.30am = HAGA! Bring the basketballs!

Tomorrow will be a tough game but let's be ready to fight! I hope to see you all tonight at Damligan match.

Cheers

Coach Tony

måndag 22 mars 2010

Kvalmatcher

Nu finns schemat för Comets kvalmatcher på hemsidan och här på bloggen.

Första hemmamatchen är nu på fredag kl 19.00. Hoppas ALLA kommer!!! Ta med er alla ni känner :)

/Jenny

söndag 21 mars 2010

Quick note:

Practice is at the later time of:

Monday : 1930 - 2100

Tack

MATCH SUNDAY

WE LEAVE:

SUNDAY 21ST MARCH

9AM (0900)

FROM KFUM BUILDING - SIDE STREET BESIDE MUSIC STORE.

EVERYONE WAS TOLD AT THE LAST PRACTICE.

DRIVERS: LISA SJOSTROM, LINDA (MOTHER), JAN BLOM

onsdag 17 mars 2010

Match i Skellefteå på söndag

Bara så att alla vet, många har ju varit borta från träningen, så har vi match i Skellefteå på söndag.

Vi har en match kl 12.00 mot Kalix och ev en match kl 15.30 mot Överkalix.

Vi kör med egna bilar. Lisa Sj, A-Ks pappa och Lindas mamma kan troligtvis ställa upp och köra. Men ni kan väl kolla ifall någon av era föräldrar skulle kunna ställa upp ifall det behövs. Vi åker 9.00 på söndagsmorgon. När vi kommer hem beror på hur många matcher vi spelar.

Har uppdaterat vårat matchprogram i den högra kolumnen nu också så där står alla matcher vi har inplanerade än så länge.

/ Jenny

söndag 14 mars 2010

Practice Change

Practice time changed for tomorrow - Monday 15th March

TEG: practice starts at 7.30pm and ends at 9pm.

Also: we may have a game (or even two) this weekend on Sunday.

See you tomorrow

Coach Tony

torsdag 11 mars 2010

Framflyttning av mål.

Vi skjuter fram vårat fast-break mål till nästa vecka eftersom att så många är borta.

Ikväll fortsätter vi jobba på riktningsförändringar, power layups och snabba uppspel.

Ses!

/ Jenny

torsdag 4 mars 2010

Söndagen

Bra träning idag tjejer! Funderar på att anmäla oss till nån innebandy serie, vi hade ju KROSSAT! Men då måste alla ha lika snygga glasögon som Erika hade...

Hmm, ok seriöst nu...

Här kommer söndagens program:

12.30 DU14 Umeå Comets - Höken    Tegs Central
14.30 DU15 Umeå Comets - Höken 95 Tegs Central
16.30 HU18 KFUM Umeå - Höken Tegs Central
18.30 Dam Umeå Comets - Jämtland Tegs Central
11.00 HU15 KFUM Umeå - Höken Hagaskolan
13.00 HU14 KFUM Umeå - Höken Hagaskolan
15.00 HU15 KFUM Umeå - Höken 96 Hagaskolan


Vi sitter i sek på H18s match kl 16.30. Dom som sitter är Linda, Anna, Evve och kanske Shanie. Var där minst 20 min innan matchstart.

Hoppas så många som möjligt kommer och tittar på damernas match. Vi måste ju heja på "våra" tjejer!!

Ses på söndag!

Jenny

onsdag 3 mars 2010

golvläggning

Hej alla!

Till slut blev vi riktigt många som kommer och lägger golv.

Torsdag:
Anna (kommer sent)
Erika J
Erika E
Evelina
Julia (till 18)
A-K (kommer sent)
Ofelia
Sofia (kommer sent, ca 16.15)

Fredag:
Elin

Jätte bra!
Jag kan tyvärr inte komma. Men det är bara att gå in på Ishallen så finns Keijo från Umeå Fritid (tror det är vaktmästaren på gammlia) där och berättar för er vad ni ska göra. Mona kommer också dit. Säg till Keijo på en gång att ni bara ska stanna till kl 19.

Ses på träningen sen!

Jenny

Club Fees

Hej alla!

Jag e-post om klubben avgifter / kostnader.

Vi har blivit ombedda att följa upp med dem som inte har betalat hela beloppet ännu.

Avgifterna är så här:

100 per person (medlemsavgift) eller .... 150 per familj
600 per person (höstterminen)
600 per person (vårtermin)

Totalt: 1300kr

Om du inte har betalat hela beloppet, kan ni ta med den till mig (ej Jenny) på måndagen praxis (8 mars).

Om du har några frågor kan du släppa mig ett e-mail!

Thanks a million,

Vi ses snart,

Tony

måndag 1 mars 2010

Golvläggning

Golvläggar jobbet är:

Torsdag 16-19
Fredag 24-02

Man behöver inte vara där båda dagarna.

Minst 5-6 spelare från vårat lag. Pengarna vi får in går till att täcka kostnader vi har med luleåresor etc. Vi får 80kr/person/timme.

Hoppas så många som möjligt kommer så blir det lite roligare.
Skriv här om ni kommer. Måste veta så fort som möjligt så jag kan meddela hur många vi blir.

/Jenny

Funny People!


What can I say?
Do I really touch my beard that much?

Mycket kul Ofelia och Adine!

Helgens bravader

Ok, vet att jag säkert sagt det 1000 gånger redan, men jag måste bara säga det igen. Jag är grymt nöjd med hur vi spelade i helgen, ALLA spelade bra och tog bra beslut. Kommer säkert säga det igen på träningen så det är bara att stå ut :)

Men ok, lite mer konkreta saker då...

Första matchen var en tuff match. Dom spelade ganska aggressivt i försvar och vi hade lite problem med deras press. Men trots det tycker jag att vi gjorde en mkt bra match. Jätte kul att se Erika och A-K spela som dom gjorde. Erikas layup i sista sekunden som tog oss till förlängning var ju helt oslagbar! Vi behöver spelare som tar för sig på matcherna. Jag önskar att alla i vårat lag känner sig tillräckligt säkra för att våga ta avslut. Självklart är det också viktigt att ta rätt avslut. Men enda chansen att lära sig vad rätt avslut är, är ju att fortsätta försöka. Och ju mer man försöker desto bättre blir man och vad som är rätt avslut ökar. Tror ingen coach klagar på spelare som gör mkt poäng, även om den tar en del avslut som inte kommer ur ett balanserat offence. (OBS! Så klart vill jag helst att vi spelar bra offence, ville bara påpeka att ett offence är till för att ge spelare möjligheter. Ett offence i sig själv vinner inga matcher åt oss.)
Vill även lyfta fram Lisa och Sofia som jobbade hårt både i anfall och försvar.

Jag vet att det är surt att förlora en match, och speciellt en jämn match. Men som coach och tränare måste jag ändå vara nöjd med hur vi spelade. Det syntes tydligt att det vi gjort på träningarna givit resultat. Vi var tuffa och gick på korgen trots att dom spelade fysiskt och vi satte många av våra layups och fick många gånger foulen med oss. Vi sköt 27 straffar och satte 15. 55% är ok. Men som ni ser är det viktigt, speciellt i jämna matcher att man sätter sina straffkast.
Det enda lite negativa med första matchen är att vi inte riktigt orkade hålla uppe nivån på spelet i förlängningen. Dom hade momentet eftersom att dom hade jagat och kommit ikapp. Så mentalt hade dom ett överläge och vi orkade inte riktigt ladda om och komma igen efter det.
Men som sagt, jag tycker vi gör en jätte bra match och vi ska absolut inte vara missnöjda.

Andra matchen var jag lite orolig för att vi skulle ha svårt att ladda om när vi kom sent till hallen och fick så kort uppvärmning. Men det var ju absolut inga problem. Är stolt över er att ni klarade av att hålla fokus uppe trots allt!

Vad kan man säga om andra matchen egentligen? Var lite av en perfekt genomförd match från vår sida. Vi började bra och släppte aldrig taget om matchen. Tror inte vi gjorde ett enda felaktigt beslut (ok, jag vet jag vet, ett halvt fel gjorde vi, men det kan jag leva med :) ) i vårat fast-break. Och i defence var alla där dom skulle och spelade tufft. Vi hade en massa steals som ledde till layups. Riktigt kul att se! Tycker Binta och Linda gjorde sin bästa match hittills både försvars- och anfallsmässigt.
Andra som jag vill berömma lite extra är A-K, Erika, Ofelia, Adine och Julia.
A-K hade en tuff match eftersom att inte Lisa kunde vara med och spela. Basket är en komplex sport med många olika roller och det är alltid svårt att växla mellan olika roller, speciellt om man är tvungen att göra det i en och samma match. Men jag tycker att A-K gjorde ett utmärkt jobb både som spelfördelare där hon hjälpte fram sina medspelare och även som poänggörare när det fanns andra erfarna spelare på planen som kunde hjälpa till att styra spelet. Extra plus för att hon aldrig slutade skjuta även fast det gick lite tungt i början. Ibland får man se längre än till själva skottet. Många av våra poäng i matchen kom från returtagningen efter skottet. Vi hade en grym returtagning (mkt bra Ofelia och Adine!)så då är det bara att skjuta på, spelar inte så stor roll om skotten sitter eller inte när vi lägger i returerna. Och fortsätter man bara skjuta så kommer dom börja sitta till slut. Vilket dom också gjorde.
Ofelia och Adine kom in med bra energi i matchen och jobbade super bra i försvar. Dom tog många returer vilket även resulterade i poäng.
Julia är som alltid ett energitillskott. Bra både offensivt och defensivt. Det jag gillar med Julia är att hon inte är rädd att försöka. Hon spelar tufft och med ett högt tempo. I den här matchen tycker jag det märktes att hon alltid ger allt på träningarna. Hon tog många bra beslut och var på rätt ställen vid rätt tidpunkt. Baserat både på de träningar vi haft under veckan och hennes insatts i första matchen tycker jag att hon förtjänat att starta andra matchen och att hon tog väl tillvara på sin speltid.
Även om jag inte nämnt alla vid namn så hoppas jag att ni vet att jag tycker ALLA spelare som var med i helgen har gjort ett jätte bra jobb. Och som lag var detta de två bästa matcher jag sett oss spela sen jag började träna laget! Jätte kul!

Hoppas vi kan hålla uppe samma fokus och intensitet på träningarna i framtiden också så vi får se såna här framsteg ofta!

Ses på träningen 17.45!

/Jenny