fredag 26 februari 2010

Goals

Check out AK and Sofia in Ireland!

Hej Ladies,

Firstly, we will most probably re-assess/test our lay-ups again on Monday. We will postpone the 'Some players will score lay-ups with limited pressure' until the following Monday (8th March).

We will give you some time to practice lay-ups before we test on Monday. Both Jenny and I believe most of you are capable of scoring all lay-ups! However, it looked like some of you were a little 'stressed' when we were testing!

You do not need to stress! We will not kick you off the team if you miss your lay-ups!

Secondly, the fast-break decision making seems to have improved significantly since the last week.

Finally, we still have not received everyone's individual goals. Jenny and I have spent time going through the ones we received. Unfortunately, we did not present a clear idea on how to set goals. These individual goals are for you and we would encourage you to spend time and consider 3-5, well thought-out, SMART goals.

Please see the information below, which will help all of you re-write your goals.

These goals are for your own personal development. They will help keep you motivated on what you are trying to achieve. By making goals, you will be able to improve as a basketball player week by week. You can not improve everything at once! Improvement takes thought, time, planning and hard-work.

All the best this weekend! I wish I was coming with you all to Lulea. Have fun and play hard!

Coach Tony

Coach Jenny


SMART Goals

When considering your individual goals for the remainder of this season, please consider these factors below.

Specific

Give specific details about your goal; try to be clear!

Bad example: Become a better basketball player

Good example: Develop my left-hand lay-up.

Measurable

How do you think you will measure whether or not you have achieved your goal?

Bad example: Become a better basketball player. I will know if I have succeeded if Tony gives me a high five.

Good example: Develop my left-hand lay-up. I will have achieved my goal if I can score 9/10 left-hand lay-ups.

Attainable

Realistic

Make sure that the goals you set for yourself are possible!

Bad example: Become a better basketball player and play in the WNBA, making 100,000,000 sek per month.

Good example: Develop my left-hand lay-up. I will have achieved my goal if I can score 9/10 left-hand lay-ups. As of now, I can score 6/10.

Time-Scale

Give yourself a time for when you will achieve your goal.

Bad example: Become a better basketball player and play in the WNBA. I will achieve this goal sometime in my life.

Good example: Develop my left-hand lay-up. I will have achieved my goal if I can score 9/10 left-hand lay-ups. As of now, I can score 6/10. I hope to achieve my goal by 1st April 2010.

onsdag 24 februari 2010

Torsdagens träning

Imorgon träffas vi 19.15 och kör löpskolning och hopprepsprogram.
Vi kommer göra en liten test av layupsen och se om vi klarat vårat mål. Sen fortsätter vi med snabba uppspelet och lite 5-5 spel.

Utvärderingen av Basketsmart som vi gjorde förra träningen gick över förväntan, alla har förbättrat sig och nästan alla kan nu köra med rätt teknik. Så nästa vecka börjar vi med stegringen av programmet. Ni kan tjuvkika på instruktionsvideon om ni vill.

Glöm inte att ta med er era individuella mål ni som inte redan lämnat in. Imorgon är absolut sista dagen. Jag och Tony ska träffas på fredag och gå igenom era mål så jag kan prata med er om dom när vi är uppe i Luleå. Behövs inte vara något super speciellt. Bara en början som vi kan jobba ifrån.

Dom spelare som vill ha frukost på skolan där vi bor i helgen är:

Adine
Julia
Anna
Evelina
Erika J

Om någon annan vill ha frukost får ni säga till snabbt. Jag kommer maila TB imorgon med en lista så han kan beställa.

/ Jenny

tisdag 23 februari 2010

Boende i Luleå

Vi kommer bo på Sunderby Folkhögskola i helgen. Finns även möjlighet att äta frukost där. Då kostar det 41 kr/person. Dom som vill ha frukost måste säga till mig så fort som möjligt så TB kan beställa. (helst idag, men absolut senast imorgon)

Om någon inte kan följa med är det bra om ni säger till om det också så fort som möjligt. Maila mig eller Tony eller skriv på bloggen.

Blev det några fler än Lisa, Julia och jag som skulle på temakvällen imorgon? Om ni vill att vi ses innan säg till, annars ses vi där :)

/Jenny

måndag 22 februari 2010

Individuella mål

för dom av er som inte lämnat in sina individuella mål än går det bra att maila dom till mig eller Tony. Försök göra det så snabbt som möjligt så vi får lite tid på oss att gå igenom dom så vi kan hjälpa er på bästa sätt.

/Jenny

Försäljning mm

Fick precis ett mail från Mona. Verkar som att det är några lag som ska börja sälja NewBody produkter för att dra in pengar till laget. Är det något som vi också vill göra? Jag tycker det hade varit grymt skoj att åka på någon cup eller träningsläger någonstans. Men det beror ju på vad ni vill och hur mycket tid ni har. Vi kan prata om det på träningen.

Vi kommer utvärdera basketsmart på träningen idag. Dvs. köra samma enkla test vi gjorde en och en för ett tag sedan för att se om det blivit någon förbättring. Jag tycker att det ser bättre ut när vi kör övningarna i all fall, så hoppas att testen blir positiv :)

Idag är sista träningen innan första målet! Så blir en del layups men vi kommer även fortsätta med att bygga upp vårat snabba uppspel.

Vi ses ikväll!

/ Jenny

söndag 21 februari 2010

Virtus vs Vråken 17.30

Hej hopp alla!

Idag spelar Virtus mot Vråken på teg kl 17.30 i Bothnia Ligan. Borde bli en bra match. Sist dom mötes förlorade Virtus med 3p borta. Så har ni tid och lust kom gärna och titta så ses vi där :)

Annars ses vi på träningen på måndag. 17.45. Glöm inte att ta med er hopprep!

/Jenny

lördag 20 februari 2010

Let the good times roll...

Tjena!

Just a quick post to say thank-you to all of you that came last night to the Pizza Party. You were all wonderful company and I enjoyed sharing many laughs (even if the laughter was aimed at me!)

A huge 'TACK' to Elin for hosting us at her lovely place with her big fatboys.

Big game for Damligan today - hope to see you all there!

Coach Tony

fredag 19 februari 2010

Ingen träning på Söndag

Bara en liten påminnelse. Eftersom att Bothnia Ligan spelas i helgen har vi ingen träning på söndag. Men det är en hel del bra matcher som spelas så åka gärna och titta om ni har tid.

Hoppas alla kommer på Comets match på lördag 17.30 i alla fall!

Ses ikväll!

/Jenny

torsdag 18 februari 2010

Blog Master Has Arrived

Guess who can work this blog website now?

You got it.

Tony is in love... with this blog stuff!

Catch you all tomorrow at the Pizza Party.

Coach Tony

P.S. John Stockton - check him out... click here! I will be quizzing you tomorrow!

Vilka kommer på fredag?

Som det ser ut nu är dom som kommer på fredag:

Jenny
Julia Toscana
Shanie kebabpizza
Evelina Hawaii
Elin
Erika E capricciosa m, vitlöksås
Anna
Lisa Å F.Galli
Erika J Vesuvio


Resten har inte svarat. Betyder det att ni inte kan komma? Säg till idag. Jag kommer inte på träningen så det är bäst om ni skriver det på bloggen eller mailar mig. Elin och Anna, vilken pizza vill ni ha.

Ni som kommer, ta med er pengar och lämna till Tony. Om alla tar med 30 kr extra kan jag åka och handla dricka och lite snacks. Vad tror ni om det? Några speciella önskemål??

Har någon pratat med Lisa Sj? Vet inte om hon läser bloggen.

Ok, tjejer. Kör hårt på träningen. Make mama proud ;) Blir ju ingen träning på söndag pga. Bothnia Ligan så det betyder att vi bara har 2 träningar kvar till första målet...

Alla som inte har svarat ang lagmiddagen, pls maila eller skriv på bloggen!!!


/ Jenny

måndag 15 februari 2010

Har jag glömt nått?

Pheeew! Nu tror jag att jag har fått med allt jag skulle... Annars får ni säga till, har minne som en guldfisk :S Finns 3 nya inlägg efter det här, så förbered er på lite läsning ;)

Bra om ni skriver kommentarerna i dom inlägg som dom hör till så blir det enklare att hålla koll på allt.

Hmm, så klart att jag hade glömt nått... individuella mål.

Kolla på de mål vi satt för laget och tänk efter vilka mål du vill uppnå själv. Det kan vara allt ifrån teknik, till fys till att skaffa utrustning eller träna mer på egentid.

Tänk dock på att det ska vara enkelt att se om ni klarat dom mål ni har satt upp. Så omni t.ex vill bli bättre på Mikan drill, skriv inte bara att ni vill bli bättre utan sätt ett mål som är lätt att kolla. T.ex jag vill sätta x antal på en minut.

Man behöver inte följa de mål vi satt för laget. Man kan göra det om man vill, tex kan ett mål vara att vara bland dom "some players" som vi vill ska klara av vissa saker. Men man kan även sätta mål som vi inte har med, t.ex förbättra sitt skott eller vad det nu kan vara.

Tänk efter vad ni behöver träna mer på eller vad ni skulle vilja vara bättre på och försök formulera så exakta mål som möjligt. Tänk också på att tidsbestämma era mål så ni vet när varje mål ska vara uppnått.

Försök sätta realistiska mål. Tänk efter hur mycket tid ni är beredda att sattsa för att nå era mål. På träning och egen tid. Om ni bara kommer träna på våra träningar är det kanske smart att välja mål som stämmer överrens med vad vi har satt som mål för laget, eftersom att det är det vi kommer fokusera på.

Lämna in era mål till Tony på torsdag (behöver inte vara på engelska) eller ta med dom på lag-middagen eller träningen på Söndag. (Senast söndag alltså)
Jag och Tony kommer försöka hitta tid att prata individuellt med alla om era mål och hjälpa er med hur ni ska uppnå dom. Om ni inte är helt säkra på om ett mål är bra eller inte eller hur ni ska formulera det, skriv upp ung. vad ni menar så hjälps vi åt att sätta ett rimligt mål.

OJ, det blev mycket för en kväll. Nu hoppas jag verkligen att jag fått med allt!
Kommentera inläggen och håll koll på bloggen så kommer information om vad vi beslutar i alla frågor.

/Jenny

Bothnia Ligan

I helgen spelas Bothnia Ligan i Umeå. Så lördag och söndag finns det matcher hela dagarna för dom som vill titta på basket.

Spelschema för helgen hittar ni här.

Om det är nån som har lust att gå och kolla på nån match så lämna en kommentar så kanske vi kan gå tillsammans om det är flera som vill se samma match. Jag kommer nog fösöka se minst Virtus matcher.

/Jenny

Björkstaden cup

Björkstaden cup anordnas av KFUM Umeå Comets och spelas 7-9 maj.

Vi kan anmäla ett lag i åldersklassen 93-94.

Det kostar ingenting för oss att vara med och förhoppningsvis får vi spela några bra matcher mot lag från andra städer.

Jag tycker också att det är tråkigt att inte alla kan vara med och spela, men jag tycker ändå att vi ska anmäla ett lag. Det är alltid bra att få match träning och när vi äntligen lyckas annordna en cup här i Umeå tycker jag att alla hemmalag borde ställa upp.

Men det är ni som bestämmer, så lämna en komentar och skriv om ni tycker att vi ska anmäla ett lag eller inte.

/Jenny

Lag-middag

Passar fredagkväll alla?

Damlaget tränar till kl 19. Så tänkte ifall vi andra kunde ses kl 18 eller nått sånt hos Elin(s mamma) på haga. Efter mycket om och men kom vi fram till att det enklaste skulle vara att beställa pizza. Är alla med på det?
Ska vi beställa från den pizzerian som ligger på Haga (kommer inte ihåg vad den heter), eller någon annan? Vi kommer nog ändå behöva åka och hämta alla pizzor med bil. Jag röstar på Robertos på Teg.
Ifall vi kan komma överens om en pizzeria kan jag fixa länk till meny så kan vi bestämma oss innan vad vi vill ha och beställa i god tid så att vi har hämtat pizzorna när dom som tränar med Damlaget kommer.

Robertos meny ;)

Så om alla bestämmer vad dom vill ha och tar med sig pengar till träningen på torsdag så blir det nog smidigast.

Lämna en kommentar och skriv om ni kan komma och ifall ni tycker att tiden och beställningslösningen är ok.
Elin: är det ok tid att komma hem till dig??

/Jenny

söndag 14 februari 2010

Måndagsträningen

På måndag börjar vi med hopprepsprogrammet. Det går att köra utan hopprep också om någon inte har. Men det bästa är så klart att man kör med, så får man med koordinations momentet med. Så alla som har hopprep ta med det till träningen. (Om någon har fler ta med så kan dom som inte har låna.)

1 träning kvar innan Tony kommer tillbaka. Jag har berättat att vi har haft två bra träningar under helgen och att han kan förvänta sig att se förbättringar när han kommer tillbaka. Så imorgon hoppas jag att vi kan ha en bra träning och nöta in bra vanor när det gäller att effektivt genomföra övningar. Med risk för att låta tjatig, men det är detaljerna som gör skillnad ifall en övning ger nått eller inte.

Lite inspiration när det gäller crossovers.





Kolla (förutom så klart på tempoförändringen och explosiviteten) på bollföringen när dom genomför sina crossovers.

Det finns ingen som gör crossovers som Allen Iverson, här har ni en mix på några han har gjort under sin kariär.


Som ni ser är crossovers en grymt effektiv move. Så vill man bli en bra attack spelare bör man lägga ner tid på att bli bra på den.

Ses på träningen imorgon!

/Jenny

lördag 13 februari 2010

Hopprepsprogram

Glömde säga det på träningen men vi ska börja med hopprepsprogrammet nu. Så ta med hopprep till träningen imorgon. Om man inte har något så är det dags att skaffa ett.
Hopprepsprogrammet är till för att förbättra vår kondition, spänst och fotarbete. Vi kommer köra det 1 gång i veckan på träningstid men ni får jätte gärna köra extra på egen tid.
Titta gärna på instruktionsvideon under länkar så ni är förberedda.

/Jenny

Ball handling

Ännu en bra träning. Jag tycker vi är på väg att hitta ett bra träningsklimat och en bra inställning. Jätte kul att se att alla verkligen gör sitt bästa och ger allt på träningarna.

Idag gjorde vi mycket ganska "enkla" övningar, men även i dom enkla övningarna, eller kanske framför allt i dom så märker ni att det finns en hel del att tänka på och mycket detaljer som ska utföras på rätt sätt. Om ni någon gång tränar ett lag själva, eller ni kan titta runt på era lagkamrater, så kommer ni märka att det är jätte stor skillnad på dom spelare som utför övningen med alla delmoment korrekt utförda och dom som bara gör det mest basic. Idag tycker jag alla genomförde övningarna vi gjorde på ett bra sätt, ni såg ut som basketspelare allihopa. Det är sånna spelare som vi tränare drömmer om att ha på träningarna. Kan vi fortsätta träna så, så kommer vi ha en bra utvecklingskurva.

Här kommer en liten inspirationsvideo på bollbehandling. Titta på hur han utför övningarna. Bollbehandling kan/bör vara lika intensiv som vilken annan övning som helst. Försök alltid köra lite snabbare och lite hårdare.



En annan video som visar vad Dre Baldwin tycker är lämpligt att NBA spelare gör VARJE dag. Bollbehandling är inte nått man gör när man är lite och sen kan glömma bort. För att bli en bra spelare krävs det att man håller igång sin bollbehandling hela tiden. Man måste helt enkelt vara vän med bollen. Eller som han sa i den första videon "The ball should be an extension of your hand". Så skaffa en boll eller kör med en gammal fotboll eller vilken boll ni än har tillgänglig. All träning är bättre än ingen träning.



Ses imorgon på träningen! Hoppas vi kan hålla uppe samma koncentration och bra utförande som idag!

/Jenny

fredag 12 februari 2010

Helgen

Fredag: Comets vs EOS, Gammlia 19.00

För er som kommer på damernas match träffas vi kl 18.45 vid "biljettkassan". Vi går igenom vad vi vill att ni tittar på i spelet. Vi båda tycker att det är en viktig del av inlärningen att titta mycket på basket och att man lär sig att kritiskt kunna granska spelet och dess olika delar.

Lördag: Träning + sek

Träning på teg lördag kl 11.00-12.30
DU14 spelar mot Överkalix kl 13.30 ifall någon vill stanna kvar och heja.
HU18 spelar mot Kuivakangas kl 15.30. A-K, Elin och Shani sitter i sek.

Söndag: Träning


Träning söndag på teg kl 14.30-16.00
Det är killmatcher på Haga hela söndagen, så om nån är intresserad av att titta säg till så får ni tiderna.

Kan alla som KAN komma på lördagen och/eller söndag pls lämna en kommentar. Blir lättare att planera träningarna om vi vet vilka spelare som kommer.

Ses!

/Tony & Jenny

Gårdagens träning

Vi börja med att säga att jag tycker vi hade en bra träning igår. Jag ser redan att vi gjort framsteg på mycket av det vi tränat på å det är super kul! Speciellt på löpskolningen är det enorm skillnad på den lilla tid vi kört. Även basketmässigt tycker jag att vi gått framåt. Nu för tiden är det ingen som viker undan när vi kommer och slår eller puttar på er när ni gör layups. Så bra jobbat allihopa, fortsätt så, så kommer vi inte ha några problem med att uppnå de mål vi satt.

På tal om mål, ni slog ju målet jag och Tony satt för beep testet med hästlängder! Bra jobbat!! Nu får vi sätta ett nytt mål för det. Alla gjorde bra ifrån sig, men speciellt beröm till A-K, en längd till och hon hade varit på nivå 15! Får se om någon kan utmana henne nästa gång.

Ville även lyfta fram lite av det vi diskuterade på träningen om vikten av att genomföra varje övning så bra som möjligt. I och med att vi blir bättre och bättre på tekniken är det dom små detaljerna i varje övning som gör att vi fortsätter att utvecklas. Alla övningar vi gör, hur enkla eller komplicerade dom än kan vara är ju som ett micro fragment av en match. Så försök komma in i vanan att alltid göra allt så matchlikt som möjligt. Bra vanor på träning ger bra vanor på match. Speciellt viktigt är det att vi lär oss att hålla fokus uppe och klara av att prestera även när vi är trötta. Klarar vi inte det så kommer vi bara vinna dom enkla matcherna där vi inte behöver ta ut oss fullt. Och jag tycker vi har kapacitet nog för att kunna vinna även jämna matcher.

Så en liten genomgång av hur layupserien ska utföras. Vi gjorde på lite olika sätt igår så tänkte det kunde vara bra att skriva ner hur vi vill att ni gör.

Layup serie:
överhands
underhands
power
reverse
mitten

Än så länge är det dom 5 layupsen som är med, vi kommer bygga ut den sen med fler varianter.

1 serie består av att man gör 1 av alla layups först på höger sida och sen på vänster sida. Så totalt är det 10 layups i en serie.
Tänk på att genomföra layupsen i ett tempo där ni är just på gränsen för vad ni klarar av. Just nu är det väldigt olika för olika spelare och ni ansvarar själva för att pusha er till att öka svårighetsgrad hela tiden. Tänk dock på att det är viktigt att ni utför alla layups med rätt teknik, så om ni i början kör i gångfart till ni lärt er tekniken är det helt ok.
Tänk även på att alla layups startar från triple threat och ett explosivt första steg förbi "försvararen" (för er som redan behärskar tekniken). Bra vanor som sagt!
Hoppa efter egen retur, även om bollen går i och jogga tillbaka till utgångs position. Det är meningen att det ska vara jobbigt. Vi vill simulera matchsituation och lära oss att prestera även när vi är trötta.

Hoppas vi kan fortsätta köra hårt på träningarna och utvecklas som vi har gjort hittills.

/ Jenny

torsdag 11 februari 2010

Reversed Mikan drill

Här är en video på reverse mikan. Kolla på hur han utför övningen. Titta speciellt på armarna, han lägger upp bollen med armen nästan rakt upp, aldrig utsträckt åt sidan.



/Jenny

onsdag 10 februari 2010

Helgens match inställd

Lördagens match mot Överkalix blir tyvärr inställd. Istället lägger vi in en extra träning lördag 11.00-12.30. Söndagsträningen kör vi som vanligt.

Hoppas alla kan komma på träningen imorgon(torsdag). Vi kommer gå igenom de mål vi har satt upp för det som är kvar av säsongen, både när det gäller individuella färdigheter och lagspel. Ni får gärna komma med synpunkter och idéer, så tänk igenom lite vad ni tycker är rimligt att vi kan klara av.

Ses imorgon!

/ Tony & Jenny

Ingen träningsmatch mot IKSU

Det blir ingen träningsmatch mot IKSU ikväll som ni förhoppningsvis redan vet.

Ses på torsdag 19.15! (Om någon vill träna extra kommer jag vara där 18.45)

/Jenny

måndag 8 februari 2010

Serie tabellen!

Nu har jag äntligen hittat våran serie tabell. Om ni går in och kollar så lita inte så mycket på deras spelschema, det verkar inte stämma så bra.

/ Jenny

Game report

An early start to Sunday morning, we jumped on the bus for the long journey to Lulea.

The game started out quite flat; we could not get into rhythm and seemed to lack focus on both offense and defense. However, Erika Johansson got to the basket a couple of times and added 4 points for the quarter. Elin, Lisa, Sofia also contributed on scoring.

The second quarter got a lot better on the defensive end. We began to put some pressure on the ball. However, we let ourselves done by not securing the rebounds. However, it seemed that Lisa Sjöstrom worked hard every time to collect any rebound, particularly on the defensive end.

Lisa Åstrom got her first score in the beginning of the 2nd half. Shanie Jassu, Evelina Rönnbäck, Julia Jansson came on to spark the defensive intensity. They did a great job putting pressure on the ball and diving for steals. Elin Lindblom also defended the post well.

Jansson also hit a jump shot in the baseline which was important along with Eriksson hitting an important 3-point shot that saw Avan take a time-out to try to get their focus back. We were on a roll, starting with heavy ball pressure and good denial defense, we created a lot of steals.

However, we could not get the job done on offense as we turned the ball over or failed to get a good shot up.

Everyone that played worked hard - there is no doubt the effort was there. However, our focus was something that seemed to hurt us in the early part of the game. We must learn to keep focus throughout the game regardless of how things are going, we cannot allow ourselves to dig ourselves into more trouble. I was impressed with those that came on off the bench who worked very hard on defense to bring us back into the game.

Now, we move on. We learn from our mistakes and grow from our experiences.

Coach Jenny has prompted me to sit down and consider goals for the remaining part of the season. We sat for an hour or more on the bus discussing ways we can help the team grow and become better basketball players.

We will be presenting you with some of our thoughts on Thursday's practice.

/ Coach Tony

Träning 17.45

Ny vecka, nya möjligheter! Idag träffas vi kl 17.45 och kör löpskolningen så vi är klara med den när vi får hallen.

Jag hoppas att alla förstår att dom övningar vi kör utan boll är lika viktiga som dom med boll. Ingen blir en bra basketspelare utan att vara i bra fysik form. Varför tar jag upp detta, det borde ju vara en självklarhet och jag tror egentligen att alla förstår det. Men precis som Tony sa efter matchen så berodde en stor del av vår förlust på bristande koncentration. Det är något vi helst vill undvika på kommande matcher och något man kan träna upp. Vi måste komma in i vanan att ALLTID vara koncentrerade på vad det än är vi gör på träningarna och ge 100%. Senaste veckan har vi varit lite slarviga med detta och det är en dålig vana vi måste få bort. Jag förstår att det kan vara svårt att hålla upp koncentrationen på övningar som t.ex. uppvärmningen som vi kör varje träning. Men om vi vill bli bättre så måste vi klara av ha den självdisciplin som krävs för att hålla fokus uppe. Det går alltid att göra alla övningar lite bättre varje gång och ni är själva ansvariga för att se till att höja svårighetsgraden successivt så att ni hela tiden utvecklas. (så klart får ni gärna fråga oss om ni vill ha hjälp)

När det gäller löpskolningen har det blivit mycket snack medan vi kör övningarna och många har inte koncentrerat sig på att utföra dom med rätt teknik utan verkar mest ta det som en rolig grej. Det är så klart jätte bra att ni tycker att det är roligt, men vi måste samtidigt försöka lära oss att när vi är på träning så ska vi koncentrera oss på det vi gör så att vi utnyttjar de få träningar vi har så effektivt som möjligt. Om vi på träningar inte lär oss vara fokuserade utan slarvar med det vi gör kommer samma beteende sitta kvar på matcherna med.

Vi har mycket kvar när det gäller fysisk form. Att många spelare självmant ber om byten på match är ett tecken på att vi inte är tillräckligt fysiskt förberedda. Något Jag och Tony delvis har ansvar för, men ni måste även själva se till att jobba med er egen individuella fysiska kapacitet.
Detta gäller så klart för alla övningar vi kör på träningarna, även dom med boll. Så försök att få in vanan att när vi är på träning är det träning som gäller. Före och efter träning och mellan övningar kan man snacka och tänka på annat. Men när vi genomför en övning är det full koncentration som gäller.

Jag och Tony tycker båda att vi har mycket potential i laget och vi vill gärna hjälpa er att bli så bra spelare som möjligt. Vi hoppas att det är vad ni också vill.

Ses ikväll!

/ Jenny

lördag 6 februari 2010

Comets vs Sallén

Damlaget spelar mot Sallén på Gammlia lördag kl 15.00. Hoppas så många som möjligt kommer dit och stöttar Tony och tjejerna!!

/ Jenny

fredag 5 februari 2010

Borta match

Dom som spelar på Söndag mot Avan är:

Adine
Shanie
Sofia
A-K
Erika E
Erika J
Lisa S
Lisa Å
Evelina
Elin
Ofelia
Julia

Bussen går 06.45 från kansliet och vi kommer tillbaka 19.00. Alla spelare som vill kan följa med, även dom som inte ska spela. Vi hoppas att så många som möjlig kommer!

// Tony & Jenny

torsdag 4 februari 2010

Bilder från matchen

Här kommer lite bilder från matchen som Jossan skickat till mig. Fick dom iofs samma dag men har varit lite seg med att få upp dom. Men men, bättre sent än aldrig :)









tisdag 2 februari 2010

More than a game

Här är länken till filmen Tony rekommenderar att ni tittar på. Eller hans exakta ord var: "Tell the girls they have to watch it!". Så det är väl bäst att vi tittar allihopa så han inte blir ledsen :)
Hörde jag rykten om en taco-kväll?? Då kanske vi kan kolla tillsammans...

More Than A Game

This documentary follows NBA superstar LeBron James and four of his talented teammates through the trials and tribulations of high school basketball in Ohio and James' journey to fame.

Fick tips av Evelina på en annan video som tar upp vikten av bra lagsammanhållning och vad man kan åstadkomma när andra tror på en och stöttar. Bra film, lätt sevärd!



Om nån fler har bra tips så skicka till mig eller Tony eller lämna en kommentar :)

// Jenny