Ny vecka, nya möjligheter! Idag träffas vi kl 17.45 och kör löpskolningen så vi är klara med den när vi får hallen.
Jag hoppas att alla förstår att dom övningar vi kör utan boll är lika viktiga som dom med boll. Ingen blir en bra basketspelare utan att vara i bra fysik form. Varför tar jag upp detta, det borde ju vara en självklarhet och jag tror egentligen att alla förstår det. Men precis som Tony sa efter matchen så berodde en stor del av vår förlust på bristande koncentration. Det är något vi helst vill undvika på kommande matcher och något man kan träna upp. Vi måste komma in i vanan att ALLTID vara koncentrerade på vad det än är vi gör på träningarna och ge 100%. Senaste veckan har vi varit lite slarviga med detta och det är en dålig vana vi måste få bort. Jag förstår att det kan vara svårt att hålla upp koncentrationen på övningar som t.ex. uppvärmningen som vi kör varje träning. Men om vi vill bli bättre så måste vi klara av ha den självdisciplin som krävs för att hålla fokus uppe. Det går alltid att göra alla övningar lite bättre varje gång och ni är själva ansvariga för att se till att höja svårighetsgraden successivt så att ni hela tiden utvecklas. (så klart får ni gärna fråga oss om ni vill ha hjälp)
När det gäller löpskolningen har det blivit mycket snack medan vi kör övningarna och många har inte koncentrerat sig på att utföra dom med rätt teknik utan verkar mest ta det som en rolig grej. Det är så klart jätte bra att ni tycker att det är roligt, men vi måste samtidigt försöka lära oss att när vi är på träning så ska vi koncentrera oss på det vi gör så att vi utnyttjar de få träningar vi har så effektivt som möjligt. Om vi på träningar inte lär oss vara fokuserade utan slarvar med det vi gör kommer samma beteende sitta kvar på matcherna med.
Vi har mycket kvar när det gäller fysisk form. Att många spelare självmant ber om byten på match är ett tecken på att vi inte är tillräckligt fysiskt förberedda. Något Jag och Tony delvis har ansvar för, men ni måste även själva se till att jobba med er egen individuella fysiska kapacitet.
Detta gäller så klart för alla övningar vi kör på träningarna, även dom med boll. Så försök att få in vanan att när vi är på träning är det träning som gäller. Före och efter träning och mellan övningar kan man snacka och tänka på annat. Men när vi genomför en övning är det full koncentration som gäller.
Jag och Tony tycker båda att vi har mycket potential i laget och vi vill gärna hjälpa er att bli så bra spelare som möjligt. Vi hoppas att det är vad ni också vill.
Ses ikväll!
/ Jenny
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Upplagt 11.11. Önskning!
SvaraRaderaHade inget med saken att göra, kände bara för att skriva det! =)
Hej, jag har varit sjuk hela helgen också men idag är jag feberfri. Kommer att komma på träningen och eventuellt vara ombytt och bara skjuta, jag får se hur jag känner mig . Har fortfarande kvar hosta, ont i halsen och förkyldning. / Maria B
SvaraRaderaEvelina, Hmmm...11.11?? Är det en övning? Om det är vad vi "gamlingar" kallar för 11-manna så kommer vi börja köra den mer snart.
SvaraRaderaMaria, ta det lugnt och se till att du blir helt frisk. Så länge du fortfarande har ont i halsen bör du inte anstränga dig allt för mycket. Jätte bra att du ändå kommer på träningarna så du vet vad vi går igenom.
/ Jenny
Nej, hon menade att du la upp inlägget kl 11.11. Om timmen och minuten är samma får man önska sig något :P
SvaraRadera//Elin
Jaha, så då får jag alltså önska mig nått. Hehe från och med nu ska jag gå in för att alltid lägga in alla inlägg med samma timme och minut :)
SvaraRadera/ Jenny
smart jenny!;)
SvaraRaderaEller hur!!! Wohoo, check out the big brains on me. Jag är ett geni! :)
SvaraRadera