söndag 31 oktober 2010

LAGMIDDAG

Hej!
eftersom vi har lov i veckan så funderade vi på en lagmiddag. Skriv en kommentar och ge förslag på vilken dag som skulle passa bäst!

SEN måste ALLA komma på träning nu!! annars kommer vi inte får behålla våra träningstider!!!!

Vintertid!

Idag tränar vi kl 14.30 på teg. Glöm inte bort att man ska ändra till vintertid idag.

Hoppas så många som möjligt kan komma.

/Jenny

torsdag 28 oktober 2010

Det fattas 2 personer till på lördag.

Ok, rätta mig om jag har fel men tror det var så här vi bestämde:

4 st till spotlights (AK, Erika, Shanie & Ofelia)
1 st på varje kortsida till golvsopning (Evve + ?)
2 st i entrén med basketkastet för kids (Sofia + Elin)
2 st som hjälper ICA Supermarket Teg med hamburgergrillning (Adine + ?)

eller?

Dom som sköter spotlights och sopning behöver bara vara där 30 min före matchstart. Ifall ni inte vill komma och äta hamburgare innan ;) Tror det skulle vara väldans billigt.
Dom andra 1,5 timme innan.

2st ? betyder att vi behöver 2 till personer. Om ingen annan kan måste jag göra det, annars har jag andra grejer jag behöver hjälpa till med på matchen. Så ifall någon som inte var på träningen kan ta något av ? vore det bra, skriv det här så fort som möjligt då i så fall.

Bra träning idag i alla fall ni som var med. Vi behöver springa lite så vi får lite kondis!

Ses imorgon.

/Jenny

Vår tur att hjälpa till på Damligamatchen

Nu blev det många inlägg på en gång här.

Det är i alla fall vår tur att hjälpa till på A-lagets match nu på lördag.
Det som behövs är följande:

4 st till spotlights
1 st på varje kortsida till golvsopning
2 st i entrén med basketkastet för kids
2 st som hjälper ICA Supermarket Teg med hamburgergrillning just utanför hallen.

Alla skall vara på plats 1½ timme före matchstart alltså 11.30 på lördag.

Fjolårets KFUM T-shirt skall vara på.

Alltså minst 9 personer, spelare eller föräldrar eller vad vi nu kan skrapa ihop. Dom flesta ska väl se matchen i alla fall!?

Tony kommer imorgon och stannar till den 7e!!!! Så om inte annat så träffar ni honom om ni kommer på matchen :)

Sen har jag lagt upp en ny länk till VBDFs sida under länkar. Där finns vårat spelschema och info om det mesta som händer inom basketen i Västerbotten. Kortare matchreferat till dom flesta matcher (står lite om våran mot IKSU).

Mycket info. Påminn mig om att ta upp det på träningen någon pls :)

/Jenny

Kvällens träning

Hoppas så många som möjligt kommer på träningen ikväll. Både ni som kan vara med och träna och ni som sitter på sidan. Ifall folk har tid att stanna efteråt ett litet tag så kan vi prata lite om allt som har tagits upp efter matchen.

Ses ikväll!!

/Jenny

tisdag 26 oktober 2010

KOLLA HIT

Okej, jag gissar att alla sett kommentarer hit och dit på bloggen senaste dagarna?

Jag tycker att det är jättetråkigt att det ska bli på det här sättet och förstår båda ''parter'' eller hur det kallas, men det känns inte som att detta gäller några personer utan detta innefattar hela laget, för vi är ju ett lag!
Jag hoppas verkligen att ingen vill sluta eller något liknande för jag tycker om alla jättemycket i vårat lag och skulle tycka det var väldigt tråkigt om någon/några känner på det sättet och om det är något jag kan göra för att hindra er så säg till! Basket är trots allt en lagsport och om jag inte minns fel så ska alla i laget+coach respektera varandra och detta är mitt sätt att visa respekt för er och det känns bara fel att lämna ouppklarade problem, bättre om vi alla i laget pratar om det. Annars kommer problemen bara staplas på varandra och stämningen blir sämre för det känns som att stämningen blivit väldigt dålig, vilket den inte varit förut! Jag vet att det är fler än jag som känner på detta sätt och hoppas att detta inte blir så allvarligt att någon slutar! Hoppas ni förstår något jag skrivit och jag kan inte hålla det jag känner inne för ingen verkar vilja säga något alls, om jag får skit för att jag tycker att vi borde ta upp problemet så får det väl vara så men jag har iaf sagt något och skulle BLI GLAD om någon fler som har åsikter kan dela med sig. Det finns ju trots allt ett kommentarfält och en sak till.. vi spelar basket för att det är KUL och basket är inte kul när det blir såhär. Nu blev texten väldigt allvarlig men.. ville bara säga att jag alltid kommer ställa upp för er och om någon har en åsikt/problem så ska detta tas upp.

Kraaaaaam på er allaaaaa och VI SES PÅ TORSDAG!:)
Jag riktar inte detta inlägg till någon utan allmänt till laget.

måndag 25 oktober 2010

Nästa match framflyttad

Matchen mot Gametime som var schemalagd till den torsdag 4/11 har blivit flyttad till söndag den 7/11 kl 14.00.

Så planera in match den 7e och glöm inte att meddela publiken om ändringen ;)

/Jenny

fredag 22 oktober 2010

MATCH IMORGON!

Hej!
Match imorgon brudar, nu kör vi!
Skriv en kommentar om någon ni känner kan skjutsa till matchen, det behövs kanske minst 3 bilar som kan skjutsa oss för tobbe kunde ju skjutsa några!

Sista träningen före match

Idag repeterar vi och kör ett lättare pass inför matchen imorgon.

/Jenny

onsdag 20 oktober 2010

HAGA igen ikväll!

Glöm inte bort att vi tränar 19.30-21.00 på Haga ikväll!

3 träningar kvar till match, ni kööööör vi!!!!!

/Jenny

PS. Om det är någon som känner sig osäker på något (baseline inkast, sidoinkast, anfall: passningsöppning, dribblingsöppning vänster/höger, head etc) skriv en kommentar här så vi vet hur vi ligger till så vi vet vad som måste repeteras. Viktigt att alla känner sig säkra på vad det är vi gör.

tisdag 19 oktober 2010

Träningen inställd ikväll

Hej alla,

Ikväll kan varken Tobbe eller Massod komma på träningen så lagträningen blir inställd. Tiden finns dock kvar ifall det är några som vill åka och träna individuellt.

Istället för kvällens träning har vi träning imorgon (onsdag) kl 19.30-21.00 på HAGA. Hoppas alla kan komma då!

/Jenny

måndag 18 oktober 2010

Träning på HAGA ikväll!

Hej hopp!

Glöm inte att vi har en extra träning på HAGA ikväll.

/Jenny

fredag 15 oktober 2010

Tuff vecka för Div 2 Damer !

Hej ! Kommande vecka 42 tränar vi enligt nedan :

Måndag 20.30 - 22.00 Hagahallen
Tisdag 19.45 - 21.00 Tegshallen
Torsdag 18.15 - 19.45 Tegshallen
Fredag 16.00 - 17.00 Tegshallen /Förberedelser för match/
Lördag 10.30 Samling KFUM för vidare transport till IKSU och match kl 12.00
Söndag Ledigt

Håll koll på bloggen, Jag kommer att lägga in extrapass då och då när det går.

Till matchen tar jag ut de som börjar 1. kunna vårt spel, 2. springer fort i korridorerna fram & tillbaka och 3. de som jobbar hårt i försvar och 4. kämpar efter returerna. Närvaron är inte det viktigaste.

TB

onsdag 13 oktober 2010

Golv jobb

Detta är den info jag har fått av Mona:

"Vi skall alltså bygga golv och scen inför konserten Champions of Rock. Vi börjar fre kl 21:00 på Umeå Arena och håller på tills det är klart, förhoppningsvis max 4 tim. Vi är f n 4 st föräldrar från F97/98 samt jag och Maria (+ ev Stefan en stund) men vi behöver 4-5 st till för att få ihop de antal personer vi behöver vara. Damligalaget har fått passet på söndagmorgon"

Pengarna vi drar in går till våran lagkassa och ett evt slutspel i Bothnialigan ifall vi skulle hamna där. Just nu finns ingen budget för något slutspel för oss så det vore ju bra om vi kunde dra in lite pengar. Går vi inte till slutspel så kan vi ju använda pengarna till något annat roligt. Vet att det är många som vill åka på cup eller träningsläger t.ex.

Så vilka kan komma och jobba? Skriv i en kommentar ifall ni kan eller inte. (Vet redan att Evve inte kan.) Desto fler som kommer ju snabbare går det ju som vanligt.

/Jenny

måndag 11 oktober 2010

Inför sériestarten

Hej !

Om Ni inte har betalat medlemsavgiften för 2010 (100 kr) så gör det snarast. Betala gärna 150 kr i familjeavgift och ta med hela familjen gratis på Umeå Comets matcher i Damligan.

Träningsavgiften för ht 2010 är 600 kr. Betala även den snarast. De av Er som inte har betalat full avgift under förra säsongen kommer att få en faktura på resternade belopp om Ni inte betalar in fjolårsavgiften vid detta betalningstillfälle. KFUM Umeå Bg 5933 - 9093 Märk: 891

För att få spela i div 2 krävs att du:

1. Har betalat avgifterna både i fjol och i år
2. Kan vårt spel någorlunda bra
3. Deltar på de flesta träningarna

Inom kort lägger jag in vårt spelprogram. Vi startar borta mot IKSU lördag den 23/10 kl 12.00

/TB

Ny bloggare

Nu kommer även Tobbe att lägga ut information som rör laget på bloggen. Så håll ögonen öppna så ni inte missar något viktigt!

/Jenny

fredag 8 oktober 2010

Laguppvärmning och musik!

Hej!
Kom på en sak som jag och Lisa pratade om, vi måste ha en uppvärmning till alla matcher och sedan måste vi ha en skiva!!!! orkar inte lyssna på all skitmusik på teg!
Vet ej hur vi ska komma överens om musik och sånt, om alla ska få önska en låt var eller om vi ska utse en person med BRA musiksmak som fixar låtar. Kom med förslag på hur vi ska göra med både uppvärmning och musik. Vi måste ju se lite proffsiga ut på våra hemmamatcher, haha

Som sagt ingen träning nu på söndag men hoppas att alla kommer på tisdag då vi ska gå igenom vårat sidoinkast så även om ni är sjuk, KOM!

torsdag 7 oktober 2010

INGEN TRÄNING SÖNDAG 10/10

INGEN träning på söndag p.g.a matcher!
Men kom gärna och kolla på matcherna och heja på de yngre!
Första matchen är 13.00 och det är 95-tjejerna som spelar!
träning som vanligt imorgon fredag.

onsdag 6 oktober 2010

5-5 imorgon!

Hej hopp!

Hoppas alla kan komma imorgon så vi kan spela 5-5. Nu börjar vi ju närma oss seriestart så det är bra om vi kan spela igenom våra anfall och inkast så att alla kan dom.

Ses imorgon!

/Jenny

måndag 4 oktober 2010

INGET LAGMÖTE

okej nu ger jag upp hoppet om ett lagmöte, ingen verkar kunna komma imorgon så vi får väl skjuta upp det!!

LAGMÖTE TISDAG?

Hej!
Det verkar som att alla kunde tisdag eller torsdag så vi kör imorgon innan träningen tycker jag, jag vet inte hur länge alla vill snacka men minst 45minuter innan träning tycker jag vi borde vara där för att prata!
Så 19.00 imorgon på teg innan träningen, funkar det?

Nytt inkast

Hej alla,

Vi gick igenom att nytt inkast på söndagsträningen. Vi kommer att repetera det på tisdag men sedan förväntas alla kunna det. Om det är någon som inte var där i söndags (eller om någon vill repetera) som vill gå igenom inkastet kan ni komma lite tidigare på tisdag så går vi igenom det innan träningen. Bra ifall ni säger till här så man vet ifall man ska komma tidigare eller inte :)

Nu finns träningstiderna upplagda i högra kolumnen.

/Jenny

söndag 3 oktober 2010

LAGMÖTE

Hej!
Bra tränat alla tappra människor som kom dit haha..
Jag och Jenny tycker att vi ska ha ett spelarmöte nu den här veckan som kommer och förslaget är att vi pratar en stund efter fredagsträningen eller efter söndagsträningen. Även om ni inte hinner till själva träningen så kan ni ju försöka komma till spelarmötet. Skriv en kommentar vilken dag som passar er bäst. Efter fredagsträningen eller söndagsträningen!!

fredag 1 oktober 2010

Funktionärsutbildning på söndag!

Hej!
Alla som anmälde sig till funktionärsutbildningen ska vara på folkets hus mellan 10-14 på söndag!!! Lunch serveras där!