As I said at the end of the game... a really fantastic performance!
I was very happy to see players learn as the game went on and for those coming off the bench, I was glad that they came in with energy right away.
Coach Jenny encouraged me to write a little report about the game and I explained that I find it difficult because I would like to mention everyone individually and comment on their performance (whether they played 1 minute or 30 minutes). However, I will do my best to mention some of the good things I saw today.
First of all, Lisa Sjostrom is a beast! I am always overwhelmed at her hustle and passion for rebounding the basketball. It is an amazing quality to have as a basketball player and I would hope all of us could learn to box out and fight for rebounds the way that she does, consistently each game.
Erika Johansson was a super offensive spark today; something that I would like to see more of. Finding her way to the basket or running the fast break. The other Erika ('wee' Erika, maybe) worked exceptionally hard on both ends - this is one of the reason's she is coming off the bench. She brings the energy!
Lisa Astrom was fantastic leading the team at the point guard position. I feel that she really picked out her options well and helped move the ball from corner to corner.
Elin Lindblom, only had 6 points, but every time I see someone driving to the basket or Sjostrom catches the ball up top, she always seems to be in the 'right spot' at the 'right time'.
I truly was happy with each persons effort and hustle when they stepped on to the court. I hope that we can bring the energy game after game and play as hard as we played today.
---
I just got back from my first game (playing!) in about 18 months! It was so fun to be a part of a team of guys, who all wanted to help their team succeed. I was impressed with the chemistry as I sat on the bench. Every person that played came off the court and got a high-five 'och "Bra Jobbat!"
I thought about this during the game; what a wonderful feeling both as the player coming off the floor and the guys sitting on the bench!
Think about when a player comes out of a game... they have worked hard for the team and so the team should work hard to support them. I hope that we can be as encouraging on the bench with each other; clapping, high-fiving, 'bra-jobbat', as players come out of the game; regardless of whether they played well or not!
I love this quote by Mark Twain, the famous American writer;
”Keep away from people who belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you feel that you, too, can become great.”
- Mark Twain
We will see you Tuesday! Bra Jobbat!
/ Coach Tony
söndag 31 januari 2010
Total förvirring...
Det blir visst byte av träningstider. Det hade blivit ett missförstånd mellan oss och andra lagets tränare. Hoppas att det inte ställer till för stora problem för er. Men eftersom att dom flesta ändå kunde komma på tisdag så hoppas jag att det inte gör så mycket.
Samma info gäller för träningen bara med ny tid.
Fick också veta idag att vi har bortamatch nästa helg. Söndagen den 7/2 spelar vi mot Avan. Bussen går söndagsmorgon kl 06.45
// Jenny
Samma info gäller för träningen bara med ny tid.
Ingen träning imorgon måndag utan vi tränar tisdag 19.30-21.00.
Fick också veta idag att vi har bortamatch nästa helg. Söndagen den 7/2 spelar vi mot Avan. Bussen går söndagsmorgon kl 06.45
// Jenny
Träning som vanligt imorgon.
Det blir inget träningsbyte nästa vecka utan vi tränar imorgon på vår vanliga tid.
Vi kommer gå igenom löpskolning, fortsätta jobba på avslut under press och titta mer på helplans press.
Jätte bra om ni tittar på instruktionsvideon till löpskolningen så ni är förberedda. En del övningar kan vara lite kluriga att genomföra.
Löpskolningen kommer vi lägga in som en del av varje träning, precis som uppvärmningen. För att inte ta upp för mycket "boll-tid" så bestämde vi för några träningar sedan att vi skulle komma 15 min föra träningarna så att vi kunde vara klara med löpskolningen när träningen börjar. Hoppas det fortfarande är ok för alla. Dom som inte kan komma tidigare får försöka hitta egen tid att genomföra övningarna på. Imorgon är det dock vanlig tid (18.00)som gäller.
Löpskolning kör vi dels för att förebygga skador, få ett effektivare löpsteg och bättre löpteknik. Men också för att träna upp dom muskler man använder när man springer så att vi blir snabbare och spänstigare.
Ses imorgon!
// Jenny
Vi kommer gå igenom löpskolning, fortsätta jobba på avslut under press och titta mer på helplans press.
Jätte bra om ni tittar på instruktionsvideon till löpskolningen så ni är förberedda. En del övningar kan vara lite kluriga att genomföra.
Löpskolningen kommer vi lägga in som en del av varje träning, precis som uppvärmningen. För att inte ta upp för mycket "boll-tid" så bestämde vi för några träningar sedan att vi skulle komma 15 min föra träningarna så att vi kunde vara klara med löpskolningen när träningen börjar. Hoppas det fortfarande är ok för alla. Dom som inte kan komma tidigare får försöka hitta egen tid att genomföra övningarna på. Imorgon är det dock vanlig tid (18.00)som gäller.
Löpskolning kör vi dels för att förebygga skador, få ett effektivare löpsteg och bättre löpteknik. Men också för att träna upp dom muskler man använder när man springer så att vi blir snabbare och spänstigare.
Ses imorgon!
// Jenny
lördag 30 januari 2010
Sekretariat
Glöm inte att vi sitter i sekretariatet på matchen som börjar 11.15. Dom som sitter är Elin, Adine och Evelina. Tony kommer döma matchen så om ni behöver fråga nått så går det bra.
Vi andra träffas som vanligt 1 timme före matchstart. Dvs. 12.15. Vi kommer spela i samma vita matchställ som förra matchen, ni får det och dom shooting jackets som finns när vi ses. Eftersom det inte finns shooting jackets så det räcker till alla är det bra om några tar med sig KFUM t-shirten att väma upp i.
Ses på söndag!
// Jenny
Vi andra träffas som vanligt 1 timme före matchstart. Dvs. 12.15. Vi kommer spela i samma vita matchställ som förra matchen, ni får det och dom shooting jackets som finns när vi ses. Eftersom det inte finns shooting jackets så det räcker till alla är det bra om några tar med sig KFUM t-shirten att väma upp i.
Ses på söndag!
// Jenny
About the game...
It is wonderful having so many players on our team. The difficulty is that this means us coaches are faced with the trouble of cutting players when it comes to games. It is one of the hardest parts of the job.
It is also difficult when it comes to spreading court time among the players who do make the team for the games. You have to understand that as coaches, we do our best to rotate players in the game. However, as coach Jenny responded in one of the comments made in the post about the last game, we both agree that "the best players will play."
I have a lot of strong thoughts about this philosophy. My main reason for adopting this approach is this;
'If a player cannot take care of the basketball (which I talk about all the time) and I put this player into the game in a close game. This player is likely to lose the ball (as they do often in practice). That player may feel that they have let their team down during an important moment of the game. They may feel that they have failed the team.'
It is our responsibility to put each of you in a position where you can succeed. If we don't think you are ready to play 10 minutes a game, we won't play you 10 minutes. BUT, we will not give up on you. We care about each of you, on and off the court, and we will do our best to help you grow as basketball players and people.
If you want to know how you can improve your performance in practice, which will lead to more opportunity to play in the games, then please just ask either Coach Jenny or myself, and we will help guide you.
This is a team game... if you think that basketball is just about you - you are in the wrong sport. It is about individuals coming together for one purpose. It is about sacrifice (as those of you I coached last year will remember). If you think you deserve court time over another player, come talk to us. But, if you let that affect your performance or attendance at practice, then you have let the team down, and yourself.
Both Coach Jenny and I have played this beautiful game but we both know the pain and frustration of sitting on the bench/not playing the games. This is life. We learn and we grow... and what is most important is that we understand that it is about the team and not just me.
The team list is below: (if you are not on the team, we still expect your support at the game on Sunday)
Shauni
Binta
Adine
Erika E
Erika J
Elin L
Maria B
Lisa S
Lisa A
Sofia E
Anna
Evelina
"I am a member of a team, and I rely on the team, I defer to it and sacrifice for it, because the team, not the individual, is the ultimate champion." ~Mia Hamm
// Coach Tony
It is also difficult when it comes to spreading court time among the players who do make the team for the games. You have to understand that as coaches, we do our best to rotate players in the game. However, as coach Jenny responded in one of the comments made in the post about the last game, we both agree that "the best players will play."
I have a lot of strong thoughts about this philosophy. My main reason for adopting this approach is this;
'If a player cannot take care of the basketball (which I talk about all the time) and I put this player into the game in a close game. This player is likely to lose the ball (as they do often in practice). That player may feel that they have let their team down during an important moment of the game. They may feel that they have failed the team.'
It is our responsibility to put each of you in a position where you can succeed. If we don't think you are ready to play 10 minutes a game, we won't play you 10 minutes. BUT, we will not give up on you. We care about each of you, on and off the court, and we will do our best to help you grow as basketball players and people.
If you want to know how you can improve your performance in practice, which will lead to more opportunity to play in the games, then please just ask either Coach Jenny or myself, and we will help guide you.
This is a team game... if you think that basketball is just about you - you are in the wrong sport. It is about individuals coming together for one purpose. It is about sacrifice (as those of you I coached last year will remember). If you think you deserve court time over another player, come talk to us. But, if you let that affect your performance or attendance at practice, then you have let the team down, and yourself.
Both Coach Jenny and I have played this beautiful game but we both know the pain and frustration of sitting on the bench/not playing the games. This is life. We learn and we grow... and what is most important is that we understand that it is about the team and not just me.
The team list is below: (if you are not on the team, we still expect your support at the game on Sunday)
Shauni
Binta
Adine
Erika E
Erika J
Elin L
Maria B
Lisa S
Lisa A
Sofia E
Anna
Evelina
"I am a member of a team, and I rely on the team, I defer to it and sacrifice for it, because the team, not the individual, is the ultimate champion." ~Mia Hamm
// Coach Tony
torsdag 28 januari 2010
Avslut och press break
Vi kommer dela upp kvällens träning i två delar. Först fortsätter vi jobba individuellt med avslut och sen går vi igenom hur vi ska spela mot press för att förbereda oss för helgens match.
Här är söndagens matcher. Vi har sek till DU15 matchen kl 11.15. 3 st frivilliga behövs, vi bestämmer vilka på träningen.
Här är söndagens matcher. Vi har sek till DU15 matchen kl 11.15. 3 st frivilliga behövs, vi bestämmer vilka på träningen.
| Tid | Lag | Hemma | Borta | Hall |
| 09.00 | DU14 | Umeå Comets | Övertorneå | Tegs Central |
| 11.15 | DU15 | Umeå Comets | Övertorneå | Tegs Central |
| 13.15 | D3 | Umeå Comets | Övertorneå | Tegs Central |
| 10.30 | HU15 | KFUM Umeå | Gladan 96 | Hagaskolan |
| 14.00 | HU15 | KFUM Umeå | Gladan 95 | Hagaskolan |
Ses ikväll!
// Tony & Jenny
tisdag 26 januari 2010
Ny träningstid
Bra träning igår. Känns som att vi fick en bra start på att utveckla individuella färdigheter. Men som Tony sa på träningen, det är jätte viktigt att alla tar eget ansvar för sitt lärande. Vi är bara två så det är omöjligt för oss att kunna stå och "jaga på" var och en av er. Ni måste själva se till att ni ger allt på alla övningar vi gör. Och när vi jobbar två och två hjälp och peppa varandra till att alltid ge 100%. Klarar vi inte av det på träning så kommer det inte fungera på match heller.
Men som sagt, vi tycker vi fick en bra start och vi kommer fortsätta jobba med mer individuell teknik och fysisk träning.
Lisas lag har bett att få byta en träning med oss. Så ifall det är ok för er tänkte vi ge dom måndag 1/2 och så får vi träna tisdag 2/2 19.30-21.00 istället. Dom har tänkt anordna en mini turnering tillsammans med game-time. Vi tycker det är bra med såna initiativ så vi hoppas att det löser sig med träningsbytet. Vi måste ge besked så fort som möjligt, så om det är någon som inte kan komma tisdag 2/2 lämna en kommentar här innan torsdag.
// Tony & Jenny
Men som sagt, vi tycker vi fick en bra start och vi kommer fortsätta jobba med mer individuell teknik och fysisk träning.
Lisas lag har bett att få byta en träning med oss. Så ifall det är ok för er tänkte vi ge dom måndag 1/2 och så får vi träna tisdag 2/2 19.30-21.00 istället. Dom har tänkt anordna en mini turnering tillsammans med game-time. Vi tycker det är bra med såna initiativ så vi hoppas att det löser sig med träningsbytet. Vi måste ge besked så fort som möjligt, så om det är någon som inte kan komma tisdag 2/2 lämna en kommentar här innan torsdag.
// Tony & Jenny
måndag 25 januari 2010
Helgens match
Dags att sammanfatta helgens match och utvärdera våran insatts. Aldrig kul att förlora en match men det finns alltid något man kan ta med sig och lära sig av till nästa gång. Det man får fokusera på är att inte göra om samma misstag igen.
Tycker zonförsvaret fungerade relativt bra, dock måste vi bli bättre på att försvara motståndarnas inside spelare även i zon. Man-man försvaret haltar lite pga av att alla fortfarande inte verkar säkra på positioner, sida, hjälp etc. Vi måste dessutom klara av att spela tuffare man-man och kliva upp och pressa boll och spela över hårdare när det behövs.
Anfallet fungerade inte alls. Vi hade några få anfall som såg väldigt bra ut men för att vinna behöver vi spela så hela tiden. Jag tror att en av anledningarna till att vi inte fick anfallet att fungera är att vi "saknar" individuell teknik och därför blir stressade och tar dåliga beslut. Vi hade dessutom problem med att få i dom avslut vi gjorde medan Råneå verkade få i allt, även i dom mest omöjliga vinklar. Men även där är det ju individuell teknik vi måste förbättra.
Vi var definitivt det svagare laget i returtagningen. Något som har med både inställning och teknik att göra. Eftersom att returer är en viktig nyckel till att vinna matcher kommer vi träna en hel del på det framöver.
Även om matchen i stort inte var en av dom bästa så finns det ändå vissa positiva saker jag vill lyfta fram.
Lisa och Erika (den blonda, har fortfarande inte lärt mig vem som är vem :S)gjorde en bra insatts hela matchen och jag tycker även det är värt att nämna att Binta gjorde en del bra val i anfall, men där måste vi jobba mer på den tekniska delen så vi undviker stegfel. Elin hade en del snygga avslut, skönt när en spelare byts in och gör precis vad man säger :). Evelina var het på returer ett tag, trots att hon är kortast(?) i laget.
Roligt också att några spelare kom fram efter matchen och frågade vad dom kunde förbättra. Det är alltid kul som tränare att ha spelare som visar att dom vill utvecklas. Ni kan alltid fråga mig om det är något ni undrar över när det gäller teknik eller vilka delar ni behöver träna mer på. Och har ni något ni vet med er att ni behöver träna på så kolla med mig eller Tony om vi kan hjälpa er. Kanske kan vi komma tidigare till någon träning och köra lite extra med er eller ge er tips på övningar ni kan köra själva. Kolla även med era lagkamrater, det finns alltid någon som är bra på just den grejen och som kanske kan hjälpa er.
Om någon annan har något att säga om matchen, berömma någon eller ge konstruktiv kritik så kommentera gärna. Vi är ett lag och det är bra om vi hjälper varandra så mycket som möjligt.
Idag på träningen kommer vi koncentrera oss på individuell teknik och främst avslut och returtagning.
En av drillarna vi kommer köra är Mikan drill. Vet inte om ni kört den förut. Kolla på den här instruktionsfilmen annars hur man utför den på ett bra sätt. (Om ni inte vill höra på bakgrundhistorien till drillen kan ni hoppa direkt ill 2:20.)
Ses på träningen!
// Jenny
Tycker zonförsvaret fungerade relativt bra, dock måste vi bli bättre på att försvara motståndarnas inside spelare även i zon. Man-man försvaret haltar lite pga av att alla fortfarande inte verkar säkra på positioner, sida, hjälp etc. Vi måste dessutom klara av att spela tuffare man-man och kliva upp och pressa boll och spela över hårdare när det behövs.
Anfallet fungerade inte alls. Vi hade några få anfall som såg väldigt bra ut men för att vinna behöver vi spela så hela tiden. Jag tror att en av anledningarna till att vi inte fick anfallet att fungera är att vi "saknar" individuell teknik och därför blir stressade och tar dåliga beslut. Vi hade dessutom problem med att få i dom avslut vi gjorde medan Råneå verkade få i allt, även i dom mest omöjliga vinklar. Men även där är det ju individuell teknik vi måste förbättra.
Vi var definitivt det svagare laget i returtagningen. Något som har med både inställning och teknik att göra. Eftersom att returer är en viktig nyckel till att vinna matcher kommer vi träna en hel del på det framöver.
Även om matchen i stort inte var en av dom bästa så finns det ändå vissa positiva saker jag vill lyfta fram.
Lisa och Erika (den blonda, har fortfarande inte lärt mig vem som är vem :S)gjorde en bra insatts hela matchen och jag tycker även det är värt att nämna att Binta gjorde en del bra val i anfall, men där måste vi jobba mer på den tekniska delen så vi undviker stegfel. Elin hade en del snygga avslut, skönt när en spelare byts in och gör precis vad man säger :). Evelina var het på returer ett tag, trots att hon är kortast(?) i laget.
Roligt också att några spelare kom fram efter matchen och frågade vad dom kunde förbättra. Det är alltid kul som tränare att ha spelare som visar att dom vill utvecklas. Ni kan alltid fråga mig om det är något ni undrar över när det gäller teknik eller vilka delar ni behöver träna mer på. Och har ni något ni vet med er att ni behöver träna på så kolla med mig eller Tony om vi kan hjälpa er. Kanske kan vi komma tidigare till någon träning och köra lite extra med er eller ge er tips på övningar ni kan köra själva. Kolla även med era lagkamrater, det finns alltid någon som är bra på just den grejen och som kanske kan hjälpa er.
Om någon annan har något att säga om matchen, berömma någon eller ge konstruktiv kritik så kommentera gärna. Vi är ett lag och det är bra om vi hjälper varandra så mycket som möjligt.
Idag på träningen kommer vi koncentrera oss på individuell teknik och främst avslut och returtagning.
En av drillarna vi kommer köra är Mikan drill. Vet inte om ni kört den förut. Kolla på den här instruktionsfilmen annars hur man utför den på ett bra sätt. (Om ni inte vill höra på bakgrundhistorien till drillen kan ni hoppa direkt ill 2:20.)
Ses på träningen!
// Jenny
lördag 23 januari 2010
Match!!!
Imorgon har vi match mot Råneå!!
Hoppas alla är lika taggade som jag!!!
Dom som spelar är dom som var på träningen i torsdags.
Anna
Binta
Emma
Erika
Erika
Elin
Evelina
Sofia
Lisa
Maria
Ofelia
Shanie
Men så klart är det bäst om hela laget är där och hejar. Å ta med er familj, vänner å alla ni känner så vi får en riktigt bra publik :)
Vi träffas en timme före matchstart, dvs 15.15.
Maria, Sofia och Erika var snälla och ställde upp för att sitta i sekretariatet matchen innan, så ni måste vara där lite innan den matchen startar kl 14.15. Kan kanske vara bra för er att ta med er nått lätt att äta.
Damlaget förlorade sin match igår. Tråkigt värre men vi hoppas dom tar igen det mot Visby imorgon.
Nu ska jag ut å springa bort min förkylning i snön. Men vi ses imorgon, ready to kick some Råneå butt!!!
// Jenny
Hoppas alla är lika taggade som jag!!!
Dom som spelar är dom som var på träningen i torsdags.
Anna
Binta
Emma
Erika
Erika
Elin
Evelina
Sofia
Lisa
Maria
Ofelia
Shanie
Men så klart är det bäst om hela laget är där och hejar. Å ta med er familj, vänner å alla ni känner så vi får en riktigt bra publik :)
Vi träffas en timme före matchstart, dvs 15.15.
Maria, Sofia och Erika var snälla och ställde upp för att sitta i sekretariatet matchen innan, så ni måste vara där lite innan den matchen startar kl 14.15. Kan kanske vara bra för er att ta med er nått lätt att äta.
Damlaget förlorade sin match igår. Tråkigt värre men vi hoppas dom tar igen det mot Visby imorgon.
Nu ska jag ut å springa bort min förkylning i snön. Men vi ses imorgon, ready to kick some Råneå butt!!!
// Jenny
fredag 22 januari 2010
Comets vs Norrköping Dolphins
Ikväll spelar Damlaget borta mot Norrköping Dolpins kl 19. För er som vill följa matchen kan man se live statistik här.
Annars får vi bara hålla tummarna och önska Tony och tjejerna lycka till!!!
Ikväll sänds även Ligamatchen Solna Vikings-Gothia Basket kl 19.04 på svensk baskettelevision.
// Jenny
Annars får vi bara hålla tummarna och önska Tony och tjejerna lycka till!!!
Ikväll sänds även Ligamatchen Solna Vikings-Gothia Basket kl 19.04 på svensk baskettelevision.
// Jenny
Försvunna matchställ...
Torbjörn har gjort en sammanställning på vad som saknas efter vi lämnade in matchställen igår:
White shirt # 4, 6, 8, 14, 17
White pants: 5 pairs
Black shirt # 4, 5, 6, 16, 17
Black pants: 5 pairs
Shooting jacket: 5 jackets
Är det någon som vet vem som har något av detta? Kan ni kolla med dom som har slutat om dom har något liggande hemma. Det är jätte viktigt att vi lämnar tillbaka ALLA ställ. Kostnaden för klubben att återställa det som saknas till nästa år blir annars 10.000 kr. Pengar som skulle kunna användas till mycket bättre ändamål. Så kolla en extra gång så att ni inte har kvar något och hör med spelare som har slutat. Om ni hittar/får tag i något ställ så ta med det på söndag!
På söndag kommer vi spela i en ny vit matchdräkt. Tänk på att vi måste lämna in dräkten till Torbjörn efter matchen så ni tar med er nått att byta om till.
/Tony & Jenny
White shirt # 4, 6, 8, 14, 17
White pants: 5 pairs
Black shirt # 4, 5, 6, 16, 17
Black pants: 5 pairs
Shooting jacket: 5 jackets
Är det någon som vet vem som har något av detta? Kan ni kolla med dom som har slutat om dom har något liggande hemma. Det är jätte viktigt att vi lämnar tillbaka ALLA ställ. Kostnaden för klubben att återställa det som saknas till nästa år blir annars 10.000 kr. Pengar som skulle kunna användas till mycket bättre ändamål. Så kolla en extra gång så att ni inte har kvar något och hör med spelare som har slutat. Om ni hittar/får tag i något ställ så ta med det på söndag!
På söndag kommer vi spela i en ny vit matchdräkt. Tänk på att vi måste lämna in dräkten till Torbjörn efter matchen så ni tar med er nått att byta om till.
/Tony & Jenny
torsdag 21 januari 2010
Dagens träning
Eftersom att vi har match på söndag kommer fokus att ligga på lagspel ikväll. Vi kommer köra lite skott också men sen fortsätter vi utveckla vårt pick and roll spel och offence/defence. Kommer bli en hel del 5-5 spel.
Här är söndagens matcher på Tegshallen ifall någon vill komma och titta på lite basket. Vi sitter som sagt i sek på DU15s match. 3 st frivilliga?
Inget lag har anmält sig till fikaförsäljning än, så om vi vill kan vi göra det för att få in lite pengar till lagkassan.
Här är söndagens matcher på Tegshallen ifall någon vill komma och titta på lite basket. Vi sitter som sagt i sek på DU15s match. 3 st frivilliga?
Inget lag har anmält sig till fikaförsäljning än, så om vi vill kan vi göra det för att få in lite pengar till lagkassan.
| 10.45 | DU14 | Umeå Comets - Ängesbyn |
| 12.15 | HU14 | KFUM Umeå - Råneå |
| 14.15 | DU15 | Umeå Comets - Råneå |
| 16.15 | D3 | Umeå Comets - Råneå |
Ses ikväll!
/Tony & Jenny
onsdag 20 januari 2010
Ny blogg för Cometerna div 3
För att göra livet lite enklare för oss alla startar vi en egen blogg för Cometernas div 3 lag. Här kommer vi samla all information som rör laget, matcher, träningar, etc.
Vi kommer kanske inte recensera alla träningar i detalj, men tanken är att om man missar en träning ska man i alla fall kunna gå in och läsa i stora drag vad vi har gjort och ifall vi har introducerat något nytt. Ni kan även säga till här ifall det är en träning ni inte kan komma på.
Så hoppas vi så klart att ni också delar med er om det är nått ni undrar över eller tycker.
Under ”training programs” till höger hittar ni de olika träningsprogrammen vi kör. Som ni ser ligger löpskolning och hopprepsprogrammen redan uppe trots att vi inte kommer börja med dom innan vi kommit in i den nya uppvärmningen ordentligt. Men om det finns någon som vill gå in och tjuvtitta redan nu så går det ju så klart bra.( Har ni ett hopprep så är det bara att köra igång med det när man vill.) Under ” links” finns instruktions/demonstrations videos till de olika programmen. Titta gärna på dom om ni har tid. Speciellt basketsmart och löpskolning är extra viktigt att man genomför på rätt sätt.
Det var allt vi hade att säga just nu. Lämna gärna en kommentar så vi ser att ni hittat hit :)
// Tony & Jenny
Vi kommer kanske inte recensera alla träningar i detalj, men tanken är att om man missar en träning ska man i alla fall kunna gå in och läsa i stora drag vad vi har gjort och ifall vi har introducerat något nytt. Ni kan även säga till här ifall det är en träning ni inte kan komma på.
Så hoppas vi så klart att ni också delar med er om det är nått ni undrar över eller tycker.
Under ”training programs” till höger hittar ni de olika träningsprogrammen vi kör. Som ni ser ligger löpskolning och hopprepsprogrammen redan uppe trots att vi inte kommer börja med dom innan vi kommit in i den nya uppvärmningen ordentligt. Men om det finns någon som vill gå in och tjuvtitta redan nu så går det ju så klart bra.( Har ni ett hopprep så är det bara att köra igång med det när man vill.) Under ” links” finns instruktions/demonstrations videos till de olika programmen. Titta gärna på dom om ni har tid. Speciellt basketsmart och löpskolning är extra viktigt att man genomför på rätt sätt.
Det var allt vi hade att säga just nu. Lämna gärna en kommentar så vi ser att ni hittat hit :)
// Tony & Jenny
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)