söndag 31 januari 2010

Träning som vanligt imorgon.

Det blir inget träningsbyte nästa vecka utan vi tränar imorgon på vår vanliga tid.
Vi kommer gå igenom löpskolning, fortsätta jobba på avslut under press och titta mer på helplans press.

Jätte bra om ni tittar på instruktionsvideon till löpskolningen så ni är förberedda. En del övningar kan vara lite kluriga att genomföra.

Löpskolningen kommer vi lägga in som en del av varje träning, precis som uppvärmningen. För att inte ta upp för mycket "boll-tid" så bestämde vi för några träningar sedan att vi skulle komma 15 min föra träningarna så att vi kunde vara klara med löpskolningen när träningen börjar. Hoppas det fortfarande är ok för alla. Dom som inte kan komma tidigare får försöka hitta egen tid att genomföra övningarna på. Imorgon är det dock vanlig tid (18.00)som gäller.

Löpskolning kör vi dels för att förebygga skador, få ett effektivare löpsteg och bättre löpteknik. Men också för att träna upp dom muskler man använder när man springer så att vi blir snabbare och spänstigare.

Ses imorgon!

// Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar