måndag 15 februari 2010

Har jag glömt nått?

Pheeew! Nu tror jag att jag har fått med allt jag skulle... Annars får ni säga till, har minne som en guldfisk :S Finns 3 nya inlägg efter det här, så förbered er på lite läsning ;)

Bra om ni skriver kommentarerna i dom inlägg som dom hör till så blir det enklare att hålla koll på allt.

Hmm, så klart att jag hade glömt nått... individuella mål.

Kolla på de mål vi satt för laget och tänk efter vilka mål du vill uppnå själv. Det kan vara allt ifrån teknik, till fys till att skaffa utrustning eller träna mer på egentid.

Tänk dock på att det ska vara enkelt att se om ni klarat dom mål ni har satt upp. Så omni t.ex vill bli bättre på Mikan drill, skriv inte bara att ni vill bli bättre utan sätt ett mål som är lätt att kolla. T.ex jag vill sätta x antal på en minut.

Man behöver inte följa de mål vi satt för laget. Man kan göra det om man vill, tex kan ett mål vara att vara bland dom "some players" som vi vill ska klara av vissa saker. Men man kan även sätta mål som vi inte har med, t.ex förbättra sitt skott eller vad det nu kan vara.

Tänk efter vad ni behöver träna mer på eller vad ni skulle vilja vara bättre på och försök formulera så exakta mål som möjligt. Tänk också på att tidsbestämma era mål så ni vet när varje mål ska vara uppnått.

Försök sätta realistiska mål. Tänk efter hur mycket tid ni är beredda att sattsa för att nå era mål. På träning och egen tid. Om ni bara kommer träna på våra träningar är det kanske smart att välja mål som stämmer överrens med vad vi har satt som mål för laget, eftersom att det är det vi kommer fokusera på.

Lämna in era mål till Tony på torsdag (behöver inte vara på engelska) eller ta med dom på lag-middagen eller träningen på Söndag. (Senast söndag alltså)
Jag och Tony kommer försöka hitta tid att prata individuellt med alla om era mål och hjälpa er med hur ni ska uppnå dom. Om ni inte är helt säkra på om ett mål är bra eller inte eller hur ni ska formulera det, skriv upp ung. vad ni menar så hjälps vi åt att sätta ett rimligt mål.

OJ, det blev mycket för en kväll. Nu hoppas jag verkligen att jag fått med allt!
Kommentera inläggen och håll koll på bloggen så kommer information om vad vi beslutar i alla frågor.

/Jenny

3 kommentarer:

  1. Du glömde skriva om cupen i maj som jag inte får delta i ;)

    /Den (för) gamla Erika..

    SvaraRadera
  2. missade ett helt inlägg, my bad!
    /E

    SvaraRadera
  3. Jag ska ha en kebabpizza!! /Shanie

    SvaraRadera