På måndag börjar vi med hopprepsprogrammet. Det går att köra utan hopprep också om någon inte har. Men det bästa är så klart att man kör med, så får man med koordinations momentet med. Så alla som har hopprep ta med det till träningen. (Om någon har fler ta med så kan dom som inte har låna.)
1 träning kvar innan Tony kommer tillbaka. Jag har berättat att vi har haft två bra träningar under helgen och att han kan förvänta sig att se förbättringar när han kommer tillbaka. Så imorgon hoppas jag att vi kan ha en bra träning och nöta in bra vanor när det gäller att effektivt genomföra övningar. Med risk för att låta tjatig, men det är detaljerna som gör skillnad ifall en övning ger nått eller inte.
Lite inspiration när det gäller crossovers.
Kolla (förutom så klart på tempoförändringen och explosiviteten) på bollföringen när dom genomför sina crossovers.
Det finns ingen som gör crossovers som Allen Iverson, här har ni en mix på några han har gjort under sin kariär.
Som ni ser är crossovers en grymt effektiv move. Så vill man bli en bra attack spelare bör man lägga ner tid på att bli bra på den.
Ses på träningen imorgon!
/Jenny
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Hej! Jag kan inte komma på träningen idag för jag är sjuk. :(
SvaraRadera