Mkt bra genomförd match av hela laget. Det enda lite sämre var kanske att vi hade lite väl många turnovers i början av första kvarten. Men eftersom som att vi spelade bra försvar märktes det inte i poängställningen. Vi blev mkt bättre under resten av matchen och kastade nästan inte bort några bollar alls men vi måste ändå försöka hålla nere turnovers till ett minimum genom hela matcherna.
Som redan nämnt tycker jag att vårt försvarsspel fungerade bra genom hela matchen. Framför allt i sista halvlek spelade vi mkt bra och aggressivt försvar. Jätte kul att se Erika, Erika, A-K och Lisa spela så bra deny försvar! Adines block var också en höjdpunkt.
Deras tränare sa efter matchen (förutom att han tyckte vi hade vunnit välförtjänt och att vi spelat jätte bra basket) att detta var en av deras sämsta matcher och att dom inte fått till något alls i anfall och hade haft svårt att få rörelse och passa bollen. Jag säger att det var vårt försvar som gjorde dom dåliga. Vi spelade tufft på boll och var på rätt positioner, då är det svårt att spela anfall. Vet inte hur många steals vi hade i andra halvan av matchen men att dom bara lyckades göra 2 poäng i sista kvarten talar sitt tydliga språk!
I anfall finns det inte heller så mkt att anmärka på. Vårt zonanfall fungerade bra, vi fick bra rörelse på bollen och hade tålamod att vänta på enkla avslut. Alla som var på planen gjorde det dom skulle. Lisa S hade en riktigt bra dag. 30 poäng (62,5% från straffkastlinjen) och en massa returer. Lisas spel öppnade upp för våra andra inside spelare och stundtals hade vi ett riktigt bra samspel som Kalix inte kunde stoppa. Kul att se Ofelias rörelse utan boll. Både Ofelia och Adine kom in från bänken och gjorde en bra insats i alla sina inhopp. Våra vingar gjorde ett bra jobb med att passa bollen inside, något vi har haft lite problem med tidigare så det var kul att se. Erika J som vanligt bra på fastbreak, andra bästa poängplockare med 14 poäng. Erika E:s skott som avslutade tredje kvarten var kanske inte det bäst tekniska skott jag sett i mitt liv, men det kom i precis rätt tid och det gick i så är helt klart värt ett omnämnande.
Sammanfattningsvis en mkt bra avslutning på vårt seriespel. Det jag tycker känns extra roligt är att det verkligen kändes som en lagseger. Alla var delaktiga i matchen HELA tiden, både på planen och från bänken. Det värmer ett coach hjärta att se att alla gör sitt för att stötta laget. När jag började hjälpa till med laget var det en helt annan stämning på matcherna med en hel del gnäll och folk som klagade på varandra. I det lag som utklassade Kalix i lördags fanns inget sånt. Det är stort! Och något ni ska ta med er och vara stolta över. Inget lag är starkare än sin svagaste länk och ni har verkligen bevisat att ni kan stötta varandra och agera som ett lag. Fortsätt så, så kommer basketen vara något ni har mkt glädje av. Jag är i alla fall glad över att vara en del i vårt lag!!
/ Jenny
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Vad fint skrivet! Jag blir också varm i hjärtat när man tänker och inser att det verkligen stämmer! :) GO TEAMWORK!
SvaraRadera/Evelina