söndag 17 april 2011
DM GULD DM GULD DM GULD !
Ja det var jätteroligt att vinna DM guld i fredags. Vi hade mött IKSU 3 ggr tidigare i år och det stod 2 - 1 till IKSU dessutom visade det sig att Basketbollförbundet hade köpt in de snyggaste DM medaljerna som jag någonsin sett så de ville vi ha. Vi startade matchen bra och hade 15 - 6 efter första perioden. den andra slutade 15 - 10 till oss alltså 30 - 16 och alla 10 spelarna hade fått speltid. De rutinerade rävarna Erika Åström, Sara Granberg, Sara Sundström, Lotta Sylvan och Julia Hamre spelade mycket bra och fick mellan varven välbehövlig vila när de unga kom in. 14 åriga Emma Järvholm gjorde 2 poäng i sin senior DM debut. I andra halvlek kom IKSU ut och krigade hårt och de närmade sig till 46 - 37 och efter 5 minuter i den 4:e perioden 53 - 48 men närmare än så kom man aldrig. Slutresultatet skrevs till 58 - 51. /TB
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar