Lagen följdes åt i den första och andra perioden. Under sista 3 gick IKSU ifrån med 4 - 8 till halvtidsresultatet 26 - 33. Jag vet inte vad som gick snett i pausen. Kanske hade vi focus på helt fel saker för vi var inte redo. Missade allt och IKSU körde över oss med 0 - 13 på 7 minuter.
29 - 48 efter tre perioder och matchen var slut trodde nog många. Äntligen får vi igång ett tuffare aggressivare försvar och skyttet som är vårt adelsmärke börjar fungera och efter 6 trepoängare är vi ikapp 51 - 56. IKSU var väldigt skärrade av vår press sista fem och slängde bort massor av bollar men de samlade ihop sig och kunde avsluta bra och vinna matchen. De sista 12 min av matchen vann vi med 27-12 och sättet vi avslutade på kändes trorts allt bra för självförtroendet. Det var härlig stämning i hallen. Minst 80-100 personer levde om rejält.
OBS ! Frivillig träning på söndag 14.30-16.00 TC
/TB
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar