onsdag 2 juni 2010

USM för 93/94

Här kommer information som jag fått från Tobbe om vad som gäller inför kommande säsong.

Inget lag från KFUM Umeå får delta i vare sig div 2 eller div herrar och damer i Norrbotten till hösten.

Endast de lag som har deltagit i Norrbotten i fjol får fortsätta (ej div 3 damer) i t.ex H & DU18, H & DU16, H & DU 15

Pojkar födda 1993-1994 har beslutat sig för att delta i USM. Kanske skall även flickor födda 1993-1994 med hjälp av någon 95:a också anmäla sig till U 18 SM-.

Anmälningstiden är förlängd till 6 juni.


Som ni ser är det inte så lång tid kvar ifall vi vill vara med. Så vad säger ni, vill vi spela USM? Jag tycker det är en bra chans att få spela bra matcher. Vill man utvecklas som basketspelare är det viktigt att få möta bra motstånd. Ifall vi vill vara med blir det föräldramöte på söndag där Tobbe informerar om vad som gäller. Så skriv så fort som möjligt om ni tycker vi ska anmäla oss eller inte.

/Jenny

5 kommentarer:

  1. Finns det inget seriespel i typ sundsvall, det blir samma sträcka som till luleå :)

    Klart det skulle vara kul att vara med i USM, men det är synd att dom som är äldre än 93 inte får spela...

    /Erika J

    SvaraRadera
  2. Alltså vi ska ju spela seriespel. I Västerbotten. Så vi blir inte helt utan matcher ifall vi inte spelar USM. Det blir bara lite mer matcher då, och bättre motstånd :)

    SvaraRadera
  3. Jag är väldigt tveksam till att spela sm, känns onödigt att vara med bara för att vara med, man måste ju ha ett lag som är grymt bra och som vill satsa..

    SvaraRadera
  4. btw, vad finns det for lag i vasterbotten? Iksu, skelleftea och vi?
    / Lisa

    SvaraRadera
  5. Ok, nu är det för sent att anmäla sig, så blev inget USM för våran del.

    Iksu, Skellefteå (kan förhoppningsvis anmäla ett lag), Gametime, Övik och vi.
    Det var snack om att Virtus också kanske kunde skrapa ihop några gamla spelare och ha ett lag. Så vi får väl se hur det går :)

    SvaraRadera