onsdag 17 november 2010

EBC-basket på lördag

I helgen anordnas EBC i Umeå på Gammlia och Haga.

Det behövs domare till dom matcher som spelas på Haga. Där spelar dom som är 7-10 år så det är inga superdomar insatser som krävs, mer att man är matchledare och ser till att ingen springer med bollen eller slår någon annan eller liknande. ALLA kan göra det.

Det är tre planer och spelas matcher mellan 10-13.30, en matchledare till varje match behövs. Jag kommer vara där och Sebastian är där så det finns alltid någon att fråga om det skulle vara nått man undrar.

Vilka kan ställa upp och vilka tider? Ifall det är fler så behöver man ju inte vara där hela tiden. Det rör sig om en hel del pengar som klubben tjänar på att anordna EBC så det vore bra om vi fick det att fungera. Jag för min del tycker då att det är roligare att göra något sånt här än att sälja massa olika saker.

Skriv här så fort som möjligt vilken tid ni kan vara där.

/Jenny

4 kommentarer:

  1. Vilka tider? Och finns det ngt annat att göra än att vara domare. Jag känner mig inte tillräckligt bra för att vara domare för 7-10 åringar ens, haha ;)

    /Evve

    SvaraRadera
  2. Men det är du, man behöver ju knapps kunna reglerna. Bara se till att bollen inte hamnar utanför planen och att ingen springer men bollen, inte svårare än så :)

    det är matcher mellan 10-13.30 och det spelas tre matcher samtidigt. Jag ska vara där hela dagen, men om man inte kan det går det bra med kortare pass, men då behövs det fler som ställer upp.

    SvaraRadera
  3. jag kan inte vara med. jobbar lör-sön
    / Lisa

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte vara med, borta på lördag / Julia

    SvaraRadera