tisdag 26 oktober 2010

KOLLA HIT

Okej, jag gissar att alla sett kommentarer hit och dit på bloggen senaste dagarna?

Jag tycker att det är jättetråkigt att det ska bli på det här sättet och förstår båda ''parter'' eller hur det kallas, men det känns inte som att detta gäller några personer utan detta innefattar hela laget, för vi är ju ett lag!
Jag hoppas verkligen att ingen vill sluta eller något liknande för jag tycker om alla jättemycket i vårat lag och skulle tycka det var väldigt tråkigt om någon/några känner på det sättet och om det är något jag kan göra för att hindra er så säg till! Basket är trots allt en lagsport och om jag inte minns fel så ska alla i laget+coach respektera varandra och detta är mitt sätt att visa respekt för er och det känns bara fel att lämna ouppklarade problem, bättre om vi alla i laget pratar om det. Annars kommer problemen bara staplas på varandra och stämningen blir sämre för det känns som att stämningen blivit väldigt dålig, vilket den inte varit förut! Jag vet att det är fler än jag som känner på detta sätt och hoppas att detta inte blir så allvarligt att någon slutar! Hoppas ni förstår något jag skrivit och jag kan inte hålla det jag känner inne för ingen verkar vilja säga något alls, om jag får skit för att jag tycker att vi borde ta upp problemet så får det väl vara så men jag har iaf sagt något och skulle BLI GLAD om någon fler som har åsikter kan dela med sig. Det finns ju trots allt ett kommentarfält och en sak till.. vi spelar basket för att det är KUL och basket är inte kul när det blir såhär. Nu blev texten väldigt allvarlig men.. ville bara säga att jag alltid kommer ställa upp för er och om någon har en åsikt/problem så ska detta tas upp.

Kraaaaaam på er allaaaaa och VI SES PÅ TORSDAG!:)
Jag riktar inte detta inlägg till någon utan allmänt till laget.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det du skrivit är väldigt bra och jag håller med det du skriver. Det jag tycker just nu är att vi ska ta upp det här på nästa träning och att alla även de som inte kan träna kommer. Reglerna har ändrats, vi har länge spelat med att alla ska få spela varje match men nu spelar vi i division 2 och det är inte längre så att alla får spela varje match. Vi har alla fått sitta en hel match eller kommer att få göra det, det viktigaste är att man inte ger upp, alla är en del i laget, även de som sitter på bänken.
    Det här var vår första match för säsongen, vi har många kvar och så länge man kommer på träningarna och kämpar och kommer på matcherna och kämpar och hejar så är man en del av laget och vi ska alla få spela. Det här var en tuff match, ett tag höll vi på att komma ikapp men orkade till slut inte, det som dock inte skulle hjälpa någon, och jag känner så här själv, är att få komma in i en match när man redan har suttit halva och hunnit bli kall. Man är inte med i matchen och det tar alltid en liten stund innan man vet precis vad man ska göra. Just nu tycker jag att vi alla ska komma på träningarna, göra vårt bästa och se fram mot nästa match.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också vi borde ta upp det! Jättefint skrivet AK! Allt var så himla bra och passande och genomtänkt och fint och ja, jättebra helt enkelt! :)

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående talare.Jag tycker att vi rensar luften, reder ut vad som kommer att gälla inför den här säsongen, tränar grymt bra och vinner lite matcher!

    KOM IGEN TJEJER!

    SvaraRadera
  4. Håller med om vad alla har skrivit. Super bra att du tog upp det AK. Sen tycker jag att Elin hade en bra poäng. Alla som är på träningar och matcher och gör sitt bästa för laget kommer att få spela under säsongen. Alla kommer inte få spela alla matcher eller lika mycket (så är det bara när man slutar med ungdomsbasket) men det kommer alltid finnas matcher under säsongen som passar för olika spelare.
    Jag tycker också vi ska prata om det här nästa träning. Vi är ett lag och alla måste ju trivas i laget. Jag säger som AK, jag tycker jätte mycket om alla i vårat lag, både dom från ifjol och dom som har kommit nya i år. Så det vore jätte tråkigt om någon slutade.
    Men vill även tillägga att när det gäller hur laget matchas och hur mycket speltid varje spelare får är det alltid coachen som får sista ordet. Vi kan vara överens med honom eller inte men man måste alltid respektera hans beslut. Det kan finnas många sätt som är rätt när det gäller att coacha (lika många som det finns spelare och tränare i ett lag kanske) men för att laget ska fungera måste alla göra på ETT sätt annars blir det kaos. Därför har vi en coach som bestämmer vad vi ska träna på och hur vi ska spela. Och tro mig det är inte det lättaste att coacha ett tjejlag med 12 olika viljor. Kommer ni ihåg min första match jag coachade er? Jag kände knappt er så jag ville vara snäll och låta alla spela ung lika mycket. Vi förlorade matchen och efteråt kom Tony och pratade med mig eftersom att det var några spelare som hade klagat på att vi hade roterat för mycket på spelare så man kom aldrig in i matchen. Så ni ser, det är svårt att alla spelare ska vara nöjda efter varje match. Det viktiga är att alla är nöjda och glada efter säsongsslut och att alla trivs i laget tycker jag. För min del är det inte bara hur mycket speltid jag får som gör att jag tycker det är roligt att spela i vårat lag.

    SvaraRadera